Gezondheid alle pijlers

Afscheiding

14-12-2017 23:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik slik geen pil en wil graag mijn lichaam meer begrijpen, 2x een cyclus gehad van 37 dagen. Erg lang en steeds mis ik mijn ovulatie.

Ik zou nu 16 december mijn eisprong moeten hebben, als ik de testjes geloof die op internet staan.

Alleen heb ik nu melkachtige afscheiding met het lijken wel klontjes en steeds het idee dat ik vochtige schaamlippen heb. Maar dinsdag had ik weer erg gevoelige/gespannen borsten. Vandaag ovulatie test gedaan, Negatief. Ik begrijp het niet meer haha.

Help!
Zou je graag helpen, maar vochtige schaamlippen zijn voor mij altijd wel ok.
Alle reacties Link kopieren
Je slikt geen pil, als in.. Gestopt met?
Alle reacties Link kopieren
Sarah_F schreef:
14-12-2017 23:32
Je slikt geen pil, als in.. Gestopt met?

Ja klopt ik ben gestopt met de pil
Alle reacties Link kopieren
Indewarpersoontje schreef:
14-12-2017 23:35
Ja klopt ik ben gestopt met de pil
Hm vrij recent vermoed ik dan. Uit ervaring kan ik je vertellen dat wat je nu meemaakt met je cyclus, vrij normaal is. De pil is een eigenlijk een heleboel hormonen, en dat doet wat met je lichaam.

Naar mijn ervaring duurde het even vooraleer mijn cyclus weer ten volle functioneerde. Net als jij duurde mijn cyclus de eerste maanden belachelijk lang (de eerste twee maand zat er ook 30+ dagen tussen, vervolgens bleven ze 3 maand uit). Het is ook vrij normaal dat je nog geen eisprong hebt. Je lichaam moet wennen aan het feit dat bepaalde processen die eerst werden tegengehouden door die pil, terug op gang moeten komen.
Persoonlijk heeft het bij mij ongeveer een half jaar geduurd vooraleer de boel weer normaal was, waaronder regelmatige cyclus, eisprong, etc. Dus ik zou het nog wat tijd geven als ik jou was. Indien je na die paar maand nog steeds klachten hebt, kan je natuurlijk altijd je huisarts raadplegen.
Die testjes op internet gaan vermoedelijk uit van een eisprong 14 dagen voor je menstruatie start. De tijd tussen eisprong en menstuatie heet de luteale fase. Deze duurt bij een gezonde cyclus 8-20 dagen en is elke cyclus ongeveer gelijk (1/2 dagen verschil hooguit. De fase van eerste dag ongesteldheid tot eisprong heet de folleculaire fase, dit is de fase dat een eicel rijpt. Deze fase is erg gevoelig voor allerlei invloeden en kan dus makkelijk per cyclus verschillen. Als je ene cyclus langer is dan de andere zit dit verschil doorgaans in de folleculaire fase.

Richting de eisprong wordt je cervixslijm/ afscheiding meer vloeibaar en doorzichtiger. In de dag(en) voor eisprong is het als eiwit en kan je er draden van trekken tussen je vingers, zonder dat het breekt. De fase hiervoor is het vaak wat meer melkachtig en vanaf eisprong is het droger zeg maar. Als je echt je eisprong wilt lokaliseren kun je het beste dagelijks vanaf 20 dagen voordat je je menstruatie verwacht een ovulatietest doen. Deze meet het LH. Als dit piekt is de test positief. Je eisprong komt dan binnen 12-72 uur, meestal binnen 12-48 uur. Het kan gebeuren dat je een LH piek hebt, maar dat er geen eisprong volgt. Je kunt dus alsnog de 16e je eisprong hebben.

Je kunt ook temperaturen, elke ochtend je basale lichaamstemperatuur opnemen. Na de eisprong stijgt de progesteron waardoor je basale lichaamstemperatuur in de luteale fase 0,2-0,5 graden Celsius hoger ligt dan in de folleculaire fase.

Het boek 'Taking charge of your Fertility' van Weschler biedt veel info over dit onderwerp.

Overigens is 37 dagen niet abnormaal lang hoor. Je schrijft dat je je ovulatie mist. Op welke dagen van je cyclus heb je ovulatietesten gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
14-12-2017 23:57
Die testjes op internet gaan vermoedelijk uit van een eisprong 14 dagen voor je menstruatie start. De tijd tussen eisprong en menstuatie heet de luteale fase. Deze duurt bij een gezonde cyclus 8-20 dagen en is elke cyclus ongeveer gelijk (1/2 dagen verschil hooguit. De fase van eerste dag ongesteldheid tot eisprong heet de folleculaire fase, dit is de fase dat een eicel rijpt. Deze fase is erg gevoelig voor allerlei invloeden en kan dus makkelijk per cyclus verschillen. Als je ene cyclus langer is dan de andere zit dit verschil doorgaans in de folleculaire fase.

Richting de eisprong wordt je cervixslijm/ afscheiding meer vloeibaar en doorzichtiger. In de dag(en) voor eisprong is het als eiwit en kan je er draden van trekken tussen je vingers, zonder dat het breekt. De fase hiervoor is het vaak wat meer melkachtig en vanaf eisprong is het droger zeg maar. Als je echt je eisprong wilt lokaliseren kun je het beste dagelijks vanaf 20 dagen voordat je je menstruatie verwacht een ovulatietest doen. Deze meet het LH. Als dit piekt is de test positief. Je eisprong komt dan binnen 12-72 uur, meestal binnen 12-48 uur. Het kan gebeuren dat je een LH piek hebt, maar dat er geen eisprong volgt. Je kunt dus alsnog de 16e je eisprong hebben.

Je kunt ook temperaturen, elke ochtend je basale lichaamstemperatuur opnemen. Na de eisprong stijgt de progesteron waardoor je basale lichaamstemperatuur in de luteale fase 0,2-0,5 graden Celsius hoger ligt dan in de folleculaire fase.

Het boek 'Taking charge of your Fertility' van Weschler biedt veel info over dit onderwerp.

Overigens is 37 dagen niet abnormaal lang hoor. Je schrijft dat je je ovulatie mist. Op welke dagen van je cyclus heb je ovulatietesten gebruikt?

Ik begin met testen vanaf 20 dagen voor mijn menstruatie, ik heb eetdt de pul geslik eb daarna 1 jaar spiraal gehad en nu klaar voor een kleintje. Alleen als we steeds de eisprong missen haha dan schiet het net erg op.
Maar zoals je zegt het melkachtige afscheiding kan ook zggen dat ik richting de eisprong ga?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-12-2017 11:08
Reden: off topic
98.32% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-12-2017 11:08
Reden: off topic
98.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan zit je er al na, denk ik.

Ga de de ovulatie testen eens gebruiken vanaf 7 dagen na het begin van jr menstruatie. Ik denk dat je dan sneller 'beet' heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus varieert elke maand tussen de 30 en 40 dagen. Ik heb op eeen gegeven moment een aantal dozen ovulatietesten bij de Action gekocht. Ben direct na het stoppen van mijn menstruatie begonnen met elke dag een testje. Inmiddels weet ik dat mijn luteale fase altijd elf dagen is. Vandaar dat die apps bij mij ook niet klopten. Die apps gaan meestal van 14 dagen uit. Inmiddels (na 3 jaren) weet ik redelijk wanneer mijn ovulatie is. Ik heb dan slechts drie/vier testen nodig om mijn lh-piek voor de ovulatie te vinden. Kortom, testen tot je de piek vindt. En je kunt hem ook missen als er te veel tijd tussen de testen zit.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
15-12-2017 00:38
Goede nickname trouwens mag ik dat zeggen even oftopic ja he? zal ik vragen of je wel voor een kind kan zorgen of gooi je dat er zelf wel een keer in. ik vertrouw op je verwarde persoonlijkheid. Schrijf verder vrouw ik hou van mysteries

Misschien moet je je er niet mee bemoeien als je alleen maar kut reacties kan geven. Ik vraag iets serieus hier. Het is een nickname dus heeft niks met mijn persoonlijkheid te maken!
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
15-12-2017 00:38
Dan zit je er al na, denk ik.

Ga de de ovulatie testen eens gebruiken vanaf 7 dagen na het begin van jr menstruatie. Ik denk dat je dan sneller 'beet' heb.
Ja ik dat volgende maand doen!
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
15-12-2017 01:05
Mijn cyclus varieert elke maand tussen de 30 en 40 dagen. Ik heb op eeen gegeven moment een aantal dozen ovulatietesten bij de Action gekocht. Ben direct na het stoppen van mijn menstruatie begonnen met elke dag een testje. Inmiddels weet ik dat mijn luteale fase altijd elf dagen is. Vandaar dat die apps bij mij ook niet klopten. Die apps gaan meestal van 14 dagen uit. Inmiddels (na 3 jaren) weet ik redelijk wanneer mijn ovulatie is. Ik heb dan slechts drie/vier testen nodig om mijn lh-piek voor de ovulatie te vinden. Kortom, testen tot je de piek vindt. En je kunt hem ook missen als er te veel tijd tussen de testen zit.
Dan ga ik okk even inslaan bij de action haha. Volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen
Dankejwel voor je reactie
Die Lenn is een spammer vermoed ik.

Op welke cyclusdag zit je nu?

Het patroon van cervixslijm is eerst wat meer korrelig en wit en steeds meer vloeibaar en minder dik en dus meer waterig tot het een soort van eiwit is qua structuur en dan je eisprong. Dus ja, ik denk dat je nog voor je eisprong zit. Gebruik je de ovulatietesten tot je menstruatie? Welke gebruik je en hoe precies (hoe laat, hoelang van tevoren niet drinken/ plassen etc.). Zie je wel een streepje oplopen of helemaal niks? Het kan zijn dat je juist gevoeligere testen nodig hebt. Dan kan je bijvoorbeeld van Sensitest de extra sensitieve bestellen.

Linkje met plaatjes van hoe cervixslijm er ongeveer uitziet door je cyclus heen. Wel een beetje vies ;)

Een beetje melk/crème-achtinf komt meestal vlak voor eisprong. Het kost een paar cycli om je eigen patroon te leren kennen. Als je eens per drie dagen seks hebt, heb je altijd in de vruchtbare dagen seks.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
15-12-2017 10:38
Die Lenn is een spammer vermoed ik.

Op welke cyclusdag zit je nu?

Het patroon van cervixslijm is eerst wat meer korrelig en wit en steeds meer vloeibaar en minder dik en dus meer waterig tot het een soort van eiwit is qua structuur en dan je eisprong. Dus ja, ik denk dat je nog voor je eisprong zit. Gebruik je de ovulatietesten tot je menstruatie? Welke gebruik je en hoe precies (hoe laat, hoelang van tevoren niet drinken/ plassen etc.). Zie je wel een streepje oplopen of helemaal niks? Het kan zijn dat je juist gevoeligere testen nodig hebt. Dan kan je bijvoorbeeld van Sensitest de extra sensitieve bestellen.

Linkje met plaatjes van hoe cervixslijm er ongeveer uitziet door je cyclus heen. Wel een beetje vies ;)

Een beetje melk/crème-achtinf komt meestal vlak voor eisprong. Het kost een paar cycli om je eigen patroon te leren kennen. Als je eens per drie dagen seks hebt, heb je altijd in de vruchtbare dagen seks.

Ik zit nu op cyclus dag 22.
Ik test rond 12 uur smiddags en om 21:00 savonds. Drink 2 uur van de voren niks meer. Ik ga het plaatje eveb bekijken
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
15-12-2017 10:38
Die Lenn is een spammer vermoed ik.

Op welke cyclusdag zit je nu?

Het patroon van cervixslijm is eerst wat meer korrelig en wit en steeds meer vloeibaar en minder dik en dus meer waterig tot het een soort van eiwit is qua structuur en dan je eisprong. Dus ja, ik denk dat je nog voor je eisprong zit. Gebruik je de ovulatietesten tot je menstruatie? Welke gebruik je en hoe precies (hoe laat, hoelang van tevoren niet drinken/ plassen etc.). Zie je wel een streepje oplopen of helemaal niks? Het kan zijn dat je juist gevoeligere testen nodig hebt. Dan kan je bijvoorbeeld van Sensitest de extra sensitieve bestellen.

Linkje met plaatjes van hoe cervixslijm er ongeveer uitziet door je cyclus heen. Wel een beetje vies ;)

Een beetje melk/crème-achtinf komt meestal vlak voor eisprong. Het kost een paar cycli om je eigen patroon te leren kennen. Als je eens per drie dagen seks hebt, heb je altijd in de vruchtbare dagen seks.

Ik heb even gekeken en d
Het 2e plaatje is precies wat ik bedoel.
Sticky cervical mucus zo heet het plaatje. Dus dat geeft aan dat ik nog voor mijn eisprong zit?!
Waarschijnlijk wel dan. Bovendien zit je 15 dagen voor je menstruatie als het weer 37 dagen is, dus eisprong kan nog prima komen.
Indewarpersoontje schreef:
15-12-2017 00:06
Alleen als we steeds de eisprong missen haha dan schiet het net erg op.


Om de dag seksen vanaf het moment dat je menstruatie afgelopen is, dan kun je de eisprong niet missen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven