Gezondheid alle pijlers

Niet werkende slokdarm- opgelost

25-09-2017 13:11 2 berichten
Hallo,

Ik vond het lastig om een titel te bedenken, ik wil ook niets vragen, maar iets vertellen eigenlijk waarvan ik ook niet wist dat het kon.
Vorig jaar december was er behoorlijk wat gebeurd en in combinatie met hoge werkdruk kwam ik overspannen thuis te zitten. Ik kon ook niets meer weg krijgen, zelfs geen slokje water, en ik weet dat psychisch en lichamelijk veel invloed op elkaar heeft. Maar na een aantal lichamelijke onderzoeken, waaronder een manometrie (vrij nieuw onderzoek) werd toch als diagnose gesteld dat mijn slokdarm maar 20% werkte, de rest van de tijd stond hij stil. Bij de MDL arts heb ik gevraagd of de stress dit ook kon veroorzaken, maar dat kon volgens hem absoluut niet.
Ik ben toen zelf naar de osteopaat gegaan, die me uitlegde dat je lichaam gewoon letterlijk stil gelegd kan worden door stress. Hij heeft me behandeld en ook ben ik naar lichaamsgerichte therapie geweest om het hele neurologische systeem weer goed te krijgen. Dit heeft goed geholpen, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat ik vaker op internet lees over mensen met onverklaarbare slikklachten, en ze soms ook van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ik vind het ook best vreemd dat zo'n mdl arts het gewoon als onmogelijk beschouwd dat deze klachten ook door stress kunnen komen. Hij stuurde me gewoon weg met de woorden : kom over een jaar maar terug want ik weet ook niet wat hier de prognose van is.
Goed om te horen. Heb er zelf geen last van, maar kan een opsteker zijn voor anderen.
En natuurlijk hebben psychische dingen effect op je lijf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven