Gezondheid alle pijlers

Goede slaappillen...

11-12-2014 19:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op reis met een nachtvlucht. Ik heb diezelfde nachtvlucht een paar maanden geleden ook gehad.



Ik had melatonine tabletjes gepakt om in slaap te komen wat niet lukte.

wat duurde die nacht lang.. Verschrikkelijk heb ik dat gevonden.

Zo moe zijn en toch niet in slaap kunnen vallen.



De vorige keer kwamen we op de bestemming aan en konden we meteen op de hotelkamer.

Nu kunnen we pas in de avond terecht.



Aangezien we maar 2 dagen in die stad zijn vind ik het jammer dat door mn moeheid die dag al verpest is..

Ik heb al vaker in mn leven 's nachts gereisd en omdat ik niet rechtop kan slapen hoop ik dat slaap kan vatten dmv een slaappil.



Zijn er nog meer mensen die niet rechtop kunnen slapen en met een slaapmiddel wel?

Wat zou dan een goed slaapmiddel zijn?

Ik las al Temazepam.



Ik heb geen ervaring ermee en hoop dat je dan die dag niet duf bent van het slaapmiddel als het slapen alsnog niet lukt.



Vandaag een afspraak bij de dokter gemaakt en ik kan dinsdag terecht.

Ben benieuwd of een dokter dit voor deze reden doet voorschrijven.
Ik heb voor een nachtvlucht van dik 11 uur tremazepam gekregen. Werkte bij mij erg goed en kreeg zo een receptje bij m'n huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat een dokter hiervoor temazepam gaat geven.



Je hebt geen slaapprobleem, maar een ritmeprobleem. Je kunt jezelf wel even knockout slaan met pillen, denk ik, maar dan is dat ritme nog steeds niet opnieuw ingesteld. Neem dan een zwaardere dosis melatonine, of een combinatie van regular en time-released melatonine.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb de laatste lange vlucht Zolpidemtart gehaald (alleen op doktersrecept) en dat werkt als 'n trein!
Gelukkig is mijn huisarts makkelijk in dat soort dingen. Als je zegt dat je het voor 'n nachtvlucht/jetlag nodig hebt en je haalt niet al te vaak 'n re-fill doen ze bij ons niet moeilijk.
Zopiclon, op doktersrecept, geeft alleen een licht vieze smaak in de mond als bijwerking, dus geen smakelijk ontbijt in elk geval. Maar dat is na een paar uur weer weg.
Alle reacties Link kopieren
T is niet dat ik geen slaapprobleem heb want het lukt me zelden om snel in te slapen. Ik word 4x per nacht wakker en dan moet ik elke keer naar het toilet.



Doodmoe word ik wakker als ik 5 uur haal op een nacht!



Ik had de melatonine extra forte de vorige keer waar ik er een stuk of 3 van had genomen.



Ik ga eens googlen op Zolpidemtart!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is mijn huisarts ook niet de moeilijkste.

Alleen is hij er niet en krijg ik een vervanger!
quote:Suhke schreef op 11 december 2014 @ 19:59:

Volgens mij is mijn huisarts ook niet de moeilijkste.

Alleen is hij er niet en krijg ik een vervanger!



Vraag anders je huisarts om melatonine, want dat is echt vele malen sterker dan wat je bij de drogist kunt krijgen. Probleem met melatonine is alleen dat het niet werkt als slaaptabletten.

Bij melatonine moet je uren vantevoren innemen en vervolgens je ritme en omgeving aanpassen. (Lichten lager, activiteit verminderen) Anders werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle info! Ik ga het opschrijven.
Melatonine werkt niet voldoende vind ik.
quote:elninjoo schreef op 11 december 2014 @ 20:14:

Melatonine werkt niet voldoende vind ik.Mijn ervaring helaas ook.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Melatonine is prettig, maar helpt bij mij alleen voor het inslapen. Voor doorslapen heb ik wat anders, maar denk niet dat dat eenmalig wordt voorgeschreven.

Het is geen pammetje.



Maar als je, zoals je zelf zegt, wél last hebt van slaapproblemen. Waarom ben je dan niet eerder naar je huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
Melatonine werkt over het algemeen alleen als je een aantoonbaar tekort hebt. Verder is het een lichaamseigen stof die de meeste mensen gewoon zelf aanmaken. Bij een ritmeverschuiving door bvb jetlag of ploegendienst kan het goed helpen om je lichaam weer in een ritme te krijgen, maar anders en zoals in dit geval heeft het weinig nut. Kun je beter een 'echte' slaappil nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tegenwoordig temazepam. Werkt bij mij erg goed, ook tegen nachtmerries.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal niet zo van de pillen..



Vandaar dat ik ook niet naar de dokter ren om mn slaapprobleem te verhelpen..

Ik zit in een spannend en ingewikkeld proces waar over twee maanden een einde aankomt.



Vandaar dat ik veel pieker wat me uit mn slaap houd.



Temazepam klinkt goed. Ik ben benieuwd wat de dokter doet.

En anders heb ik pech.
Alle reacties Link kopieren
Een oxazapam wil ook helpen. 20 mg... Instappen, eten, innemen, plasje doen, beetje rondkijken en je valt in slaap.. Zorg op de dag zelf dat je veel drinkt, tot 2 uur voor de vlucht.
Van oxazepam slaap ik niet. Oxa is om spanning tegen te gaan en als je piekert kan dat in 'n normale thuissituatie wel voor beter slapen zorgen, maar in 'n vliegtuig waarin je ongemakkelijk moet zitten niet. Met zolpidem heb ik voor 't eerst een paar uur kunnen slapen tijdens 'n nachtvlucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens een of ander pammetje voorgeschreven gekregen om mijn ritme aan te passen. Als de ha het vertrouwen in je hebt dat je ze niet als snoepjes naar binnen gaat gooien maar ze idd voor 2 of 3 keer wilt gebruiken voor speciale gelegenheden is de kans groot dat je er een paar krijgt hoor. Gewoon ff vragen.
Heb net even gegoogled op temazepam en zolpidem, maar temazepam heeft een hogere verslavende werking en rebound slaapproblemen dan zolpidem. Temazepam is 'n benzodiazepine.
Alle reacties Link kopieren
Btw in spanje kun je gewoon bij de apotheek sonodor halen, slaap je ook prima op.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in september in Spanje.. hele lading ibuprofen 600 voor ¤1,50 ingeslagen! Maar nu zijn ze in mei verlopen dus stom geweest dat ik niet naar de datum heb gekeken.



Ik heb ze destijds nodig gehad voor gebitsproblemen..



Helaas was na Spanje niet meer de planning om op vakantie te gaan wat toch is gebeurd! Anders had ik ze wel meegenomen!



Ik ben benieuwd wat de arts zegt dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
Hi Suhke,

wat vervelend, zeg! Ik reis erg veel voor mijn werk en ik doe al jaren aan Zolpidem kopen via https://topapotheek.com/product/zolpidem-kopen/. Ik heb vaak lange nachtvluchten en zo slaap ik de hele tijd door zonder wakker te worden. Enkel even ogen opendoen om te snacken en dan weer verder slapen. De volgende dag voel ik me dan meestal nog een beetje moe, maar dat neem ik graag bij. Alles is beter dan een hele vlucht om de haverklap wakker worden.

Groetjes,
Sarah
Alle reacties Link kopieren
Nou Sarah, da's een goeie tip voor een topic van drie jaar geleden!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt fan van diazepam. Dank je diazepam!
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven