Gezondheid alle pijlers

klachten a la blaasontsteking, bij de man. Maar toch geen blaasontsteking, wat wel?

04-06-2007 17:06 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, de titel is misschien wat uitgebreid maar geeft wel mijn vraag weer: mijn vriend heeft nu al een paar dagen last van typische blaasontsteking-symptomen: pijn bij het plassen, vaker 'moeten', druk op de blaas en wat branderig gevoel in de plasbuis tijdens het plassen.

Nu heeft huisarts ochtendurine gecontroleerd en vastgesteld dat het geen bacteriele infectie - en daarmee geen blaasontsteking - is.

Wat zou het dan wel kunnen zijn?

Zou het ook bv chlamydia kunnen zijn? we hebben nog niet zolang relatie en mogelijk is het daar een gevolg van?
Alle reacties Link kopieren
SOA testje?
Alle reacties Link kopieren
nou, er is wel al vastgesteld dat het geen bacteriele infectie kan zijn, dus kans op chlamydia etc. is dan volgens mij niet echt groot... (toch?)
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo zijn klachten hoor, zou ik niet direct aan soa denken hoor, ik zou eerder denken aan een 'oude' mannetjeskwaal en dat is een vergrote prostaat.

Misschien dat er daar naar gekeken moet worden, want een druk gevoel tijdens het plassen, kan duiden  en duidt vaak op een obstructie.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
heb geen ervaring met SOA`s en weet dus niet of chlamydia een bacteriele infectie is. Lijkt mij dat het maar beter gechecked kan worden toch, als je je daar zorgen over maakt?
Volgens mij kan het wel een SOA zijn hoor. Mijn ex-vriend heeft dat ook gehad in het begin van onze relatie. Ik zou zeker daarop laten testen en dan bedoel ik chlamydia.
Alle reacties Link kopieren
Pijn bij het plassen bij mannen

Mannen hebben niet zo snel een blaasontsteking als vrouwen. Ze hebben wel vaker een urinebuisontsteking. Deze ontsteking komt vaak door een seksueel overdraagbare aandoening, zoals trichomoniasischlamydia of gonorroe. Bij herpes genitalis krijgt u zweertjes op of rond de penis. Plassen kan dan erg pijnlijk zijn. Verder kunnen prostaataandoeningen, zoals een prostaatontsteking pijn veroorzaken. Prostaatvergroting doet meestal niet echt pijn bij het plassen, maar geeft soms een branderig gevoel.



aldus google

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven