Gezondheid alle pijlers

Nieuwe contactlenzen zitten niet fijn

05-01-2008 23:44 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al zo'n 15 jaar zonder problemen harde zuurstofdoorlatende contactlenzen, en omdat mijn vorige paar lenzen in de loop van de tijd waren vervormd, moest ik nieuwe. Die heb ik dus vorige week opgehaald, maar mijn nieuwe lenzen zitten totaal niet fijn! Ik voel ze namelijk zitten. Het is niet zo dat ze pijn doen, maar het is irritant en ik heb ook het idee dat m'n ogen droger zijn met deze nieuwe lenzen.



Ik heb dit eigenlijk nog nooit eerder gehad met nieuwe lenzen, die zitten altijd gelijk goed en lekker. Maar nu dacht ik zelf dat het misschien komt dat mijn vorige paar vervormd was en deze dus weer 'goed passend' zijn en mijn ogen daar misschien aan moeten wennen??? Voordat ik gelijk terug ga naar de opticien wilde ik het nog even 'aankijken' en ik ben ben benieuwd of iemand dit ook wel eens gehad met een nieuw paar lenzen?
Alle reacties Link kopieren
ik zou t niet aankijken, gewoon terug naar opticien, je hebt per slot van rekening maar 1 paar ogen, en contactlenzen veel meer, een opticien weet meer van aanpassen van je ogen aan lenzen dan de mensen hier op het forum (of er moet een opticien tussen zitten) en voor je het weet krijg je allerlei enge verhalen van mensen die een kennis met een kennis hebben die... (vul zelf maar in)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden juist fijner moeten zitten, nu ze niet meer vervormd zijn. Ik zou gewoon naar de opticien gaan. Misschien is het meer zuurstofdoorlatend dan je vorige, waardoor je er meer aan moet wennen.



Maar een opticien is de expert....
Alle reacties Link kopieren
Het kan wennen zijn, met nieuwe lenzen, maar het is altijd beter om het even na te laten kijken.

Zeker als je al die jaren al zonder problemen lenzen draagt. Het kan zijn dat een van de lenzen beschadigd is, of dat het een ander type lens is wat gewoon een andere pasvorm heeft.

Hoe dan ook, je betaalt genoeg voor harde lenzen, en dan moeten ze gewoon goed zitten, toch?



Ik zou zeker terug gaan, ik heb zelf ook liever dat een klant terug komt met zijn lenzen, dan dat hij met (mogelijk verkeerde) lenzen door blijft lopen.

Liever een extra controle, dan straks problemen met je ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Terug naar de opticien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven