Gezondheid alle pijlers

zoon blauwe plekken op vreemde plek

25-05-2017 21:02 22 berichten
Goedenavond, ik zag vandaag tijdens een dagje strand dat zoon (10 jaar) 2 flinke blauw/zwarte plekken heeft links en rechtsonder op zijn buik; ongeveer bij het heupbot. Zowel links als rechts dus. Hij heeft zich nergens gestoten of iets dergelijks en normaal maak ik me niet druk om een blauwe plek, maar ik vind dit wel heel vreemd. Ga morgen dan ook de huisarts bellen maar ik vroeg me af of iemand dit herkent?
Alle reacties Link kopieren
Op zijn buik van de glijbaan gegaan?
Mijn kind heeft altijd blauwe plekken op de raarste plekken zonder te weten hoe hij er aan komt.

Ik ook trouwens :$
Je mag hier geen medisch advies vragen of geven.

Dus ga naar de huisarts als je het niet vertrouwt.
Dit....
En ze weten alledrie dus nooit waar het van is.... net als ik dus vroeger (en nu soms nog)
Nee, geen glijbaan acties. Ik bel morgen de huisarts; excuus, wilde geen medisch advies vragen, alleen herkenning
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ze ook daar. Wel klein. Het komt door de manIer waarop ze uit bed stapt. Heeft ze zelf ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
De mijne kreeg het van een te strakke broek of een iets knellende riem.
Alle reacties Link kopieren
Stuur van zijn fiets in zijn buik tijdens een val/een stuntje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Op een duikelrek gespeeld?
Alles komt goed
Jolandje schreef:
25-05-2017 21:27
Op een duikelrek gespeeld?
Dit! Heel herkenbaar.
Phopho schreef:
25-05-2017 21:18
De mijne kreeg het van een te strakke broek of een iets knellende riem.
Dat klinkt aannemelijk! Zou inderdaad zo maar kunnen. Dank je! Niet aan gedacht!
Duikelrek speelt hij niet mee/op.
Houden het wel even in de gaten maar bellen met de huisarts morgen klinkt nu ineens een beetje overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Gevallen of op een harde ondergrond gelegen?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Maak je je zorgen dat hij aangeraakt is door iemand?
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef:
25-05-2017 21:42
Dat klinkt aannemelijk! Zou inderdaad zo maar kunnen. Dank je! Niet aan gedacht!
Duikelrek speelt hij niet mee/op.
Houden het wel even in de gaten maar bellen met de huisarts morgen klinkt nu ineens een beetje overdreven.
Misschien tijdens een gymles van de week?
Alles komt goed
Stuur van fiets. Tenminste bij mijn dochter.
bloesem1977 schreef:
25-05-2017 21:42
Dat klinkt aannemelijk! Zou inderdaad zo maar kunnen. Dank je! Niet aan gedacht!
Duikelrek speelt hij niet mee/op.
Houden het wel even in de gaten maar bellen met de huisarts morgen klinkt nu ineens een beetje overdreven.
Als jij je zorgen maakt gewoon bellen en uitleggen, dan hoor je vanzelf of je langs moet komen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Blijf alert en bij twijfel bellen hoor.
Wellicht willen ze hem even checken.
Kind hier en ook ikzelf zijn blauwe plekken kampioenen. Ergens naar kijken zonder aan te raken betekend vaak al blauwe plek.

Gaat zelfs zo ver bij mijzelf dat wanneer ik op mijn knieën ga zitten ivm bijvoorbeeld een schoonmaakklus, ik de dag erna op minimaal 1 knie gelig ben.
Oh, en aanvulling.....als je je zorgen maakt zeker bellen. Bellen kan geen kwaad he.
Goed dat je zo oplettend bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel snel blauwe plekken waar ik soms echt niet van weet waar ze van komen. Bij warm weer komen ze nog veel sneller. Dan kan even krabben al leiden tot een blauwe plek. Misschien is dit bij jouw zoon ook zo.
Dank voor alle reacties. Heel verhelderend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven