Gezondheid alle pijlers

Methoden stoppen met roken

24-05-2017 14:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames en heren,

Vriendlief en ik willen graag stoppen met roken. Nu vroeg hij aan mij om mijzelf, voor ons, eens te verdiepen in de hulpmiddelen die er op de markt zijn. Ik ben meer van gewoon stoppen, met desnoods kauwgom maar ik heb ondertussen ook al gelezen dat het slagingspercentage bij cold turkey niet erg hoog is.

Online lees ik over diversen medicaties die zouden helpen, maar helaas lees ik ook heel veel bijwerkingen.
Ook kwam ik acupunctuur tegen (dit lijkt mijn vriend wat, maar ik ben sceptisch) en zelfs lasertherapie.

Smokerscountdown, medicijnen, acupunctuur, lasertherapie, detabaq, hypnose...

Wie is er gestopt met 1 van de genoemde methoden? Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man met pleisters, nu 3 maanden geleden gestopt.
Vriendin onder begeleiding en met pleisters. Door de begeleiding kreeg ze wel de pleisters vergoed.
Alle reacties Link kopieren
https://www.metronieuws.nl/nieuws/extra ... ste-manier
toch echt, Bam, Nu, Cold Turkey!
Alle reacties Link kopieren
man heeft geprobeerd met pleisters, ging voor geen meter
Alle reacties Link kopieren
Moeder cold turkey gestopt, drie jaar volgehouden, weer begonnen. Vader heeft al het bovenstaande geprobeerd en is niet gelukt. Dus, kan alle kanten op.
Cold turkey gestopt, ben nu 7 maanden gestopt. Gaat met ups en downs, maar geen sigaret meer aangeraakt!

De fysieke verslaving is na een week oid al voorbij, daarna is het puur het afleren van de gewoonte.
Ik hou mezelf voor: het enige wat ik moet doen is geen sigaret opsteken, en hoe moeilijk kan dat nou helemaal zijn?!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-05-2017 14:14
https://www.metronieuws.nl/nieuws/extra ... ste-manier
toch echt, Bam, Nu, Cold Turkey!
Wel met hulpmiddelen erbij hea!
Hier allebei met Champix gestopt. Ruim een halfjaar geleden.

Het is heftig rot spul, en we hebben de kuur niet afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mellona schreef:
24-05-2017 14:47
Hier allebei met Champix gestopt. Ruim een halfjaar geleden.

Het is heftig rot spul, en we hebben de kuur niet afgemaakt.
Ja ik heb hier eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over gelezen. Daarnaast is mijn vriend net een jaar van de anti depressiva af. En de bijwerkingen die ik bij hem zag waren niet mals...

En dan zit je beide aan die troep. Zal er niet gezelliger op worden. Ik wil van het roken af maar niet van mijn relatie :rofl: ;-D
Alle reacties Link kopieren
Champix zou heel goed werken.
In de 1ste week dat je dit neemt mag je verder roken. Je zal merken dat de sigaret minder smaakt en je er minder zin in hebt, dit is het doel natuurlijk! In week 2 kies je een dag om te stoppen. Na 3 maanden stoppen met de medicatie.
In België wordt het terugbetaald (pakje kost €200 anders, nuja, roken is duurder!)
Eerste keer cold turkey gestopt, 4 jaar. Nieuwe vriend rookte dus was ik ook weer begonnen... Nu zijn we samen weer 3 maanden cold turkey gestopt. Lolly's en een appje wat bijhoudt hoeveel je bespaart helpt!
Alle reacties Link kopieren
Stuur eens een berichtje naar Hugo Bakker (hugobakker.com) Hij doet nu niks meer met stoppen met roken maar heeft in het verleden hele goeie resultaten behaald. Hij kan je vast doorverwijzen.
Alle reacties Link kopieren
AwesomeCoach schreef:
24-05-2017 15:44
Stuur eens een berichtje naar Hugo Bakker (hugobakker.com) Hij doet nu niks meer met stoppen met roken maar heeft in het verleden hele goeie resultaten behaald. Hij kan je vast doorverwijzen.
Ik heb de website bekeken maar ik zie de link niet hoor. Wat heeft hij te maken met stoppen met roken?

Of werk je daar soms?
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
24-05-2017 15:06
Champix zou heel goed werken.
In de 1ste week dat je dit neemt mag je verder roken. Je zal merken dat de sigaret minder smaakt en je er minder zin in hebt, dit is het doel natuurlijk! In week 2 kies je een dag om te stoppen. Na 3 maanden stoppen met de medicatie.
In België wordt het terugbetaald (pakje kost €200 anders, nuja, roken is duurder!)
In nederland wordt het gewoon vergoed dus voor de kosten hoef ik het niet te laten. Ik maak mijzelf wel zorgen om de bijwerkingen
teletubbie1234 schreef:
24-05-2017 15:51
In nederland wordt het gewoon vergoed dus voor de kosten hoef ik het niet te laten. Ik maak mijzelf wel zorgen om de bijwerkingen
Waarom probeer je het dan niet zonder die troep? Het is een paar dagen afzien maar echt goed te doen!
Alle reacties Link kopieren
teletubbie1234 schreef:
24-05-2017 15:51
In nederland wordt het gewoon vergoed dus voor de kosten hoef ik het niet te laten. Ik maak mijzelf wel zorgen om de bijwerkingen
De bijwerkingen van roken zijn ook nogal heftig (slechte adem, veel hoger risico op allerlei soorten kanker, COPD etc.)....
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit nog altijd een aanrader. De Opluchting van Jan Geurtz
Ik ken meerdere mensen die op deze manier gestopt zijn.
Succes! https://www.jangeurtz.nl/boek-de-opluchting/
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
24-05-2017 16:12
De bijwerkingen van roken zijn ook nogal heftig (slechte adem, veel hoger risico op allerlei soorten kanker, COPD etc.)....
Volgensmij heb je over het hoofd gelezen dat mijn partner net uit een depressie is, dus die bijwerkingen zijn wel belangrijk
Alle reacties Link kopieren
Zandvogel schreef:
24-05-2017 16:16
Ik vind dit nog altijd een aanrader. De Opluchting van Jan Geurtz
Ik ken meerdere mensen die op deze manier gestopt zijn.
Succes! https://www.jangeurtz.nl/boek-de-opluchting/

Thx ik ga het googlen!!
Alle reacties Link kopieren
Nu 3 jaar gestopt mbv Champix. Voor mij werkte dit perfect! Ik heb de kuur niet afgemaakt. Ik kreeg niks vergoed trouwens.
Eerder al geprobeerd met pleisters, cols turkey en met Zyban, maar daar hield ik het niet mee vol.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Jolandje schreef:
24-05-2017 16:58
Nu 3 jaar gestopt mbv Champix. Voor mij werkte dit perfect! Ik heb de kuur niet afgemaakt. Ik kreeg niks vergoed trouwens.
Eerder al geprobeerd met pleisters, cols turkey en met Zyban, maar daar hield ik het niet mee vol.
Wat is het verschil tussen zyban en champix?

Ik heb onze zorgpolis erbij gehouden en wij zouden het wel vergoed krijgen mits we dan ook begeleiding erbij doen. Los is inderdaad onvergoed
Alle reacties Link kopieren
teletubbie1234 schreef:
24-05-2017 16:29
Volgensmij heb je over het hoofd gelezen dat mijn partner net uit een depressie is, dus die bijwerkingen zijn wel belangrijk
Een acute ernstige depressie is een contra-indicatie.
Ik zou voor mezelf dan toch beslissen het niet te nemen meteen na een depressie precies.
Alle reacties Link kopieren
Precies! Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met acupuntuur?
Ja ik. Je word er heerlijk ontspannen van. Zo ontspannen dat ik thuis gelijk een sigaret wilde :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Zandvogel schreef:
24-05-2017 16:16
Ik vind dit nog altijd een aanrader. De Opluchting van Jan Geurtz
Ik ken meerdere mensen die op deze manier gestopt zijn.
Succes! https://www.jangeurtz.nl/boek-de-opluchting/
Dit boek/deze methode vind ik ook idd zeker een aanrader! Plus dit boek van dezelfde auteur:
- https://www.bol.com/nl/p/de-verslaving- ... ypedsearch

Ik rookte 20 jaar (echt een kettingroker), was heel bang om te stoppen (lees: bang om te falen), maar na het lezen van deze twee boeken en het volgen van een eendaagse cursus die je kunt volgen (gebaseerd op de methode beschreven in de boeken), ben ik inmiddels een jaar gestopt. Ik heb amper last van afkickverschijnselen gehad en tot nu toe geen noemenswaardige drang naar een sigaret.

Een ander goed boek/methode is deze:
Gillian Riley
- https://www.bol.com/nl/p/how-to-stop-sm ... ypedsearch

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven