Geen zin meer in

11-11-2018 18:23 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds een jaar (misschien iets meer) heb ik geen zin meer in seks.

Ik ben ook zo'n anderhalf jaar geleden ontmaagd en daarvoor bevredigde ik me (zonder te overdrijven) zo goed als dagelijks in de douche maar nu heb ik daar ook geen zin meer in.

Ik ben ook sinds ong. anderhalf jaar aan de pil en nu prikpil (voorheen nooit aan anticonceptie gedaan).

Waaraan kan het geen zin meer hebben aan liggen... is het nu omdat ik dus de 'spanning' van de eerste keer seks achter de rug heb, ligt het aan de anticonceptie of is er nog een optie 3.

Mijn vriend vind mijn verlaagde libido best moeilijk maar accepteert wel mijn wens als ik echt niet wil. Maar voor hem doe ik het soms wel ook al heb ik dus geen zin.

Ps. ik ben 27 jaar
anoniem_367261 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 20:41
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan best van de pil komen.
Eens kijken wat er gebeurt als je stopt met de pil. Bij mij scheelde dat alles.
Is er nog wel intimiteit tussen jou en je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg juist veel meer zin in seks, omdat ik, door de pil, niet meer bang hoefde te zijn zwanger te raken.
Uitvindinkje hoor, die pil!
MinkeDeWit schreef:
11-11-2018 18:30
Eens kijken wat er gebeurt als je stopt met de pil. Bij mij scheelde dat alles.
Maar dan wordt de kans op zwangerschap gelijk een stuk groter. Condooms worden in the heat of the moment vaak vergeten.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-11-2018 18:32
Ik kreeg juist veel meer zin in seks, omdat ik, door de pil, niet meer bang hoefde te zijn zwanger te raken.
Uitvindinkje hoor, die pil!
Fijn dat TO dat nu weet.

Zou best van de pil kunnen komen, TO. Probeer het eens zonder.
redbulletje schreef:
11-11-2018 18:33
Maar dan wordt de kans op zwangerschap gelijk een stuk groter. Condooms worden in the heat of the moment vaak vergeten.
Ik durf dat ook niet aan dus ik heb een koperspiraal. Maar echt nooit meer hormonen voor mij, wat een ellende was dat. En dat had ik niet eens door omdat ik al vanaf mijn 15e aan de pil was, nog voor ik seksueel actief was. Over de gehele linie werd mijn psyche beïnvloed door pil en mirena.
Alle reacties Link kopieren
De pil krijgt overal de schuld van.
Alle reacties Link kopieren
Misschien word je niet geil van je vriend.
karin6789 schreef:
11-11-2018 18:37
De pil krijgt overal de schuld van.
Dat komt misschien doordat die 'hormoon-bom' ook vaak de oorzaak is van allerlei problemen?
Alle reacties Link kopieren
KaleKip schreef:
11-11-2018 18:38
Dat komt misschien doordat die 'hormoon-bom' ook vaak de oorzaak is van allerlei problemen?
Het zit voornamelijk in je hoofd.
karin6789 schreef:
11-11-2018 18:40
Het zit voornamelijk in je hoofd.
Ja, de hormonen hebben ook invloed op je hoofd, maar vooral ook op heel veel andere plekken van je lijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koperspiraal en ik vind het een aanrader! Geen hormonen voor mij. Dus ja, ik denk dat het weleens aan de pil kan liggen. En kijk ook eens of je buiten je vriend om opgewonden kunt raken van iets, dus of iets je prikkelt. Je moet ook zelf het vuurtje een beetje brandende houden.
Een half jaartje met condooms (of iets anders). Grote kans dat het aan de pil ligt.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen hormoon-bom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij mij maakt de pil een wereld van verschil in libido. Zou eens een paar maanden op condooms overgaan om te testen of dat het verschil bij jou ook maakt en als dat het inderdaad is kun je dan naar een oplossing voor de anticonceptie kijken.
karin6789 schreef:
11-11-2018 18:38
Misschien word je niet geil van je vriend.
:idee:
karin6789 schreef:
11-11-2018 18:38
Misschien word je niet geil van je vriend.
Maar dan ook niet meer geil van zichzelf, want de zelfbevrediging onder de douche is ook gestopt.
Ik zou niet alleen condooms gebruiken, ikzelf vertrouw die dingen voor geen meter. Misschien weet de huisarts een ander middel dat dit niet zo veroorzaakt, al zijn het natuurlijk wel allemaal soortgelijke middelen. Het kan ook natuurlijk dat het niet aan de pil ligt, ik merk geen verschil namelijk. Een andere oorzaak kan zijn iets van stress, somberheid, depressie etc. Enorm veel opties dus. Probeer bij jezelf na te gaan of zoiets het kan zijn. Wat het ook kan zijn, en dat is heel normaal, is dat je er gewoon even geen behoefte aan hebt zonder een expliciete reden. Mijn vriend en ik hebben dat nu allebei al een tijdje en wij denken dat het is omdat we elkaar nu al gewoon even kennen en dat vaak zo is. Dan is alle eerste spanning eraf.

Ik weet niet of je het al meteen had toen je je vriend ontmoette of dat het pas na weken/maanden was, maar dat kan dus ook gewoon een reden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte een enorm verschil toen ik stopte met de pil.
Condooms zijn gewoon veilig.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-11-2018 18:33
Maar dan wordt de kans op zwangerschap gelijk een stuk groter. Condooms worden in the heat of the moment vaak vergeten.
Schei toch eens uit met je babyhaat. Word zo langzamerhand wel irritant.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-11-2018 20:17
Schei toch eens uit met je babyhaat. Word zo langzamerhand wel irritant.
Nah, dit is toch een heel normaal advies? Dat is geen babyhaat, maar common sense.

On topic: implanon een optie?
Hallo?!
Vind je de seks met je vriend wel leuk/bevredigend? Of valt het eigenlijk tegen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven