Gezondheid alle pijlers

Vieze neusspray, tips?

22-11-2017 21:16 13 berichten
Hoi,

Ik heb een nieuwe neusspray gekregen voor m'n allergieën. De neusspray is erg vies en bitter. Smaak blijft lang in m'n keel hangen. Ik moet er niet aan denken om dit dagelijks te gebruiken.

Iemand tips om de vieze smaak zo snel mogelijk weg te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Sinaasappelsap
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Nope het went!
Welke gebruik je? Ik heb zelf al zo'n 20 jaar fluticason. Ook een tijdje beclometason gehad maar daarmee had ik meer last dat het vies was.
Je zou dus evt kunnen switchen naar een andere. Maar als het werkt vind ik het wel dubbel en dwars waard
Ik heb nu dymista. Switchen naar een andere was volgens mij geen optie meer. Of terug naar m'n oude Avamys.
Zorgen dat het minder in je keel komt. Vraag de apotheek of ze kunnen voordoen hoe je het beste kunt sprayen. De bedoeling is dat het merendeel van de spray je neus in gaat en je holtes in komt, dan proef je ook meteen minder en werkt het ook beter :-)

Mijn neusspray moet ik schuin naar buiten houden, als het ware richting het topje van mijn oor.
Nirakkam schreef:
23-11-2017 09:35
Zorgen dat het minder in je keel komt. Vraag de apotheek of ze kunnen voordoen hoe je het beste kunt sprayen. De bedoeling is dat het merendeel van de spray je neus in gaat en je holtes in komt, dan proef je ook meteen minder en werkt het ook beter :-)

Mijn neusspray moet ik schuin naar buiten houden, als het ware richting het topje van mijn oor.
Zo spuit ik het er ook in. Maar ook zo komt er helaas nog van die spray in m'n keel.
Inmiddels hangt er nu de hele dag een vieze smaak op m'n tong, verder droge mond. 6 weken zou ik het moeten uitproberen, maar ben er nu al helemaal klaar mee.

Iemand dit ook weleens gehad? Ging het nog over?
Ikje86 schreef:
25-11-2017 20:26
Inmiddels hangt er nu de hele dag een vieze smaak op m'n tong, verder droge mond. 6 weken zou ik het moeten uitproberen, maar ben er nu al helemaal klaar mee.

Iemand dit ook weleens gehad? Ging het nog over?
In mijn geval was het gewoon doorzetten. Mijn leven werd een stuk rooskleuriger met de betreffende spray. Na een tijdje had ik geen last meer van bijwerkingen (weet zo niet uit mijn hoofd hoe lang ik daarover heb gedaan. Ik nam deze klachten voor lief omdat ik weer energie kreeg, normaal kon ademen, intensief sporten, etc., dus heb er bewust ook niet te veel bij stil gestaan).
Alle reacties Link kopieren
Misschien ander merk? Ik heb fluticason, en het originele merk is anders dan de 'namaak'
Oddish schreef:
27-11-2017 22:02
Misschien ander merk? Ik heb fluticason, en het originele merk is anders dan de 'namaak'
De middelen die er in zitten zijn azelastine en fluticason.

Misschien wel een idee om aan de apotheek te vragen of er ook nog andere merken zijn.

Ik heb wel al wat minder last van de vieze bijsmaak maar het blijft nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Ikje86 schreef:
27-11-2017 22:08
De middelen die er in zitten zijn azelastine en fluticason.

Misschien wel een idee om aan de apotheek te vragen of er ook nog andere merken zijn.

Ik heb wel al wat minder last van de vieze bijsmaak maar het blijft nog wel.
ik heb er dus alleen fluticason in zitten. Het kan zijn dat het stofje bitter is, maar soms zijn het de hulpstoffen waar het in is opgelost. Je kan het altijd vragen inderdaad.
Oddish schreef:
27-11-2017 22:16
ik heb er dus alleen fluticason in zitten. Het kan zijn dat het stofje bitter is, maar soms zijn het de hulpstoffen waar het in is opgelost. Je kan het altijd vragen inderdaad.
Hiervoor had ik Avamys, volgens mij is dat ook alleen fluticason. Daar had ik nergens last van, helemaal niet vies.
Azelastine zal wel de boosdoener zijn van de bittere smaak.
Alle reacties Link kopieren
Dymista is het orgineel, een merkloze variant is er (nog) niet. Een ander merk proberen gaat in jouw geval dus niet.

Hou je je hoofd achterover na het sprayen? Probeer je hoofd iig rechtop te houden. Nadat je het hebt gesprayt en 'gesnuift', als je dan nog wat slijm voelt kun je dat ook uitspugen als het ware. Heb je dat al geprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven