Gezondheid alle pijlers

Voorhoofdholte ontsteking

22-01-2018 10:35 39 berichten
Hoi,

Volgensmij heb ik een voorhoofdholte ontsteking. Al 2 weken heb ik last van druk op m'n oren en druk in m'n hoofd, maar laatste dagen wordt het erger en nu heb ik echt hoofdpijn erbij en voel me niet zo fit.
Ik heb al een week lang neusspray gebruikt, dus die mag ik ook niet langer gebruiken.
Ik heb de Neusdouche maar uit de kast gehaald om te spoelen met zout water.
Paracetamol gaat er ook dagelijks in,.maar na 2 weken wordt het nog niet echt beter.

Iemand nog tips? Ik dacht miss ook stomen? Weet iemand fijn spul?
Stomen doe ik veel en ik spoel nu 2x per dag met zout water.

Soms voel ik naar elkaar toe trekken, heel m'n gezicht brand. Hoofdpijn is niet te doen en ik ben misselijk.
Ik ga m'n hondje zo uitlaten en hopelijk kan ik een beetje normaal slapen vannacht. Volgens mij heb ik ook nu wat verhoging.

Bah, ben bang dat het morgen een dag weer op de bank wordt in plaats van naar kantoor.

Ik ga morgen opzoek naar die vogel tabletjes.
Alle reacties Link kopieren
Zet een doormidden gesneden ui op je nachtkastje voor je gaat slapen.

Ik heb er ook regelmatig last van, nu is het weer even weg, gisteren nog barstende koppijn en een beurse plek op mijn voorhoofd.
Ik spoel af en toe mijn neus maar ook niet te vaak, en neussprays heb ik het idee van dat het bij mij daardoor alleen maar erger wordt.

Paracetamol max 6 per dag, 2 per keer helpt bij mij het beste.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Spoelen helpt hier heel goed. Ik doe het dan wel meer dan 2x per dag, als ik heel veel last heb zeker 5-6 x per dag. Tot nu toe helpt dat altijd.
Echt, ik wou dat ik deze tip jaren eerder had gekregen, want ik had het gewoon chronisch.

Ik zou dus meer gaan spoelen. 2 x per dag was voor mij niet voldoende en het mag redelijk onbeperkt.
Ui naast bed
Zelfgemaakte kippensoep
Hoge dosis goede opneembare vitamine C, bijvoorbeel van Solg@r Est€r C 1000 Mg en dan 3 per dag bij je maaltijden, even een hoge stoot vitamine C (dus 3000 Mg per dag) voor een week kan echt.
Vitamine D
Zout water in neus laten lopen en dan zachtjes en voorzichtig snuiten, daarna gebruik ik altijd neusspray van VSM, 5/6 keer per dag ofzo.
Rust en goed slapen
Thanks voor de tips, ik lig helaas al vanaf half 6 wakker met zware hoofdpijn en misselijk.

Veel van jullie tips doe ik al, ui heb ik niet in huis.

Ik denk dat ik vandaag maar ziek thuis blijf, ik ga dan wel extra spoelen met zout water. Al komt er niet zoveel uit bij mij, beetje bloed met snot.

Ik ben er zo klaar mee, ik ga nu al de 6e week in.
Ik heb morgen een bruiloft :"-(

Zakjes ibu bruis en paracetamol helpen niet meer.

Vitamine C slik ik ook elke dag, maar dan gewoon. 1 tablet.
Straks ook maar even langs de huisarts, ik trek het niet meer. Eigenlijk durf ik niet en voel ik me een zeur en bezwaard.

Waarschijnlijk zal ze niks kunnen doen, ben al 2x langs geweest, ze heeft tot nu toe niks van onderzoek gedaan, alleen m'n temperatuur gemeten. Ik ga maar een verwijzing voor de kno vragen. Misschien komt het ook wel door m'n allergieën.

Ook gezellig naast of boven mij wordt er nu getimmerd en ruzie gemaakt.
[quote=Ikje86 post_id=28159523 time=1518765774 user_id=90030]
Straks ook maar even langs de huisarts, ik trek het niet meer. Eigenlijk durf ik niet en voel ik me een zeur en bezwaard.

Waarschijnlijk zal ze niks kunnen doen, ben al 2x langs geweest, ze heeft tot nu toe niks van onderzoek gedaan, alleen m'n temperatuur gemeten. Ik ga maar een verwijzing voor de kno vragen. Misschien komt het ook wel door m'n allergieën.

Dat lijkt me verstandg.
Het duurt bij jou wel erg lang.
Hoewel de griep in totaal bij mij ook wel 4 weken duurde voordat alle verschijnselen weg waren.
Heb je die cinuforce al gehaald?
Misschien moet je je ook gewoon langer ziek melden op je werk.
Als ik gewoon door probeer te gaan met griepverschijnselen , wordt het ook niet beter.
Die cinuforce ga ik straks wel even halen.

2 weken geleden heb ik een week lang ziek thuis gezeten, daarna ging het wel met pijnstillers, maar nu ben ik weer terug bij af voor mij gevoel.
Ik zou je echt aanraden, mocht de arts het ook niet weten, vandaag frequent met zoutwateroplossing te gaan spoelen. En dan echt elke 1-2 uur. Het kan verder geen kwaad (itt tot andere oplossingen) en wie weet helpt het je? Sterkte!
Ikje86 schreef:
16-02-2018 09:16
Die cinuforce ga ik straks wel even halen.

2 weken geleden heb ik een week lang ziek thuis gezeten, daarna ging het wel met pijnstillers, maar nu ben ik weer terug bij af voor mij gevoel.
Dan ben je te snel weer aan het werk gegaan. Dan krijg je dat.
miedo schreef:
16-02-2018 10:20
Dan ben je te snel weer aan het werk gegaan. Dan krijg je dat.
Viel wel mee, ik ging mij vervelen het had het gevoel dat ik wel weer kon werken, dit is ook bijna 2 weken goed gegaan.

Maar ik heb een verwijzing voor de kno gekregen. Hopelijk kan ik er snel terecht.
Ik kan pas over 3 weken terecht bij de KNO.
Huisarts vond een spoed verwijsbrief helaas niet nodig.

Ik weet het effe niet meer.. ik trek dit gewoon niet meer.
[quote=Ikje86 post_id=28160603 time=1518783683 user_id=90030]
Viel wel mee, ik ging mij vervelen het had het gevoel dat ik wel weer kon werken, dit is ook bijna 2 weken goed gegaan.

Als ik griep heb, verveel ik mij ook.
Ik heb me 3 weken rotverveeld door griepverschijnselen!
Geen reden om aan het werk te gaan nogmaals!
Alle symptomen moeten over zijn.
Als je met je hoofd omlaag gaat en je wordt enorm duizelig is het dus nog niet over!

Ga nu uitzieken en niet aan het werk maandag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven