Gezondheid alle pijlers

Gekleurde vlekjes in gezichtsveld

27-05-2007 14:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een vreemd verschijnsel... een patroon van bewegende gekleurde vlekjes in het midden van het gezichtsveld... ze werden iets groter en bemoeilijken het lezen. Vlak voor het schrijven van dit bericht zijn ze naar rechts geschoven en het lezen wordt gemakkelijker.



Ik denk dat ik er melding van ga maken bij de huisarts...



Terwijl ik dit bericht schrijf verdwijnen de bewegende kleurenpatronen naar rechts... Vreemd...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Nu is het weg...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hans,Ik heb dit af en toe ook. Het begint als een klein vlekje, waaiert dan uit (meestal naar rechts) en binnen 20 minuten is het weer weg. Stukjes beeld vallen weg en meestal krijg ik hoofdpijn daarna (niet altijd).De huisarts en oogarts zeiden dat het migraine was. Omdat ik zelf een beetje paniekerig ben en het graag goed uitgezocht wilde hebben, ben ik er ook voor bij de neuroloog gemaakt. Scan gemaakt van m'n hoofd, niets op te zien.Conclusie neuroloog: migraine.Lastig, maar niet gevaarlijk.Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik heb af en toe migraine, ja. Vaak een behoorlijke hoofdpijn. Ik verdraag dan geen fel licht en sterke geuren (lekkere geuren beleef ik dan als stank).



Maar vandaag had ik dus die vlekjes, maar de hoofdpijn was zo licht, dat ik het geen hoofdpijn meer noem.



Ik heb het later eens op Internet na-gegoogled; het wordt "migraine met aura" genoemd. Mijn zus had dat een tijd geleden ook. Toen werd inderdaad die dagnose gesteld... Maar migraine zonder (noemenswaardige) hoofdpijn is wel vreemd...



Nou ja... ik kijk of het terugkomt, en zo ja, dan ga ik even naar de huisarts, al heb je hier al het antwoord gegeven.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
de kleurtjes en figuurtjes die naar je toekomen is erg typisch voor een aura van migraine. Maar je kunt ook alleen een aura krijgen, zonder de hoofdpijn die erop volgt. Past ook bij migraine. Niet heel gek, maar ga er mee naar je huisarts als je je zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb het later eens op Internet na-gegoogled; het wordt "migraine met aura" genoemd. Mijn zus had dat een tijd geleden ook. Toen werd inderdaad die dagnose gesteld... Maar migraine zonder (noemenswaardige) hoofdpijn is wel vreemd...



Toch niet, hoor, zoals Extrahalo al aangeeft; er is zelfs een speciale naam voor: migraine sans migraine.
Alle reacties Link kopieren


Vandaag een vreemd verschijnsel... een patroon van bewegende gekleurde vlekjes in het midden van het gezichtsveld... ze werden iets groter en bemoeilijken het lezen. Vlak voor het schrijven van dit bericht zijn ze naar rechts geschoven en het lezen wordt gemakkelijker.



Ik denk dat ik er melding van ga maken bij de huisarts...



Terwijl ik dit bericht schrijf verdwijnen de bewegende kleurenpatronen naar rechts... Vreemd...





Niets om van te schrikken dat is ookmigraine en duurt meestal van een minuut of tien tot 20 minuten maar zou voor de zekerheid wel even naar de huisarts gaan.

Heb je ook hoofdpijn???? het noet niet maar meestal wel het geval
Alle reacties Link kopieren




quote: hans66 schreef



Vandaag een vreemd verschijnsel... een patroon van bewegende gekleurde vlekjes in het midden van het gezichtsveld... ze werden iets groter en bemoeilijken het lezen. Vlak voor het schrijven van dit bericht zijn ze naar rechts geschoven en het lezen wordt gemakkelijker.



Ik denk dat ik er melding van ga maken bij de huisarts...



Terwijl ik dit bericht schrijf verdwijnen de bewegende kleurenpatronen naar rechts... Vreemd...





Niets om van te schrikken dat is oogmigraine en duurt meestal van een minuut of tien tot 20 minuten maar zou voor de zekerheid wel even naar de huisarts gaan.

Heb je ook hoofdpijn???? het noet niet maar meestal wel het geval
Alle reacties Link kopieren
Ik had daarna zeer lichte hoofdpijn. Daarvoor was de hoofdpijn nog lichter... minimale druk in mijn hoofd die ik had genegeerd zonder deze vlekjes.



Afgezien van die vlekjes, stelde die hoofdpijn niet veel voor. Ik voelde me verder prima.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hans, mijn oudste zoon en ik hebben het allebei. Bij ons is het inderdaad een voorbode van migraine. Bij mij gaat het zelfs zover dat mijn gezichtsveld compleet uitvalt. De eerste keren was ik best van geschrokken, nu weet ik wat ik moet doen gewoon gaan zitten/liggen en direct Almogran innemen. Zoon vertikt het om het medicijn mee te nemen en zo hebben we hem al van school moeten oppikken, zelf naar huis op de fiets was te gevaarlijk. Hij is ook bijna niet eigenwijs.;)
Alle reacties Link kopieren
Zoon vertikt het om het medicijn mee te nemen en zo hebben we hem al van school moeten oppikken, zelf naar huis op de fiets was te gevaarlijk. Hij is ook bijna niet eigenwijs.;)
Even een terzijde opmerking: Waarom maken sommige mensen eigenlijk zo'n punt van het innemen van medicatie. Het is een minuutje werk en je kunt gewoon verder met waarmee je bezig was. :? Voor sommigen is medicatie net zo vanzelfsprekend (of zou het zo moeten zijn) als eten voor ieder ander.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik neem geen medicatie als het niet nodig is. Het is met een kwartiertje ongeveer weer weg. Dus ik ga rustig door voor zover mogelijk want op een bepaald punt zie je dus niets meer of veel minder. En als het niet gaat ga ik zitten totdat het weg is.

Niet in je lichaam stoppen wat niet nodig is maar de natuur zijn gang laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
de kleurtjes en figuurtjes die naar je toekomen is erg typisch voor een aura van migraine. Maar je kunt ook alleen een aura krijgen, zonder de hoofdpijn die erop volgt. Past ook bij migraine. Niet heel gek, maar ga er mee naar je huisarts als je je zorgen maakt.




Ik heb hier de laatste tijd ook regelmatig last van. Word misselijk, vervolgens vlekjes in gezichtsveld, en op een gegeven moment is mijn hele gezichtsveld troebel. Alsof je in de auto zit, door de regen rijdt, en dan door de ruit kijkt, zegmaar.

Toen ik laatst op internet info over migraine opzocht voor een vriendin, zag ik dat dit de symptomen waren. Ik heb dan inderdaad daarna wel hoofdpijn, vooral achter mijn rechteroog. Maar aangezien ik niet van de pijn met mijn kop tegen de muur ren, ben ik er niet mee naar de huisarts geweest. Had niet echt het idee dat hij er iets mee kon.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

dit is dus migraine met aura,en dat kan je in alle soorten patronen in je gezichtveld krijgen ,ikzelf heb het heel soms gelukkig sporadische maar als ik het krijg dan uit het bij mij in het uitvallen van een groot deel van het gezichtveld(erg eng) ik weet dan ook dat ik meteen moet gaan liggen en rusten zodat het weer normaal wordt,daarna heb ik dan lichte hoofdpijn en kan heel slecht tegen licht.



migraine met aura komt voor bij een klein deel van de mensen het is een voorbode van de klasieke migraine het komt door het samen trekken van de bloedvaten.



groetjes matt
Alle reacties Link kopieren
Kort nadat het verschijnsel verdween ging ik gewoon de dingen doen die ik toch al van plan was: ik had de keuken en de WC schoongemaakt. Mijn gevoeligheid voor licht nam niet toe.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb hier sinds 9 dagen elke dag last van. Ben nu al 3 keer bij de huisarts geweest omdat ik het doodeng vind. Soms houd het wel anderhalf uur aan. Het begint met een klein schittertje wat uitgroeid tot een rondje. Het glimt blinkt en beweegt om gek van de worden. Het word groter en verdwijnt op een gegeven moment uit mijn gezichtsveld. Ik krijg ook wel hoofdpijn maar niet zo erg. Inmiddels weet ik dat het migraine is, maar toch blijf ik het eng vinden, vooral omdat het nu al 9 dagen achter elkaar is. Soms 1x soms wel 3x per dag. Volgens de dokter kan het komen door stress...kan wel kloppen daaraan heb ik zeker geen gebrek.:(
Alle reacties Link kopieren
Ik zie altijd gekleurde vlakken, soms erger dan anders, vandaag is het heel erg, ik kan vaak minder goed lezen hierdoor. Ik ben erop onderzocht maar er was niets te vinden, ik was vroeger migraine patient maar bij mij houd dit de hele dag aan en ik zie ze constant ook met m'n ogen dicht soms. Het is in ieder geval geen psychose of hallucinatie maar waarschijnlijk echt iets aan m'n ogen. Ook het oogziekenhuis had hier nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Angelica, je zegt dat je bent onderzocht. Hebben ze ook een scan gemaakt? Het aanhouden van die vlekken klinkt toch wel vreemd en lijkt me ontzettend lastig. Is epileptie uitgesloten? Ik herken het zien van vlekken e.d. wel van mijn oudste zoon die epileptie had. Bij hem zat de storing op het gedeelte in de hersenen dat het zicht "stuurt". Daar zijn medicijnen voor en dat neemt he helemaal of voor het grootste deel weg.



Zelf ben ik vandaag de klos. Het zat er al dagen aan te komen, ik merkte dat ik weer meer fouten in mijn werk maakte, mijn spraak veranderde én ik weer een lichte afasie heb. En jawel, vanochtend de vlekjes, inmiddels is mijn zicht ongeveer gehalveerd en mijn rechterkant vanmijn gezicht doet vrolijk mee.

Ik heb wat genomen om de aanval te stoppen, nu maar hopen dat het allemaal snel verdwijnt aangezien ik vanmiddag voor de peuterklas sta.

Echte pijn heb ik niet, het zeurt en dreigt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het verleden ook Epileptisch geweest was een soort combinatie samen met die Migraine-aanvallen. Beide heb ik in geen jaren meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik het vergeet: Vandaag heb ik toevallig wel lichte hoofdpijn, het is niks ernstigs maar ik voel het wel constant. Ben alleen zo gewend aan die zwaardere aanvallen dat ik er voor de rest niet op let. Het gaat sowieso momenteel slecht, dat is gisterochtend begonnen, erg moe, begon met een gevoel alsof ik watten in m'n hoofd had en vandaag er wat hoofdpijn bij.



Ik vermoed dat ik ijzergebrek heb (dat heb ik erg vaak) dus ik ga zo eventjes ijzertabletten halen.
Alle reacties Link kopieren
Angelica, je geeft geen antwoord of je een scan gehad hebt. Ook vraag ik me af of je al een EEG gehad hebt. Dat lijkt me toch verstandig als je bekend bent met epileptie en migraine en nu dergelijke klachten hebt.

Ook zou ik liever eerst prikken om te zien of er inderdaad sprake is van ijzergebrek. Zomaar ijzer gaan slikken is niet gezond.

Misschien toch nog eens langs de dokter even laten prikken en aansturen op verder ondezoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik ooit een scan heb gehad, ze hebben veel dingen onderzocht maar hiervan kan ik het gewoon niet meer herinneren. Ik heb zeker een EEG gehad.



Ik heb iedere zoveel tijd ijzergebrek, zeker 2x per jaar en de pillen van m'n huisarts slik ik niet want daar word ik ziek van. Ik heb vandaag pillen gehaald en die werken (zoals altijd) direct, ik voel me alweer wat beter nu.



Van die kleurtjes heb ik al zolang als ik kan herinneren en ik zei al: Ze hebben het uitgebreid onderzocht maar niks gevonden.



De flitsen die bij migraine horen zien er anders uit vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu bijna 3 weken geleden dat ik dit verschijnsel had. Het lijkt eenmalig te zijn, want ik heb het niet nog een keer gehad.



Een ander verschijnsel, "vliegjes" is een andere issue in mijn ogen (half letterlijk, half figuurlijk :)), en dat heb ik al sinds mijn 6e. Ik heb er alleen last van als ik naar witte vlakken kijk, en dus ook als ik dit forum bezoek.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hans, die vliegjes herken ik, inderdaad vooral als ik naar witte vlakken kijk of als ik in het licht kijk, weet ook niet wat het is weet jij dat.
Alle reacties Link kopieren
Angelica, ik vraag me af wat voor wondertabletten dat zijn die je gehaald hebt.

Bij een werkelijk te laag ijzergehalte heb je ijzer nodig en dat heeft tijd nodig om in je bloed op peil te komen. Als jij vanochtend zegt je rot te voelen van ijzergebrek en vanavond voel je je al beter dan moet dat een wondermiddel zijn.

Als er vanwege je verleden met epileptie en migraine nu nog geen scan is gemaakt vanwege de vlekjes die je ziet vind ik dat vreemd. Ik zou toch eens aan mijn huisarts vragen of je een verwijzing naar een neuroloog kunt krijgen en dit daar aankaarten. Zeker met jouw achtergrond en het aanhouden van die vlekjes is dat geen onnodig onderzoek.



Mijn migraine en aangezichtspijn zijn gelukkig weg. blijkbaar was ik al met al toch nog redelijk op tijd met de medicijnen. Gelukkig maar, want mijn gezicht ziet er niet uit als die aangezichtspijn erbij zit. En zo kon ik vanavond ook nog toonbaar naar een vergadering.:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven