Gezondheid alle pijlers

ervaringen met trillend ooglid?

28-02-2017 12:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meer dan een jaar heb ik regelmatig last van een trillend ooglid. Op dit moment is het weer erger en heb ik de hele dag echt veel last van mijn oog (het is altijd hetzelfde oog). Nu las ik op internet dit eventueel door vitaminegebrek kan komen, met name vitamine B12, magnesium of vitamine D. Ik durf alleen niet zomaar multivitamines te nemen zonder te weten of ik ook echt ergens een gebrek aan heb (ik eet gewoon gezond namelijk), maar ik kan voorlopig ook niet naar de huisarts voor een vitaminetest. (ik vraag me ook af hoe serieus ze zo'n vage klacht nemen? Vitaminegebrek lijkt nogal een hype te zijn...) Zijn hier mensen die ook een trillend ooglid gehad hebben? Wat was bij jullie de oorzaak?



(Vanwege andere oogklachten heb ik al allerlei oogonderzoeken gehad, maar daar is niks uitgekomen dat deze klachten kan veroorzaken. Ik ben verder ook niet erg gestresst of vermoeid, maar ik voel me ook niet echt fit.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat af en toe als ik erg moe ben. Als je er echt last van hebt zou ik toch even naar de HA gaan.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Slik gewoon die vitamine pillen, baat het niet dan schaadt het niet
Alle reacties Link kopieren
Multivitamine tabletten kunnen volgens mij geen kwaad als je gezond eet hoor, ik slik ze ook altijd en eet ook gewoon groente en fruit. Lijkt me dat ze anders de pillen niet zouden verkopen. Wel normale dosering aanhouden uiteraard. Je kunt ook specifiek alleen magnesium, b of d pillen slikken en kijken of het wat uithaalt. In periode van stress en vermoeidheid raadde mijn huisarts mij zelfs aan om extra vitamine D te slikken.



Ik krijg altijd trillend ooglid als ik vermoeid of gestresst ben, Dit kan soms weken duren voor het over is. Wat bij mij vaak helpt is om mijn oogleden te masseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vaak als ik te lange dagen achter mijn computer maak. Als je computerwerk doet, zorg er dan voor dat je regelmatig even in de verte kijkt, zodat je ogen kunnen ontspannen. Bij mij helpt dat goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inderdaad ook regelmatig bij slaaptekort, stress en te lang achter de computer zitten.

Hoeveel uur per nacht slaap je, wat voor werk doe je, en speelt er momenteel iets waar je je zorgen om maakt?
Wanneer ik heel gestrest ben, begint mijn ooglid te trillen, hoe meer stress, hoe meer hij gaat trillen. Op zijn ergst is het elk kwartier even trillen.

Zelf slik ik standaard vit D en magnesuim.



Waarom kan je niet meer naar de huisarts toe gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo kan je niet naar de HA? Dat is toch echt de enige die hier iets zinnigs over te zeggen heeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je geen bril nodig hebt? Omdat je al verschillende onderzoeken heb laten doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dit is een bekend symptoom bij oververmoeidheid.
Heeeel veel ervaring mee, al jaren. Vooral als ik moe en gestrest ben, maar ik heb ook geregeld vitB12- en vitD-tekorten. Ff op tekorten laten testen bij het zkh?
Klopt, ik heb het ook als ik erg moe ben.
Alle reacties Link kopieren
In oktober begon mijn oog ook te trillen. Ik weet het aan oververmoeidheid en stress. Niet naar de huisarts geweest . Vorige maand was ik voor de zoveelste keer weer verkouden en ben ik supradin gaan slikken. Binnen een week was ik van mijn knipper oog af. Dus waarschijnlijk toch ergens een tekort terwijl ik ook best gezond eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het jaren geleden ook een tijd gehad en het is vanzelf over gegaan. Ik denk dat het met stress te maken had. Ik slik tegenwoordig ook magnesium, het helpt goed tegen tegen spierkramp en dat had ik nog wel eens in mijn benen en voeten.
Ik heb het idd ook als veel stress heb.Soms ook onbewuste stress..Vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Als je al andere oogklachten hebt zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat er nog andere dingen, tekorten ofzo, spelen.

Bij een trillend ooglid kunnen er verschillende factoren spelen. Naast stress kan ook je voeding een rol spelen. Koffie en alcohol kan het triggeren, er kan sprake zijn van een histamineallergie. Ook kan je tekorten hebben. In een mulitivitamine van de drogist zit van alles een beetje. Om voldoende binnen te krijgen van stoffen als vitamine c en magnesium zou het een grote pil moeten zijn. Magnesium zou je dan los moeten slikken. Vitamine B12 wordt niet altijd goed opgenomen met een gewoon tabletje; zuigtabletten werken vaak beter. B12 wel het beste in combinatie met het hele complex. Sowieso is vitamine B goed voor je zenuwstelsel.

In je bloed kan je niet alles meten; de magnesiumwaarde daarin is constant. Ben zelf wel een voorstander van een spiertest.

Bij een trillend ooglid kan er sprake zijn van een te laag dopamine. Als je je herkent in de kenmerken zou je het ook in die richting kunnen zoeken. Dat soort neurotransmitters kan je bijsturen met goede voeding en bepaalde supplementen, onder ander aminozuren.

http://www.pgpraktijk.nl/ ... -voor-de-psyche/dopamine/
Alle reacties Link kopieren
Om even wat vragen te beantwoorden:



Ik werk dagelijks met een computer.

Ik slaap al veel (ca. 8 uur) en diep, maar ik heb voor mijn gevoel altijd meer slaap nodig.

Ik heb niet extreem veel stress (denk ik).



Verder heb ik ook wel kramp in mijn voeten als ze koud zijn. Ik herken ook wel wat dingen uit die link over dopamine. Maarja dat is altijd zo met zulke vage klachten denk ik. Ik herken ook dingen van B12 gebrek, maar dat is ook een enorme lijst.
Alle reacties Link kopieren
-weg-
Alle reacties Link kopieren
Een trillend ooglid kan inderdaad komen door een vitamine gebrek. Een multivitamine kun je gerust nemen. Dit dient alleen als aanvulling. De dosis die je in de winkels koopt is namelijk niet zo hoog. Bij een echt tekort zal een huisarts je daarom ook altijd een hogere dosis voorschrijven.

Mijn advies: probeer een multivitamine, dit omdat hier vaak ook gelijk calcium en magnesium in zit. En kijk hoe dit gaat.

Je kunt er ook mee naar de huisarts gaan, maar het hangt een beetje van je huisarts af wat hij/zij er mee gaat doen. Veel artsen doen niks met vitamine tekort (dit terwijl wel een overgroot deel van de bevolking een tekort heeft, zeker vit D).

Mocht een multivitamine niet helpen en wil je er niet mee naar je huisarts (of doet die er niks aan), kan ik je alleen nog CBD olie adviseren. Dit werkt ook heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zo af en toe. Bij mij is het meestal oververmoeiheid/overbelasting en gaat het ook weer weg als ik weer in rustiger vaarwater kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of je vitaminepillen bent gaan slikken en of het geholpen heeft?
Alle reacties Link kopieren
Oplossing die voor mij werkte:

B12 en magnesium!

Ik heb een aantal maanden last gehad van een trillend ooglid. Dacht eerst dat het te weinig slaap was, maar het bleef komen. Dacht toen ‘stress vanwege werk’. Dat ging voorbij en het ooglid trilde nog. Nu las ik op een ander forum vanalles. Ik drink bv geen koffie maar ik sport wel veel dus magnesium heb ik al vaker gedacht ik dat mss tekort had (ivm veel sporten en spierkramp). Daarnaast eet ik ook weinig vlees en ik las dat op de verpakking van B12 vitaminen dat je dan idd wel B12 nodig kunt hebben.

Omdat ik deze twee tips las en deze van toepassing zouden kunnen zijn, heb ik ze maar tegelijk geprobeerd 😉 want ik was er helemaal klaar mee. Het was na een week al veel minder en nu, na 1,5 week, weg! Of het B12 of magnesium was of dat ik allebei tekort had, geen idee, maar worth a try voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven