Gezondheid alle pijlers

Raar gevoel maar geen idee wat het is

10-10-2017 11:07 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn naam is Robert, ben 21 jaar oud en studeer op dit moment nog. Naast mijn studie heb ik een bijbaan waar ik 2 avonden + een dag in het weekend werk.

Sinds dit jaar Mei (in deze maand begon ik ook met mijn bijbaan) heb ik last van een raar gevoel. Ik heb het idee dat alles onwerkelijk is en vaak als ik met vrienden of ouders ben moet ik nadenken waar ze het over hebben om vervolgens geen raar antwoord te geven (dit geld ook als ze mij een vraag stellen). Vaak heb ik het in vlagen, dus de ene week heb ik er last van terwijl er de andere week zomaar niks aan de hand is. Ook merk ik dat ik het vooral aan het begin v/d week heb. Ook raakt mijn concentratie hierdoor helemaal weg, dus werken aan school gaat ook veel lastiger.

Ik heb op maandag en woensdag beide 2 volle dagen school (tot 16.00) & aansluitend van school ga ik direct door naar werk (van 17.30 tot 20.30). Misschien dat dit invloed heeft op dit gevoel? Het gekke is dat ik, toen ik mijn vorige bijbaan had, nog nergens last van had en de syptomen pas zijn begonnen op het moment dat ik ben begonnen ben met mijn nieuwe baan. Verder ga ik per week maar 3 dagen naar school, oftewel ik ben 4 dagen in de week vrij.

Slaaptekort is ook niet aanwezig naar mijn idee. Ik lig er bijna altijd voor 22.30 in als mijn wekker om 06.30 gaat. In het weekend lig ik er ook bijna altijd voor 00.00 in (tenzij ik op stap ga).

Zelf heb ik uiteraard ook al zitten Googelen maar ik kon niet echt iets vinden wat mijn symptomen beschrijven. Ik zelf heb het idee dat het het meeste richting depersonalisatie gaat. Ook vind ik het moeilijk om mijn symptomen te delen met de rest van de wereld (ouders en vrienden) aangezien het zeer lastig te beschrijven is. Ik heb het geprobeerd uit te leggen aan 2 vrienden maar zij keken me aan alsof ik Chinees sprak en hadden echt geen idee.

Is er misschien iemand die mij kan helpen? Of een idee heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Met vriendelijke groeten,

Robert
Jouw huisarts kan je vast helpen.

Wij mogen hier geen medisch advies of diagnoses geven. En google gebruiken om jezelf te diagnosticeren is dom, er staat zoveel onzin op internet.
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
10-10-2017 11:11
Jouw huisarts kan je vast helpen.

Wij mogen hier geen medisch advies of diagnoses geven.
Het probleem is dus dat het gewoon zeer lastig uit te leggen is en, zoals in bovenstaand bericht ook staat, ik bang ben dat mensen me raar aan gaan kijken als ik het hier over heb omdat ze het niet snappen.
robertoosterhuis schreef:
10-10-2017 11:12
Het probleem is dus dat het gewoon zeer lastig uit te leggen is en, zoals ik bovenstaand bericht ook staat, ik bang ben dat mensen me raar aan gaan kijken als ik het hier over heb omdat ze het niet snappen.
Jouw huisarts schrikt daar echt niet van. Die ziet in een week zoveel mensen met vage of rare klachten. Dus.....gewoon even een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
robertoosterhuis schreef:
10-10-2017 11:12
Het probleem is dus dat het gewoon zeer lastig uit te leggen is en, zoals in bovenstaand bericht ook staat, ik bang ben dat mensen me raar aan gaan kijken als ik het hier over heb omdat ze het niet snappen.
Daarom moet je er ook met iemand over praten die er voor geleerd heeft. De huisarts dus.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het prima uitlegt. Je huisarts kan hier echt wel wat mee. Die zal om te beginnen wat zaken willen uitsluiten door je gerichte vragen te stellen en onderzoek te (laten) doen.

Gewoon een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
10-10-2017 11:18
Daarom moet je er ook met iemand over praten die er voor geleerd heeft. De huisarts dus.

Dit dus. En de huisarts zie genoeg mensen met vage klachten. En weet welke vragen hij moet stellen om jouw verhaal en jouw klachten duidelijk te krijgen. Bovendien, stal dat de huisarts je toch niet snapt, dan ben je nog steeds niks slechter geworden van dat consult. Gewoon proberen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Laat je huisarts lezen wat jij hier net geschreven hebt. Hij kan je vast verder helpen!
Alle reacties Link kopieren
Werk je in een coffeeshop?
Alle reacties Link kopieren
Elke vrouw in de overgang herkent dit gevoel. :)
Nou denk ik niet dat dat het is in jouw geval, maar ik denk gewoon niet dat de HA het zo vreemd en vaag zal vinden als jij vreest.
Ga dus gewoon even, die mensen kijken echt nergens van op.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
10-10-2017 11:53
Werk je in een coffeeshop?
Nee bij een supermarkt haha. Ik doe verder ook niet aan drugs en rook ook niet..

Iedereen bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Zoals je het beschrijft kun je het gerust aan de huisarts vertellen hoor.
Die vraagt dan wat door, en kan je heus wel verder helpen !
Hopelijk is dit niet je echte naam ? Als dat wel zo is, vraag dan aan de moderators om je bericht te anonimiseren.
Helaas is dit forum geen besloten café ;-D
nounou
Derealisatie heet dat geloof ik.

Heb je het naar je zin op het werk?
Wat doe je verder naast werken en studie, heb je een sociaal leven?
Derealisatie (DR) is de ervaring waarin je de vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart. Het lijkt alsof je leeft in een film of een glazen kooi. De wereld lijkt plat geworden en slechts twee dimensies te hebben. De hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.

Het is lastig om aan deze ervaringen woorden te geven.

Een ervaring die veel mensen hebben is dat zij iets mee maken waarvan men tegelijkertijd het gevoel heeft het al eerder te hebben meegemaakt, terwijl men weet dat dat niet het geval is. Dit heet een déjà vu (eerder gezien).

Herken je dit een beetje, TO?
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
10-10-2017 12:26
Derealisatie heet dat geloof ik.

Heb je het naar je zin op het werk?
Wat doe je verder naast werken en studie, heb je een sociaal leven?
Wat werk betreft, ja en nee. Ik voer mijn werkzaamheden goed uit. Ze zijn alleen best streng bij ons, dus je hoeft maar 1 klein foutje te maken en je krijgt meteen de volle lading over je heen in een Whatsappgroep, oftewel al je collega's lezen mee... Hier ben ik vaak ook bang voor als ik heb gewerkt.

Ik heb zekers een sociaal leven. Trek veel met klasgenoten en vrienden op hier in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
10-10-2017 12:28
Derealisatie (DR) is de ervaring waarin je de vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart. Het lijkt alsof je leeft in een film of een glazen kooi. De wereld lijkt plat geworden en slechts twee dimensies te hebben. De hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.

Het is lastig om aan deze ervaringen woorden te geven.

Een ervaring die veel mensen hebben is dat zij iets mee maken waarvan men tegelijkertijd het gevoel heeft het al eerder te hebben meegemaakt, terwijl men weet dat dat niet het geval is. Dit heet een déjà vu (eerder gezien).

Herken je dit een beetje, TO?
Hier twijfel ik dus nog een beetje over. Een aantal symptomen komen wel overeen maar sommigen ook niet.. Vandaar dat ik hier even vroeg, misschien waren er meer mensen die er last van hebben.
robertoosterhuis schreef:
10-10-2017 12:41
Wat werk betreft, ja en nee. Ik voer mijn werkzaamheden goed uit. Ze zijn alleen best streng bij ons, dus je hoeft maar 1 klein foutje te maken en je krijgt meteen de volle lading over je heen in een Whatsappgroep, oftewel al je collega's lezen mee... Hier ben ik vaak ook bang voor als ik heb gewerkt.

Ik heb zekers een sociaal leven. Trek veel met klasgenoten en vrienden op hier in de omgeving.
Ah!
Daar zou het dan mee te maken kunnen hebben, vooral omdat je schrijft dat de klachten toen begonnen zijn.
Kan je niet opzoek naar een ander baantje, of tijdelijk stoppen met werken?
Wat je in ieder geval zeker moet doen is een doorverwijzing vragen voor de psycholoog.
Niet mee blijven doorlopen hoor lieverd.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
10-10-2017 13:07
Ah!
Daar zou het dan mee te maken kunnen hebben, vooral omdat je schrijft dat de klachten toen begonnen zijn.
Kan je niet opzoek naar een ander baantje, of tijdelijk stoppen met werken?
Wat je in ieder geval zeker moet doen is een doorverwijzing vragen voor de psycholoog.
Niet mee blijven doorlopen hoor lieverd.
Mijn contract loopt tot december, hier wacht ik even op. Hij kan eventueel daarna nog verlengt worden maar dat doe ik dan niet. In de herfstvakantie ga ik een weekje weg op vakantie, misschien wordt het dan ook al beter, even afwachten dus.

Ook heeft mn baan 1 maand opzegtermijn, dus als ik eind oktober ontslag neem dan word ik pas eind november niet meer in gepland, dit maakt niet heel veel verschil met december. Bedankt in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
robertoosterhuis schreef:
10-10-2017 12:42
Hier twijfel ik dus nog een beetje over. Een aantal symptomen komen wel overeen maar sommigen ook niet.. Vandaar dat ik hier even vroeg, misschien waren er meer mensen die er last van hebben.
Ik snap dat Google een goede vriend is, maar je hoeft echt niet al een voorlopige diagnose bij jezelf te stellen voor je naar de huisarts gaat.

Maak nou gewoon een afspraak, dit kan iets zijn dat vanzelf over gaat, maar het kan ook een symptoom van iets zijn waar internet je geen eenduidig antwoord op kan geven.
Alle reacties Link kopieren
robertoosterhuis schreef:
10-10-2017 12:41
Wat werk betreft, ja en nee. Ik voer mijn werkzaamheden goed uit. Ze zijn alleen best streng bij ons, dus je hoeft maar 1 klein foutje te maken en je krijgt meteen de volle lading over je heen in een Whatsappgroep, oftewel al je collega's lezen mee... Hier ben ik vaak ook bang voor als ik heb gewerkt.

Ik heb zekers een sociaal leven. Trek veel met klasgenoten en vrienden op hier in de omgeving.
Wat een achterlijk gedoe met die WA-groep. Is de leidinggevende niet in de gelegenheid om je persoonlijk aan te spreken op een fout?
Je wordt gewoon te kakken gezet tegenover ál je collega's.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dat met die WA-groep las ik laatst ook al een keer op het forum. Wat een rare, onaangename manier van communiceren met je personeel.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-10-2017 16:11
Wat een achterlijk gedoe met die WA-groep. Is de leidinggevende niet in de gelegenheid om je persoonlijk aan te spreken op een fout?
Je wordt gewoon te kakken gezet tegenover ál je collega's.
Vind ik ook. Vind het zo kinderachtig dat een leidinggevende perse zijn mening in een groep moet zetten i.p.v. even een privé belletje of appje.
Alle reacties Link kopieren
Robert, ik heb je twee persoonlijke berichten gestuurd als antwoord op je vraag. Zijn die aangekomen ?
Soms lijkt de inbox leeg, maar moet je hem aanklikken voor je een bericht ziet.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven