Gezondheid alle pijlers

enkel in verband

11-05-2007 12:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ik heb een vraagje. ik zit nu met mijn enkel in het verband, en moet dat voor 5 dagen laten zitten. dus ook met douchen. hebben jullie tips om het verband droog te houden tijdens het douchen? (vanochtend al een zak er omheen gewikkeld.. maar dat hielp ook niet echt... :()



alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen bad? Daar kun je lekker (alhoewel valt in die positie ook wel wat tegen) in zitten, en geblesseerde been buiten boord hangen. Je kunt dan rustig haren wassen etc etc met handdouche.
Alle reacties Link kopieren
helaas, geen bad hier.  was het maar waar. wat een ellende he. en dan is het nog maar voor 5 dgn, dus ik moet niet zo zeuren! :D 



maar alle tips zijn welkom!
Wij deden altijd een (vuilnis)zak eromheen. Die aan de bovenkant goed dichtplakken, met een witte tape. En dan op een stoel in de douche gaan zitten.. En dat ging wel goed. Het blijft niet honderd procent droog, maar als je zorgt dat er aan de onderkant genoeg ruimte over is gaat het meeste water daarheen. Gewoon na het douche goed droogmaken..En 5 dagen is niet zo heel lang, moet je maar denken.
Alle reacties Link kopieren
Bij de apotheek hebben ze van die zaken om om je been (of arm) heen te doen. Die kun je dan met een lintje dichtmaken. Bij mij hielp het niet optimaal, maar beter dan een vuilniszak. (Ik kon overigens wel in bad.)



Mss een stoel in de douche en je voet op een krukje buiten de douche houden. Als je je voet hoger houdt dan de rest van je been, dan zou je toch wel minder last van een lekkende vuilniszak moeten hebben? (Haha lekkende vuilniszak!)



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn enkel gebroken en heb een speciale zak voor om het gips heen.Die heeft een rubber rand die echt goed afdicht, heel makkelijk.

Te koop op de gipskamer van het ziekenhuis, en ik denk ook bij de apotheek. Het merk is SealSkin. Niet goedkoop, kost zo'n 16 euro.
Alle reacties Link kopieren
even aan de wastafel met een washandje aan de slag???



Haren wassen: vooroverbuigend in de wasbak, iemand anders sopt even en spoelt af.



??
Alle reacties Link kopieren


Ik heb mijn enkel gebroken en heb een speciale zak voor om het gips heen.Die heeft een rubber rand die echt goed afdicht, heel makkelijk.

Te koop op de gipskamer van het ziekenhuis, en ik denk ook bij de apotheek. Het merk is SealSkin. Niet goedkoop, kost zo'n 16 euro.





Sorry ik vergis me, het heet SealTight en het is van Lomed. Ik weet niet of je het de moeite waard vindt voor 5 dagen maar hij werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
hoi ellen,



bedankt! voor 5 dgn is het inderdaad ietwat duur, maar ik moet dinsdag terug naar de huisarts, om te kijken hoe het nu is, en over eventueel getaped moet worden, dus wie weet, als het nog langer gaat duren is het wel een goed idee!



bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven