Vagina te smal?

20-01-2011 16:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met iets heel vervelends, en ik hoop dat er meer mensen zijn waarmee ik hier over kan praten!



Op een of andere manier lukt seks niet bij mij, Zijn penis past gewoon niet in mijn vagina, Of hij glijdt er uit of hij kan gewoon niet verder. Als hij met zijn vinger er in wilt gaan, dan doet dit redelijk pijn, maar na even door duwen past zijn vinger er wel in.



Dit is me 3e relatie, en bij alle 3 mijn relaties heb ik dit probleem gehad? Moet ik naar de doktor?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het wel doen
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij geen overbodige luxe, als je ooit wil gaan genieten van seks!
Alle reacties Link kopieren
Vraag een doorverwijzing naar de gynaecoloog, die kan je helpen!
Zelf weten. ik zou wel gaan
Alle reacties Link kopieren
Lukt het wel als je zelf met een vinger je vagina in gaat? Bijvoorbeeld om een tampon in te brengen? Of doet dat ook pijn?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een vervelende seksuele ervaring gehad in het verleden soms?
Alle reacties Link kopieren
Je vagina is niet te smal, je spant je spieren (onbewust) te strak aan.

Ontdek hoe je ze kunt ontspannen. Probeer bewust je bodembekkenspieren te voelen. Dat kun je doen door ze eerst aan te spannen en daarna los te laten.

Experimenteer vooral ook met jezelf. Begin met je vingers en als dat goed gaat kun je eventueel iets anders proberen.

Succes ermee, het komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Dokter. Wat jij hebt heeft hij al eerder gezien, die kijkt er echt niet van op. Op het forum weten we niet wat er aan de hand is, gewoon even naar laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hanneke000 schreef op 20 januari 2011 @ 16:23:

Lukt het wel als je zelf met een vinger je vagina in gaat? Bijvoorbeeld om een tampon in te brengen? Of doet dat ook pijn?Nou ik vind het zelf vervelend om te doen, zie er ook tegen op om dat te doen, ja zit wss tussen me oren, maar normaal is het niet haha! Het is geen pijnlijk gevoel met een tampon, maar ook niet lekker.. en krijg hem gewoon niet verder naar binnen dus gebruik ik altijd maandverband!
Alle reacties Link kopieren
quote:andrinaandrea schreef op 20 januari 2011 @ 16:49:

[...]





Nou ik vind het zelf vervelend om te doen, zie er ook tegen op om dat te doen, ja zit wss tussen me oren, maar normaal is het niet haha! Het is geen pijnlijk gevoel met een tampon, maar ook niet lekker.. en krijg hem gewoon niet verder naar binnen dus gebruik ik altijd maandverband!In dat geval zou ik zeker aanraden om eens met je huisarts te gaan praten. Kijken wat hij/zij er van zegt, of anders een doorverwijzing vragen naar een gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Hier een ervaringsdeskundige. Had precies hetzelfde als jij. Men dacht ook aan vaginisme maar ik was ervan overtuigd dat het wat anders was. Nooit aandacht besteed aan evt vaginisme. Na jaaaaaren eindelijk weer eens naar de huisarts toe (een nieuwe) en eindelijk werd ik serieus genomen. Mijn vermoeden bleek waar te zijn. Ik was veel te krap ivm een te strak en stug maagdenvlies (randje). Een klein bezoekje aan de gynaecoloog en daarna was het probleem opgelost. Ik wil je geen angst aanpraten maar je wel ervan bewust maken dat het niet perse vaginisme hoeft te zijn. Gewoon ff naar je huisarts gaan. Niet schamen. Ze zien/horen het vaker en je bent zeker niet abnormaal. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Is mogelijk vaginisme, hebben meedere vrouwen last van en kan verholpen worden. Soms door bewustwording, of therapie als dat nodig is (bv na een vervelende ervaring waardoor vaginisme is ontstaan), of soms door een operatie. Afhankelijk wat de oorzaak is (spierspanning tgv psyche/ werkelijk te smal zijn=zeldzaam)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet uit ervaring oefenen baart kunst.

Het is idd niet fijn als het pijn doet, kan zijn dat je dan niet nat genoeg bent en glijmiddel wil ook wel helpen.

Kan zijn dat je nieuwe vriend groter geschapen is dan je vorige vriendjes.

Weet zeker dat het geod komt!

Sterkte en oefenze!
Alle reacties Link kopieren
quote:krullie83 schreef op 20 januari 2011 @ 18:29:

Ik weet uit ervaring oefenen baart kunst.

Het is idd niet fijn als het pijn doet, kan zijn dat je dan niet nat genoeg bent en glijmiddel wil ook wel helpen.

Kan zijn dat je nieuwe vriend groter geschapen is dan je vorige vriendjes.

Weet zeker dat het geod komt!

Sterkte en oefenze!Ben ik niet persé met je eens. Als TO zelf al niet een tampon kan inbrengen (of met moeite), lijkt het me verstandig om eens met de huisarts te gaan praten. Het kan iets heel onschuldigs zijn als op een verkeerde manier aanspannen, maar wellicht is het ook iets serieuzers. Zomaar blijven "oefenen" lijkt me in die zin niet een verstandig advies, zo gegeven vanaf een forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:MKL schreef op 20 januari 2011 @ 17:23:

Hier een ervaringsdeskundige. Had precies hetzelfde als jij. Men dacht ook aan vaginisme maar ik was ervan overtuigd dat het wat anders was. Nooit aandacht besteed aan evt vaginisme. Na jaaaaaren eindelijk weer eens naar de huisarts toe (een nieuwe) en eindelijk werd ik serieus genomen. Mijn vermoeden bleek waar te zijn. Ik was veel te krap ivm een te strak en stug maagdenvlies (randje). Een klein bezoekje aan de gynaecoloog en daarna was het probleem opgelost. Ik wil je geen angst aanpraten maar je wel ervan bewust maken dat het niet perse vaginisme hoeft te zijn. Gewoon ff naar je huisarts gaan. Niet schamen. Ze zien/horen het vaker en je bent zeker niet abnormaal. Succes!Oew.. klinkt nog al heftig! Ik zie er heel erg tegen op om naar de gynaecoloog te gaan, ik ga er van uit dat dit heel pijnlijk zal zijn? Als ik seks heb met mijn vriend en hij doet mijn benen alleen nog maar om hoog dan begin ik al helemaal te trillen, laat staan dat ik daar in zo een stoel moet zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:andrinaandrea schreef op 20 januari 2011 @ 22:08:

[...]





Oew.. klinkt nog al heftig! Ik zie er heel erg tegen op om naar de gynaecoloog te gaan, ik ga er van uit dat dit heel pijnlijk zal zijn? Als ik seks heb met mijn vriend en hij doet mijn benen alleen nog maar om hoog dan begin ik al helemaal te trillen, laat staan dat ik daar in zo een stoel moet zittenEen goede gynaecoloog houd daar met zulke klachten rekening mee. Je kan het ook van te voren aangeven dat je angstig bent, dan zal hij (als het goed is) ook daar extra voorzichtig zijn. (Bij mij in elk geval wel). Een inwendig onderzoek is voor niemand leuk (ik ken in elk geval niemand die met plezier in de beugels gaat liggen), voor de gynaecoloog is het routine. Onthoud dat. Maar begin 'gewoon' eens met een gesprek bij je huisarts. Hij of zij zal wellicht ook een inwendig onderzoekje willen doen, maar mijn huisarts doet dat soms ook 'gewoon' met een vinger, en niet meteen met een hele eendenbek.
Alle reacties Link kopieren
Naar de gynaecoloog moet je toch ooit, dus: korte pijn! Bovendien heb je nu ook pijn elke keer je seks wil, en da's toch ook iets waar je vanaf wil?



Ik sluit me trouwens aan bij MKL: het hoeft niet per sé in je hoofd te zitten. Een vriendin van me had net hetzelfde, en zij bleek gewoon te 'strak' te zijn. Ze heeft het operatief laten behandelen. Ze hebben haar, om het plastisch uit te drukken, een 'knipje' gegeven. OK, klinkt beangstigend en is ook echt helemaal niet leuk, maar vanaf toen heeft ze altijd pijnloze seks gehad en dat compenseert, zei ze, ruimschoots de vervelende operatie.
Alle reacties Link kopieren
Andrinaandrea, De huisarts heeft alleen gekeken (zag het van buitenaf al) en de gynaecoloog vond het wijs om mij onder een roesje verder te onderzoeken omdat ik idd ook van die stoel aftrilde. Indien hij een probleem tegen zou komen zou hij dat meteen verhelpen. En dat is ook gebeurd. Geen nare ervaringen en ben zo blij dat het is gebeurd. Als je je niet prettig voelt bij de gynaecoloog of hij/zij doet dingen terwijl jij zegt dat je dat niet wilt/durft. Gewoon broek omhoog trekken en op zoek naar een andere gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de fijne berichtjes terug. Ik ben toch echt van plan om eens een afspraak te maken bij de huisarts, maar ik denk dat niemand het fijn vind inderdaad om dit te doen.



Ik heb dus eergisteren seks gehad met mijn vriend en na lang proberen, pastte hij er toch in! alleen dit was best een vervelende pijn, zeker als hij heen en weer ging. Het lukt ook alleen maar op een bepaalde stand, en anders niet.. dus als dit zo blijft, dan ga ik zeker naar de dokter
Alle reacties Link kopieren
Joh, maak gewoon voor de komende week een afspraak! Misschien is er niks aan de hand, maar misschien ook wel. In het laatste geval kan je dan wellicht een behandeling krijgen waardoor je voortaan van seks kan genieten in plaats van dat het pijn doet. Het is geen prettig iets om met je huisarts te bespreken, maar hij/zij is er wel voor, heeft ervoor gestudeerd en heeft intussen al veel voorbij zien komen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch overwegen om een afspraak bij de huisarts te maken. Zoals jij de sex beschrijft is het nu ongemakkelijk en pijnlijk. En dat is zonde! Een gyneacoloog kan je wellicht helpen het snel makkelijker en leuker te maken. En je een hoop ongemak besparen. Je kan bij de gyneacoloog trouwens op elk moment 'stop' zeggen. Er hoeft niets te gebeuren wat jij niet wilt, tenzij jíj ervoor kiest omdat je het de moeite waard vindt.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal wat vagina's gevoeld in de loop der jaren en ik maak het hoegenaamd nooit mee dat mijn vinger er strak in zit, en ik val op erg slanke/nauwe vrouwen (het ene hangt niet altijd met het andere samen met er is wel een verband vermoed ik). Dus er is denk ik wel iets aan de hand, en ik zou eens naar een vrouwelijke gynacoloog of sekscounselor gaan. Je kan daar alleen maar baat bij hebben lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Hoi..

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen zonder mij uit te lachen in de face

Vraagje :) ik heb nu toch wel all enkele jaren veel pijn aan mijn vagina ik mag opgewonden zijn en al de pijn gaat niet weg ... als ik sex met mijn vriend heb doet het eerst pyn maar erna niet meer
En als hij my dan wilt vingeren doet het vanvoor altijd aan de linkerkant pijn vanbinnen

Maar de laaste maanden begint het ook pijn te doen als ik opgewonden word of als ik soms aan het wandelen ben

Ik ben naar de gynaecoloog gegaan heb het uitgelegd en vond het zo venederen ze lachte mij gewoon uit en ze zij je kan die pijn enkel voelen als je maagt bent en ze lachte nog meer letterlijk ik ben vol schaamte weg gelopen ik ben 26 jaar oud ik dacht dat ze mij wel zou kunnen helpen

Maar nu ook sinds kort als ik zelf wil testen of de pijn weg is doet het ook pijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven