Gezondheid alle pijlers

pijn, jeuk na verwijderen moedervlek?

06-05-2008 20:46 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 weken geleden heb ik een moedervlek weg laten halen. Deze hebben ze weg gesneden en daarna gehecht...onderhuids en bovenhuids ook nog 5 hechtingen. Na een week werden de bovenhuidse hechtingen eruit gehaald. Dit is nu 3 weken geleden en nog steeds zit er aan het einde van het sneetje een klein bobbeltje en jeukt het ook steeds...ook doet het af en toe een beetje pijn. zou dit komen omdat het nog aan het genezen is? het is nu toch al 4 weken geleden....

Of zou het toch de hechting zijn waar ik nog last van heb?

iemand enig idee...of toch maar even de dokter bellen?
Alle reacties Link kopieren
zou het aan de pleister kunnen liggen? (geen idee of je er nog pleister op hebt zitten)



Ik heb er 2 jaar geleden 1tje van m'n rug laten halen en heb daar ook vrij veel last van gehad. Nadat de pleister er af was gehaald bleek dat de plek waar het ding had gezeten helemaal rood en geirriteerd was. Heb nu na 2 jaar nog steeds een bobbeltje.

en als het gaat regenen (hoe oude mevrouwerig) begint het litteken te jeuken!
Alle reacties Link kopieren
nee heb er geen pleister meer op, die mocht ik er alleen de eerste dag op hebben! het is nog wel steeds best wel rood, had verwacht dat dat wel eerder weg zou trekken. het is een heel klein bobbelje alleen aan het ene uiteinde. btw...het is maar een klein sneetje hoor...ong 1,5 cm....jaja en dan 5 hechtingen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Olifantje!



Heb hetzelfde als jou gehad,en het jeukte idd ook, en deed

een beetje pijn. Het is nu helemaal genezen, maar er zit nog steeds een heel klein bobbeltje. Alsof het daar niet helemaal weg is.

De jeuk wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het weefsel wat weer aan elkaar groeit ( hetzelfde als een korstje op je knie als je vroeger was gevallen bijv. dat kan ook jeuken!)



Suc6 ermee!
Alle reacties Link kopieren
Jeuk en gevoeligheid horen bij het genezingsproces, da's niet gek.

De onderhuidse hechting doet er een een maand of twee over om op te lossen (afhankelijk waar deze zit, in je mond gaat dit sneller bv). En aan het eind of beginnetje kan er wat extra hechtdraad in een knoopje zitten, wat er langer over doet om op te lossen, dat zou je bobbeltje kunnen verklaren. Het kan wel dat de onderhuidse hechting een beetje naar buiten steekt, maar dat kun je dan ook wel zien als een soort visdraadje, meestal zie je een knoopje ervan. Als dat het geval is, kun je dit zelf afknippen of even langs de dokter gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens een moedervlek laten wegsnijden. Bij mij zaten er welliswaar geen onderhuidse hechtingen dus het was warschijnlijk minder diep. Toch kreeg ik op een gegeven moment ook een pijnlijk bobbeltje aan een kant van de snee. Ik heb er toen een tape opgedaan. deze tape is verkrijgbaar ij de drogist en is luchtdoorlatend. Ik weet helaas niet meer hoe het heet. Wel hielp het bij mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven