Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal verwijderd en al 19mnd nauwelijks ongesteld

21-08-2017 19:40 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier, niet in meelezen, wel met eigen account nu. Ik heb een brandende vraag....

In januari 2016 is mijn mirena eruit gehaald. Sindsdien is er vrijwel geen ongesteldheid. Wel een cyclus en dus ook eisprong. De 'ongesteldheid' bestaat uit lichte bruine afscheiding wat 2 dagen duurt. For the record, ik hoef geen maandverband o.i d te gebruiken eigenlijk (zo weinig dus).

We lopen nu bij gynaecoloog. Bloedwaarden goed, hormoonwaarden goed, spermacellen goed, cyclus is d.m.v regelmatige echo's gevolgd. Ook dat is goed. HSG foto laten maken. 1 eileider perfect andere lijkt iets minder, maar ze weten niet hoe dat komt (hij lijkt niet volledig verstopt iig)

De arts kan me alleen geen antwoord geven op mijn menstruatie. Ik was eigenlijk overtuigd dat het een hormonaal probleem was waarbij te weinig slijmvlies wordt opgebouwd of afgebroken. Maar blijkbaar is dat in orde. Ik vraag me af hoe een eitje ooit kan nestelen in een baarmoederslijmvlies wat blijkbaar niet vers wordt opgebouwd.

Ik voel me ook niet ongesteld. Geen krampen, geen moodswings, alleen standaard een dikke pukkel en iets gevoelige borsten.

Graag hoor ik van mensen hier die dit herkennen? Hoelang duurde het voor jullie weer een normale menstruatie hadden? Zijn jullie zwanger geworden?

Ik heb 3 x een spiraal laten plaatsen. De eerste 2 na 4 jaar verwijderd omdat ik toen wel meer bloedverlies kreeg (nou ja, meer dan nu) en dat vond ik vervelend dus liet dan de volgende plaatsen. Voor mijn spiraaltjes was ik gewoon normaal ongesteld. Dag of 5 niet ernstig, maar gewoon denk ik.

Ten tijde van mijn spiraaltje (de laatste) voelde ik altijd overduidelijk de eisprong en er was dan heel duidelijk ook cervix slijm aanwezig. Dat heb ik nu ook niet meer.

Eenniewee, 19 maanden nog niets veranderd, ik begin me zorgen te maken. Wellicht hebben jullie meer informatie?

Over 2 weken moet ik weer terug naar de gyn.
Echt meer informatie heb ik niet voor je,ook geen ervaring met precies hetzelfde. Wel een soort van omgekeerd: na jarenlang pilgebruik bleef ik full-time ongesteld: 3 weken mild bloedverlies, 1 week heviger bloedverlies, en dat maanden en maanden achter elkaar. Dus wel een soort van cyclus (net als bij jou), maar ergens ging er toch iets niet helemaal goed. Zwanger worden lukte ook niet, om onduidelijke redenen.

Bij mij hebben ze de cyclus kunnen 'resetten' door tijdelijk een ander soort pil te gebruiken, en als ik het me goed herinner heb ik ook nog primolut gehad (maar het is al jaren geleden dus ik weet het niet meer zo precies). In ieder geval is een paar maanden lang een kunstmatige cyclus gemaakt en daarna nam mijn lijf het zonder problemen keurig zelf weer over. Inmiddels heb ik twee lieve kinderen dus het zwanger worden is daarna wel gelukt (zonder verdere medische toestanden)!

Misschien kun je de gyn vragen of zoiets bij jou ook mogelijk is? Je lichaam een handje helpen met een kunstmatige cyclus (dus die rare cyclus die je nu hebt even overrulen) en hopen dat je lijf het dan zelf weer overneemt?
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook asherman zijn, verklevingen. Google eens op asherman ivm spaarne ziekenhuis, misschien kun je een second opinion aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
TO, inmiddels een jaar later, hoe is het verder gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven