Gezondheid alle pijlers

Voorhoofdholte ontsteking

22-01-2018 10:35 39 berichten
Hoi,

Volgensmij heb ik een voorhoofdholte ontsteking. Al 2 weken heb ik last van druk op m'n oren en druk in m'n hoofd, maar laatste dagen wordt het erger en nu heb ik echt hoofdpijn erbij en voel me niet zo fit.
Ik heb al een week lang neusspray gebruikt, dus die mag ik ook niet langer gebruiken.
Ik heb de Neusdouche maar uit de kast gehaald om te spoelen met zout water.
Paracetamol gaat er ook dagelijks in,.maar na 2 weken wordt het nog niet echt beter.

Iemand nog tips? Ik dacht miss ook stomen? Weet iemand fijn spul?
na 2 weken paracetamol slikken wat dus niet werkt is het volgens mij tijd voor de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
waarom ben je nog niet naar de huisarts geweest? Het ook bacterieel zijn namelijk...
Ik dacht ik kijk het nog een week aan. Zat 3 weken geleden ook al bij de vanwege oorklachten en ik kon naar de kno. Die zei dat alles goed eruit zag. Achteraf denk ik nu dat dat ook al kwam door verstopte holtes.

Dus ik zit niet zo te springen om weer naar de huisarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt paar keer per dag spoelen met zout water heel goed. Doe het inmiddels ook preventief.
En wellicht moet je even naar de Ha
Alle reacties Link kopieren
Ikje86 schreef:
22-01-2018 10:54
Ik dacht ik kijk het nog een week aan. Zat 3 weken geleden ook al bij de vanwege oorklachten en ik kon naar de kno. Die zei dat alles goed eruit zag. Achteraf denk ik nu dat dat ook al kwam door verstopte holtes.

Dus ik zit niet zo te springen om weer naar de huisarts te gaan.
dan bel je even, bij mijn HAP kan dat
Assistente helpt dan even denken of bezoekje nodig is
Banaaninmijnoor schreef:
22-01-2018 10:57
Bij mij helpt paar keer per dag spoelen met zout water heel goed. Doe het inmiddels ook preventief.
En wellicht moet je even naar de Ha
Ik spoel ook preventief met zout water.
Je kan het beste even langs de huisarts
Bjort schreef:
22-01-2018 11:03
Ik spoel ook preventief met zout water.
Kno arts adviseert mij dat ook te doen, vanwege allergieën. Maar ik ben er vaak te lui voor of 's ochtends geen tijd.
Ikje86 schreef:
22-01-2018 11:05
Kno arts adviseert mij dat ook te doen, vanwege allergieën. Maar ik ben er vaak te lui voor of 's ochtends geen tijd.
Ik doe het vlak voor ik ga slapen, na mijn medicatie
Alle reacties Link kopieren
Ikje86 schreef:
22-01-2018 11:05
Kno arts adviseert mij dat ook te doen, vanwege allergieën. Maar ik ben er vaak te lui voor of 's ochtends geen tijd.
tja, ff heel hard: dan moet je niet zeiken
lilalinda schreef:
22-01-2018 11:09
tja, ff heel hard: dan moet je niet zeiken
Waar zeik ik in dit topic? Ik vraag alleen om tips.
En ik gebruik hem nu wel weer met de hoop dat het wat verlichting geeft.,
Heb ditzelfde probleem ook al een 2 tal weken. Toevallig vanochtend de huisarts gebeld waar ik vanmiddag terecht kan. Nu even afwachten. Ik zou zeggen ga ook eens naar de huisarts. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ikje86 schreef:
22-01-2018 11:12
Waar zeik ik in dit topic? Ik vraag alleen om tips.
En ik gebruik hem nu wel weer met de hoop dat het wat verlichting geeft.,
je krijgt een tip van een arts, een hele gemakkelijke, goed uit te voeren tip
En dat doe je al niet
Alle reacties Link kopieren
hoe wet je dan of een voorhoofdsholte-ontsteking bacterieel is of viraal?
Neusspray met Xylometazoline....verkrijgbaar in een drogisterij zoals Kruidvat eigen merk. Daarnaast stomen met gekook water.

Ik heb het chronisch en weet hoe ruk het is. Zware medicijnen wil huisarts, en ikzelf, liever niet. Dus als het even kan liever zonder medicatie. Paracetamol gebruik ik wel......


Echter wanneer er echt geen verbetering is dan toch HA tip ik je.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 11:47
1.76% gewijzigd
Bij chronische holteontstekingen kan overigens ook operatief worden verlicht door holtes vrij te maken (schrapen geloof ik) cq te vergroten. Zou je kunnen navragen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al Cinuforce tabletjes van A Vogel geprobeerd? Helpen echt.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
22-01-2018 11:35
hoe wet je dan of een voorhoofdsholte-ontsteking bacterieel is of viraal?
Dat weet je zelf niet, en ook voor een huisarts is het moeilijk om te zien/ te diagnosticeren. Ik heb toevallig ook een voorhoofdsholteontsteking, (man, man, man wat doet dat pijn zeg, begrijp dus ook niet hoe jij hier al 2 weken mee kan lopen X-D) en was afgelopen donderdag bij de huisarts en hij zei dat als het niet over ging, of als het erger werd, ik terug moest komen voor een AB-kuur. Tot nu toe valt het nog wel mee (nog wel wat hoofdpijn, maar sinds vandaag weer aan het werk), dus denk dat het viraal is.

Kortom, als je al 2 weken last van iets hebt, ga naar de dokter ;-) daar is hij voor
In die weken dat ik last heb is het nu een paar dagen stuk erger dan eerst. Pijnstillers helpen bijna niet, druk op.mn oren, wangen en hoofdpijn. Ik kijk het nog een paar dagen aan, anders ga ik de huisarts wel bellen.
Cinderella76 schreef:
22-01-2018 11:32
Heb ditzelfde probleem ook al een 2 tal weken. Toevallig vanochtend de huisarts gebeld waar ik vanmiddag terecht kan. Nu even afwachten. Ik zou zeggen ga ook eens naar de huisarts. Succes!
Vervelend dat je er ook last van heb! Hoe was het bij de huisarts?
Inmiddels bijna 6 weken een voorhoofdholte ontsteking.
Al 2x bij de huisarts geweest, 1e keer AB keur gehad en die hielp niet.
2e x, 2,5 week geleden zei de huisarts dat het vanzelf moet overgaan.
Wanneer dat mag zijn geen idee!

Meeste dagen kan ik wel gewoon werken met de nodige pijnstillers, sporten gaat niet en nu lig ik weer ziek op de bank.

Ik ben er zo klaar mee!
Naar de huisarts durf ik eigenlijk niet meer, die zegt toch vast weer het moet van zelf over gaan, want aan een virus kan je niks doen.

Ibubruis helpt ook niet geweldig.

Sorry ik moet het effe kwijt. Misschien iemand nog een tip voor mij?
Alle reacties Link kopieren
stomen minstens 2 keer per dag 10 minuten.Elke dag.
Heeft mij destijds goed geholpen.
En ik had het zo erg dat het mij bij elke stap in het hoofd bonkte.Uiteraard weer met kerst :nut:
Alle reacties Link kopieren
Cinuforce tabletjes van Vogel. Heb ik al eerder aangeraden. Helpen echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het spoelen nou al geprobeerd? Wel elke dag doen. En preventief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven