Geld & Recht alle pijlers

BKR en Rijbewijs

06-07-2019 08:36 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Ik had een bkr registratie waardoor ik geen auto op mijn naam kan zetten.
Nu is alles netjes afbetaalt, maar kan ik nog steeds geen auto op mijn naam zetten. Blijkbaar dus nog een blokkade op mijn rijbewijs.
Nu heb ik 2 nationaliteiten (Duits en Nederlands), en zou zonder problemen een examen kunnen afleggen in Duitsland en daar een nieuw rijbewijs halen.
Zou ik op dat Duitse rijbewijs wel een auto kunnen zetten, of blijf die blokkade op je naam staan?

Ben benieuwd, en hoop dat iemand hier op kan antwoorden haha.

Groeten, Marcus
Alle reacties Link kopieren
Huh?
Wil je het geld voor de auto lenen dan?
Blokkade staat op naam bij mijn weten , zodra je gegevens ingevoerd worden in het rdw systeem zal deze naar boven komen .
Sowieso overschrijven van auto’s bij bv een post.nl punt alleen met Nederlands paspoort ,idkaart of rijbewijs dus niet met een Duits rijbewijs . Dan moet je contact opnemen met rdw zelf.
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 10:23
13.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BKR heeft alleen met kredieten te maken hoor. Niks met auto's op naam zetten ofzo. Ik begrijp je vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
Een auto op naam zetten heeft niets te maken met een eventuele BKR notitie. Zelfs een rijbewijs is niet nodig.
diamantje123 schreef:
06-07-2019 10:19
BKR heeft alleen met kredieten te maken hoor. Niks met auto's op naam zetten ofzo. Ik begrijp je vraag niet.
Hij heeft kennelijk een blokkade bij het rdw is meer aan de hand denk ik .
Alle reacties Link kopieren
Dit klopt niet, BKR en auto overschrijven heeft niks met elkaar te maken. Ook al wil je 100 autos op je naam hebben. Je hebt ook geen (geldig) rijbewijs nodig om voertuigen op.jouw naam te hebben.
Het kan wel zijn dat je een probleem kan krijgen met het verzekeren van die voertuigen als die BKR te maken heeft met het niet betalen van je verzekeringspremie van je voertuigen. Dan kan je op die basis geweigerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat je een auto wil leasen of een andere financiering?
I told you walking was idiotic.
Je kan prima een auto op je naam zetten met een BKR. Heeft daar geen reet mee te maken.

Je kan alleen geen lening aan gaan voor die auto. Of een huur of leasconstructie aangaan. Of misschien een verzekering afsluiten?

Dus wees iets duidelijker. Wat wil je precies en wat er dan niet?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 10:28
7.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal geen rijbewijs nodig om een auto op naam te zetten. Je moet je kunnen legitimeren, maar dat mag ook met paspoort. Verzekering wordt wel een probleem.

Met BKR heeft dit helemaal niets van doen. Qua verzekering kan het zijn dat je een CIS registratie hebt. Je staat dan bekend als wanbetaler. Het kan dan moeilijker zijn om een verzekering af te sluiten. Wanbetaling op verzekeringen staan niet gemeld bij BKR.

Het CBR blokkeert rijbewijzen.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
06-07-2019 10:21
Hij heeft kennelijk een blokkade bij het rdw is meer aan de hand denk ik .
Maar wat heeft het BKR daarmee te maken. Volgens mij haalt hij meerdere instanties door elkaar.
diamantje123 schreef:
06-07-2019 10:31
Maar wat heeft het BKR daarmee te maken. Volgens mij haalt hij meerdere instanties door elkaar.
Dat denk ik ook hij heeft een blokkade bij rdw en die komt naar boven zodra je iets wil overschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gegoogled...je hebt waarschijnlijk een probleem wegens niet betaalde wegenbelasting. Als je als wanbetaler staat bij de belastingdienst/wegenbelasting krijg je een blokkade bij RDW en kan je geen voertuigen op je naam zetten.
Zodra je je schuld hebt voldaan gaat de blokkade eraf en kan je weer een voertuig op je naam zetten.
Maandag dus maar even bellen met de belastingdienst, dan weet je wat er open staat en als je dat betaald hebt moet het goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Even verder gezocht, de RDW kan inderdaad een signalisatie zetten in het kenteken register. Dit nadat je minimaal 5x de motorrijtuigenbelasting niet (geheel) hebt betaald. Je kunt dan geen auto op je naam laten zetten. Als je alles hebt betaald incl. rente en kosten kun je weer een auto op naam zetten. Dus neem contact op met RDW als je aan je betalingsverplichting hebt voldaan en nog steeds gesignaleerd staat.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 10:35
6.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Denk ook dat het hiermee te maken heeft.

https://www.recht.nl/28337/belastingdie ... nbetalers/
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw rijbewijs halen heeft geen zin, de signalisatie is op je naam gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Tja je hebt die blokkade vast niet voor niets...
Alle reacties Link kopieren
TO, als de reacties op het tig x te laat je wegenbelasting niet/geheel (nog) niet te hebben betaald kloppen, ondanks herinneringen, heeft het daarmee te maken. Zo'n melding is nl. gekoppeld aan je BSN.
Ga dat na, betaal de boel, word je signalisatie opgeheven en dan kun je weer een auto op je naam/kenteken laten zetten.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven