Geen zin door stress??

28-03-2019 20:22 31 berichten
Hoi allemaal,

Al langere tijd heb ik een relatie en wij hebben altijd goede seks gehad samen! Maar nu zitten wij allebei een beetje in een stressvolle situatie op dit moment (nieuwe opleiding, werk verloren, scriptie niet gehaald, dat soort dingen...) en hierdoor merk ik dat mijn vriend wat minder zin heeft, wel in seksuele handelingen maar niet in de seks zelf. Ik denk zelf juist dat dit een prima manier is om een beetje te ontspannen.

Hebben jullie tips om dit misschien een beetje meer op te wekken bij hem? Want aan aantrekkingskracht of opgewonden zijn scheelt het in ieder geval niet, hij heeft gewoon minder zin in de echte penetratie.

Moet ik het maar laten voor wat het is of zelf gewoon vaker initiatief nemen en voorstellen om zelf het werk te doen? Andere standjes bijvoorbeeld waarbij de man kan zeesterren oid? Graag tips :-D
Ja jij bovenop. Of geef hem een massage dat hij een beetje kan ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is gewoon natuurlijk. Kan je van balen, maar het is niet anders. Onder sommige omstandigheden hebben mensen minder zin in stomende seks. Stress kan er één van zijn. Als partner lijkt me jouw plaats dan daar begrip voor te hebben, in plaats van naar wegen te zoeken om alsnog je zin te krijgen. Gewoon die ander even met rust laten, ondersteunen in de situatie waar hij in zit, en dan komt er vanzelf weer een moment dat het omslaat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
28-03-2019 20:58
Dat is gewoon natuurlijk. Kan je van balen, maar het is niet anders. Onder sommige omstandigheden hebben mensen minder zin in stomende seks. Stress kan er één van zijn. Als partner lijkt me jouw plaats dan daar begrip voor te hebben, in plaats van naar wegen te zoeken om alsnog je zin te krijgen. Gewoon die ander even met rust laten, ondersteunen in de situatie waar hij in zit, en dan komt er vanzelf weer een moment dat het omslaat.
Bijzonder moment: woord voor woord met je eens. :woa:
Alle reacties Link kopieren
Hem gewoon hard en lang pijpen natuurlijk! Daarna zijn zaad lekker doorslikken uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Massage is inderdaad een heel goede manier om de ander te laten ontspannen. En daar vloeit dan vaak weer seks uit voort.
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
28-03-2019 21:36
Massage is inderdaad een heel goede manier om de ander te laten ontspannen. En daar vloeit dan vaak weer seks uit voort.
Als je het met die hoop/verwachting doet kun je het beter laten. Dan voelt hij alsnog druk.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
28-03-2019 21:37
Als je het met die hoop/verwachting doet kun je het beter laten. Dan voelt hij alsnog druk.
Precies. Het slechtste wat je kunt doen is die ander toch tot seks manipuleren. Accepteer gewoon dat seks, of uitgebreide seks, er niet in zit. Dat die ander het misschien wel heel fijn vindt om even in je armen te liggen, of in bed te knuffelen, maar dat dat dan niet ook noodzakelijkerwijze uitloopt op seks. Maar ook dat hoort bij een relatie. Net zo goed als dat jij het fijn zou vinden als je partner je op die manier zou respecteren, ondersteunen en je niet zou forceren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
28-03-2019 20:58
Dat is gewoon natuurlijk. Kan je van balen, maar het is niet anders. Onder sommige omstandigheden hebben mensen minder zin in stomende seks. Stress kan er één van zijn. Als partner lijkt me jouw plaats dan daar begrip voor te hebben, in plaats van naar wegen te zoeken om alsnog je zin te krijgen. Gewoon die ander even met rust laten, ondersteunen in de situatie waar hij in zit, en dan komt er vanzelf weer een moment dat het omslaat.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen. Maar ik ben het eens met Pejeka!
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
28-03-2019 21:37
Als je het met die hoop/verwachting doet kun je het beter laten. Dan voelt hij alsnog druk.
Nee, dat zeg ik niet. Alleen dat het ontspannend werkt en dat het door het TO gewenste resultaat wel vaak een leuke bijkomstigheid is.
We used to be friends...
Bedankt voor alle reacties!

Ik snap natuurlijk dat het menselijk is om geen zin te hebben en zou hem nooit ergens toe willen dwingen! Maar wat mij dan verbaasd is dat hij wel zin heeft in intiem zijn en elkaar plezieren/verwennen/Hoe je het noemt en begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet als klagen want dat samen doen is natuurlijk ook al heel fijn. Maar op het punt dat je van voorspel langzaamaan overgaat in echt seks is al een tijdje niet meer voorgekomen. En nogmaals, ik ben al blij dat we nog op die manier naar elkaar verlangen, maar ik vraag me dan af wat het maakt dat hij wel zin heeft in van alles en nog wat, maar echt seks ho maar..

Het gaat mij dus absoluut niet om 'alsnog mn zin krijgen', want zo ben ik niet. Probeer eigenlijk te begrijpen hoe dat dan zou kunnen zitten.
anoniem_641f205e54ef9 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 23:22
Reden: Iets toegevoegd
9.83% gewijzigd
.
anoniem_641f205e54ef9 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 23:20
Reden: Dubbel geplaatst
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het hem ook al gevraagd neem ik aan?
Hij is de enige die het zou kunnen weten hè?
...
Rooss4.0 schreef:
28-03-2019 23:20
Je hebt het hem ook al gevraagd neem ik aan?
Hij is de enige die het zou kunnen weten hè?
Dat klopt en dat heb ik ook zeker gedaan, maar hier komt nooit echt een antwoord uit, behalve dat ie dan gewoon niet zo'n zin heeft in seks maar dan wil ie wel met alle plezier verder gaan met andere handelingen. Ook hij toont vaak initiatief maar dan komt het ook niet tot seks.

Weet dus niet zo goed waar ik het zoeken moet, haha.
Alle reacties Link kopieren
En hoe reageert hij als je zegt: "maar ik heb eigenlijk gewoon zin om je piemel in me te voelen, dat mis ik een beetje"?
...
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-03-2019 06:35
Reden: troll
99.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Henkjan is al gestaft, bespaar je de moeite.
...
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met Pejeka eens.... is heel normaal, en als de stress over is gaat het met seks....
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
28-03-2019 23:28
En hoe reageert hij als je zegt: "maar ik heb eigenlijk gewoon zin om je piemel in me te voelen, dat mis ik een beetje"?
Ja, goede vraag! Ik zou dat ook wel missen. Is hij misschien bang dat hij geen erectie krijgt?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
29-03-2019 11:39
Ja, goede vraag! Ik zou dat ook wel missen. Is hij misschien bang dat hij geen erectie krijgt?
dit
of hij kan moeilijk klaarkomen en schaamt zich er voor
of een langdurige erectie doet hem pijn (te strakke voorhuid)
Rooss4.0 schreef:
28-03-2019 23:28
En hoe reageert hij als je zegt: "maar ik heb eigenlijk gewoon zin om je piemel in me te voelen, dat mis ik een beetje"?

Het gaat niet altijd om jou hè? Laat die jongen gewoon even met rust, hij heeft andere dingen aan z'n hoofd.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-03-2019 11:58
Het gaat niet altijd om jou hè? Laat die jongen gewoon even met rust, hij heeft andere dingen aan z'n hoofd.
Ja? Dus jij zou zeggen, niet over praten, gewoon afwachten?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
29-03-2019 12:25
Ja? Dus jij zou zeggen, niet over praten, gewoon afwachten?
Ja. Soms is het niet anders en kan de ander om welke oorzaak ook, even minder zin hebben in seks. Stress kan daar een oorzaak van zijn.

Stel dat JIJ in een periode zit waarin je veel aan je hoofd hebt, stress ervaart, en daardoor best een knuffel wil, maar geen seks. En jouw vriend/man zou dan zeggen: nou, dan ga je toch gewoon met je benen wijd liggen, dan doe ik mijn ding wel, want ik heb ook mijn behoeftes. Zou je dat waarderen? Of zou je liever met iemand samenleven die op zo'n moment begrip heeft voor de situatie en daar respectvol mee omgaat?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
28-03-2019 23:28
En hoe reageert hij als je zegt: "maar ik heb eigenlijk gewoon zin om je piemel in me te voelen, dat mis ik een beetje"?
Eens met Pejeka, als iemand stress ervaart kan je het beter even laten. Zelf afgelopen jaar enorm veel stress gehad, reken maar dat ik veel moeite had met ontspannen als het op seks aan kwam.

En bovenstaande quote vind ik raar. Stel dat een man zou zeggen "ik heb gewoon zin om in je vagina te gaan", dan kan dat toch niet opeens wel omdat hij dat aangeeft?
Wederom bedankt voor alle reacties!

Lichamelijke klachten ligt het bij hem zeker niet aan, en zoals ik al zei: hij heeft geen moeite met opgewonden raken en dit laten zien, gewoon de stap van voorspel naar seks zit er niet in.

En wat betreft de stress: ik bedoelde dat we allebei wat dingen hebben om ons zorgen over te maken... Ik ben net begonnen met een nieuwe studie en dus mijn baan kwijt en hij heeft helaas zijn scriptie niet gehaald en moet hier opnieuw aan beginnen. Misschien denken we dan anders over hoe seks juist ontspannend kan zijn?

En ik begin ook wel steeds meer te denken "Joh weetje, zolang we elkaar maar aantrekkelijk blijven vinden en in ieder geval nog eens in de zoveel tijd elkaar een pleziertje kunnen doen op een andere manier. Wat maakt de rest dan uit?". Maar toch vind ik dat er qua intimiteit en connectie toch wel een verschil in zit.

Nogmaals, ik probeer hem absoluut niet over te halen, maar ik ben meer op zoek naar tips oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven