Gezondheid alle pijlers

Extreme haaruitval :(

09-12-2017 20:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begon toen ik het liet verven in het buitenland. Scheen nog eens zogenaamd de beste kapster van de stad te zijn! 2 dagen daarna haaruitval. Echt me borstel was elke elke bomvol. Janken dat ik deed maar het werd nog erger.

Aangekomen was de kleur die ik liet verven ook niet meer naar wens. Plus het was DOOD en me lange haar waar ik altijd complimenten om kreeg was een lange pluizige iets met een totaal verkeerd kleurtje. Dus liet ik het verven en in een bob knippen. Het ging even goed. Heb het ook niet meer gefhoned of troep erin gedaan hooguit verzorgt met normale shampoo niet elke dag en argan of kokosolie.

Na een zware heftige antibiotica kuur kon ik tijdens het douchen mijn ogen niet geloven. Daar zag ik op de vloer een dikke pluizige grote natte haardos en echt de tranen sprongen me in de ogen :( ik probeer me haar zo weinig mogelijk te wassen en dit kan natuurlijk niet zo verder.. Ik heb plantur gekocht maar dat helpt ook geen fuck. Sterker nog het wordt alleen erger.

Als ik mijn haar kam trek ik gewoon strengen van haar eruit en je kan het makkelijk uit elkaar trekken.. Heel erg breekbaar dus. Ik slik wel al 2 maanden vitamine b12 complex en vitamine c ik merk dat het haar wel groeit en van boven ziet het er gezonder en steviger uit als van onder. Dus de vitamine doet zijn werk dan denk ik wel. Ook slik ik ijzer tabletten wat denk ik ook een handje helpt.

Nu ben ik echt hopeloos want ik kan erin smeren wat ik wil het helpt echt niet en nu denk ik erover om het echt nog korter te knippen alleen de durf... Ik durf het gewoon niet maar met deze pluizige hamster is het ook niet te doen..
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me toch echt de beste oplossing, een vlot kort koppie staat beter dan een bos beschadigd haar. :hug:
Millimeteren, uithuilen en opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn haar aan t verliezen vanwege de chemokuur die ik momenteel onderga.Ik moet zeggen dat het me nog meevalt, er is heel veel uit maar ook nog wel erg veel aan, als je het weet dan zie je het maar op straat valt t niet op.

Maar het een stuk korter knippen hielp wel echt enorm in hoe het er uit zag, veel minder zielig hangend. (En in mijn geval helpt het ook omdat het volume van het haar wat nog steeds uitvalt een stuk minder is, maar dat is bij jou geloof ik gelukkig niet het geval!)
Alle reacties Link kopieren
elfje26 schreef:
09-12-2017 20:21
Lijkt me toch echt de beste oplossing, een vlot kort koppie staat beter dan een bos beschadigd haar. :hug:
Ja dat denk ik ook helaas dank je wel! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Mai84 schreef:
09-12-2017 20:26
Ik ben mijn haar aan t verliezen vanwege de chemokuur die ik momenteel onderga.Ik moet zeggen dat het me nog meevalt, er is heel veel uit maar ook nog wel erg veel aan, als je het weet dan zie je het maar op straat valt t niet op.

Maar het een stuk korter knippen hielp wel echt enorm in hoe het er uit zag, veel minder zielig hangend. (En in mijn geval helpt het ook omdat het volume van het haar wat nog steeds uitvalt een stuk minder is, maar dat is bij jou geloof ik gelukkig niet het geval!)
:hug:

De schaar gaat erin hier. Ik had het al kort laten knippen in een korte bob maar hoe het er nu uitziet..
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-12-2017 20:22
Millimeteren, uithuilen en opnieuw beginnen.
Oh hemel millimeteren dat durf ik echt niet haha
Uitgesproken schreef:
09-12-2017 20:28
Oh hemel millimeteren dat durf ik echt niet haha
Een leuk stekelkoppie lijkt me altijd nog beter dan een uitgevallen bos hooi, maar hee jouw keuze.
Ik heb nu 13 jaar lang haaruitval.
Ik ben immuun geworden voor amninexil (zoiets) van Vichy. Maar dat was toendertijd voor een paar jaar een wondermiddel!
En schrale troost misschien; ik ben nooit kaal geworden en echt niet normaal hoeveel haar ik verlies.

Nu valt het alweer een jaar non stop elke dag uit. Het is 3x zo dun geworden,maar door de haargroei niet kaal geworden.
Ik telde mijn haren vroeger..met alleen kammen verloor ik rond de 800. En dan nog overdag haarverlies. Met douchen waren het ongelooflijke dikke plukken.
Nu ook weer...
Het is echt een hel. Ik draag het alweer een jaar niet los. Want anders zit heel mijn trui onder, auto, huis, etc..

Maar enige advies waar ik nu iets mee kan is mijn vicieuze cirkel doorbreken. Loslaten en vertrouwen dat het goedkomt. Stress is nr 1 van haaruitval.

Verder; een knipbeurt of verfbeurt heeft bijna nooit invloed. Dacht zelfs nooit. Dat zei mijn dermataloog vroeger. Maar vichy middel smeer je op je hoofd..dat is dan weer wel apart.

Shampoo's werkten nooit bij mij trouwens.

Hoofdmassages.
Vitamines.
Ijzertabletten.
Rust.
Je kan trouwens ook langs een dermatoloog.

Bij mij werden er altijd bloedonderzoeken uitgevoerd. Een stukje huid onderzocht. En nog paar onderzoeken. Tik even snel, 1% batt en geen zin in oplader te pakken.

Maar zo konden ze niet in welke fases mijn haren zaten. Zo bleek dat mijn haar een snellere cyclus had. En sneller uitviel,maar ook weer sneller teruggroeide. Helaas niet in balans;).

In de periodes dat het goedging was ik minder gestresst en gebruikte ik dus dat middel. Mijn haar groeide echt onwijs snel terug. Hele plukken. Kapper moest het toen ook goed knippen,omdat er hele verschillende lagen hierdoor in mijn haar zaten.
Alle reacties Link kopieren
Het is denk ik wel belangrijk om te weten of er hele haren loskomen (met haarzakje) of dat het haar afbreekt. Hoe jij het beschrijft lijkt het meer op afbrekend haar. Google maar eens op chemisch beschadigd haar/ bubblegum hair. Gebeurt vaak met ontkleuren en/of relaxers. Het enige dat helpt is de beschadigde gedeeltes af te laten knippen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Naast alle tips die al gegeven zijn, zou je eens 3 druppeltjes tea tree olie door je shampoo kunnen doen (eerst shampoo in je hand en daarbij dan de 3 druppels)
Een goede cremespoeling erna.
Ik gebruik een neutrale ecologische shampoo die ze bij AH verkopen en erna Andrélon crèmespoeling Zijdeglans & Zen.

Het verzorgt je haar in ieder geval, mijn haar was heel droog en dof en nu weer zacht en glanzend.

Tegen haaruitval kreeg ik als tip eens druppels Silicium nemen. Het is een mineraal wat zou helpen tegen haaruitval, even googelen als je er meer over wilt weten. Ik heb er veel positieve ervaringen over gehoord.

Sterkte en succes.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips dames!

Een dermatoloog heb ik ook aan gedacht maar de haren lijken mij dus echt van de geverfde stukken af te breken. De hoofdhuid zelf ziet er wel normaal en niet vettig of schilferig uit. Ook heb ik daar wat haren proberen weg te trekken maar die zijn echt stevig en sterk en komen dus niet mee. De haren echt vanaf het midden van me hoofd tot aan de onderkant dus echt de geverfde stukken zijn behoorlijk stug en als ik daaraan trek van onder komt er echt heel wat mee. Er rest maar 1 ding en dat is gewoon de schaar erin.

Ik heb altijd jaren geleden een klein haardosje gehad. Ik beviel bijna 4 jaar geleden en toen was et werkelijk waar een wonder gebeurt ik had ineens een volle prachtige bos! En ik was eindelijk zo blij dat het lang werd en dik en nadat ik het geverfd had in het buitenland ging het mis. De kapster heeft het ontkleurt en er uiteindelijk niks mee gedaan.. me haar heeft een klap gehad dus het bezoekje naar deze waardeloze kapper in combi met antibiotica is her nu naar de maan.

Maar goed weer een les geleerd en nu flink een potje janken en de schaar erin.
Alle reacties Link kopieren
De haren die niet meer groeien (die in de telogene fase van de groei zijn) komen los te zitten maar worden door het talg op je hoofd nog voorlopig in de porie vastgehouden. Dat kan wel drie tot vier maanden duren. Als je de huid dan flink laat weken zoals tijdens een verfbeurt en daarna intensief schuimt en lang spoelt laten al deze haren in één keer los. Dat wil meestal niet zeggen dat het is afgebroken. Dat gaat meestal niet zo snel. Het ziet er wel dramatisch uit in dat putje maar dat haar zou sowieso zijn uitgevallen maar geleidelijker. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De kapster en de kuur hebben allebei schade aangericht. Door de kuur heb je tijdelijk vermeerderde haaruitval en de kapster heeft je haren kapot gemaakt zodat ze nu nog afbreken. Je schrijft dat je nieuwe haar er goed uitziet en dat is mooi.
Zelf heb ik iets dergelijks meegemaakt (lees mijn haar horrorstory maar) en alles moest eraf. Mijn haar was volledig kapot.
Ik raad je daarom ook aan een kort kapsel te nemen, want het kapotte haar zal nooit meer mooi worden en steeds meer af gaan breken. Wanneer je al het kapotte haar laat weg knippen kan het ook het gezonde haar niet meer aantasten. Wat een ellende joh, ik weet wat het is!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een kapsel nemen wat goed bij je gezicht past en waarvoor je haar nog voldoende is.

Kort haar zou mij niet goed staan dus ik zou het niet snel korter dan 15 cm laten knippen (beter 20 cm). Ik zou wat minder volume aan de uiteinden prefereren. Dan krijg je een "softe" look die ik trouwens altijd prefereer. Over een maand zijn de einden wel weer dunner geworden maar het is dan ook weer een cm gegroeid dus er kan dan weer een cm af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar was door stress heel erg uitgevallen.
Swiss Huid Haar Nagels heeft toen erg geholpen.
Krijg je in elk geval gezond haar terug. Aan de kapotte haren is niets meer te doen.
retrostar schreef:
10-12-2017 09:42
Ik zou gewoon een kapsel nemen wat goed bij je gezicht past en waarvoor je haar nog voldoende is.

Kort haar zou mij niet goed staan dus ik zou het niet snel korter dan 15 cm laten knippen (beter 20 cm). Ik zou wat minder volume aan de uiteinden prefereren. Dan krijg je een "softe" look die ik trouwens altijd prefereer. Over een maand zijn de einden wel weer dunner geworden maar het is dan ook weer een cm gegroeid dus er kan dan weer een cm af.

Daar zeg je wat, een kort kapsel moet iemand maar net staan.
Wat je wel kunt doen is een keratinebehandeling nemen. Maar dan wel de niet-chemische, je moet er een nemen die alleen maar keratine toevoegt in je haar. Daar kan je haar maanden op vooruit, omdat beschadigingen opgevuld zijn en het haar weer sterker is. Dat effect heb je een maand of vier, dan is de keratine eruit, maar dan is je haar ook weer een stuk gegroeid. Neem vooral niet de chemische die het haar heel steil maakt, want deze maakt je haar juist nog meer kapot!
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
09-12-2017 20:44
Je kan trouwens ook langs een dermatoloog.

Bij mij werden er altijd bloedonderzoeken uitgevoerd. Een stukje huid onderzocht. En nog paar onderzoeken. Tik even snel, 1% batt en geen zin in oplader te pakken.

Maar zo konden ze niet in welke fases mijn haren zaten. Zo bleek dat mijn haar een snellere cyclus had. En sneller uitviel,maar ook weer sneller teruggroeide. Helaas niet in balans;).

In de periodes dat het goedging was ik minder gestresst en gebruikte ik dus dat middel. Mijn haar groeide echt onwijs snel terug. Hele plukken. Kapper moest het toen ook goed knippen,omdat er hele verschillende lagen hierdoor in mijn haar zaten.
Naast de dermatoloog zou ik ook, vóórdat je allerlei supplementen gaat nemen, je vitaminegehalte laten checken door bloed te laten prikken. B12 tekort bijvoorbeeld zou door een opnameverstoring kunnen komen en dan heeft bijslikken geen zin. Dan moet je spuiten. Ik zou echt stoppen met al die supplementen tot een arts je vertelt dat je het moet nemen. Ook ijzer bijslikken als daar geen tekort aan is, is niet verstandig.
Probeer eerst Olaplex (je kunt ook de no 1 en no 2 kopen). Mijn gebleekte haar (4 keer!) heb ik er grotendeels wel mee kunnen redden. En elke avond biologische extra vierge kokos olie even smelten in een pan op laag vuur, en de volgende dag uit spoelen met het wassen. Of je laat het zitten in een knot om het overdag ook wat te voeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven