Gezondheid alle pijlers

Ervaring

23-01-2018 20:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Even een misschien rare vraag, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met Sint janskruid? En werkte het?

Asking for a friend... 😁
Kijk eens naar de uitzending van het tv programma Radar van gisteren
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-01-2018 20:44
Kijk eens naar de uitzending van het tv programma Radar van gisteren
Oh goed idee! Ga het gelijk even opzoeken. Dankje
Als het gaat over depressieve klachten kun je het best contact opnemen met je huisarts. Niet zelf gaan dokteren met middeltjes als Sint Janskruid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit het te kijken, maar misschien moet ik er even wat meer uitleg bij geven..

Surprise, het gaat over mij 😁 mijn geval is dus dat ik heel snel erg geïrriteerd kan zijn en chagrijnig. Om de kleinste dingen kan ik een probleem maken waarvan ik misschien 10 minuten later denk 'waarom maakte ik daar zo'n probleem van'. Verrassend genoeg is dan het kwaad al geschiet en heb ik mensen gekwetst of ook boos gemaakt. Is helemaal niet mijn bedoeling maar ik heb t op het moment zelf dus echt niet door. Ik hoor vaak dat ik moet nadenken voordat ik wat zeg maar wanneer ik dus eigenlijk moet nadenken, denk ik niet na. Heb er al veel voor geprobeerd; tot 10 tellen, ergens anders aan denken e.d. . Nu heb ik vroeger toen ik wat jonger was ook eens Sint janskruid geprobeerd en dat werkte wel bij me. Dat is ondertussen al 15 jaar geleden ofzo dus ook niet meer heel relevant. Ik zou daarom graag willen weten wat jullie voor ervaringen ermee hebben?

Het is niet zo dat ik echt depressief ben, ik wil gewoon wat vrolijker in het leven staan. Mijn humeur kan heel snel omslaan en dat vind ikzelf niet leuk maar ook niet voor de mensen om mij heen.
Je kan beter aan je gedrag gaan werken dan een pilletje slikken.

Kijk de aflevering van Radar, het is geen kattenpies. Ze willen het niet voor niets onder de geneesmiddelenwet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
23-01-2018 21:02
Je kan beter aan je gedrag gaan werken dan een pilletje slikken.

Kijk de aflevering van Radar, het is geen kattenpies. Ze willen het niet voor niets onder de geneesmiddelenwet hebben.
Heb je gelijk in, en dat probeer ik ook. Het probleem daarmee is dus dat het dan even goed gaat, maar als er dan weer wat gebeurd ben ik weer terug bij af. Grote kans dat het door mijn verleden komt, ga daar verder niet op in maar gebeurtenissen kunnen nogal impact op je hebben 😁 zeker als bepaalde dingen zich steeds blijft herhalen op het moment dat je denkt dat het voorbij is. Daarom zou ik juist iets willen hebben waardoor ik er wat soepeler mee om kan gaan en het niet op iedereen afreageer. Gewoon iets waarbij ik het beter van me af kan schuiven en vrolijker in het leven blijf staan.
Dan is nog steeds de meest logische actie om wat aan je gedrag te doen.
Waarschijnlijk kan een therapeut je daar bij helpen, maar dat verwacht ook wat van jou. Inzet en hard werken namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben je aan de pil? Dan is 't helemaal een slechte plan.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
23-01-2018 21:09
Ben je aan de pil? Dan is 't helemaal een slechte plan.
Ja, ik ben aan de pil. Wat kunnen daar de gevolgen van zijn dan ? 😳
Alle reacties Link kopieren
Anticonceptiepil. Sint-janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil. Hierdoor stijgt de kans op een zwangerschap. Mogelijk mag u geen sint-janskruid gebruiken. Of misschien krijgt u een ander anticonceptiemiddel, zoals een spiraaltje of de prikpil. Als dit niet mogelijk is, kunt u condooms gebruiken. Als u stopt met sint-janskruid, is het effect op de hormonen nog 4 weken aanwezig. Gebruik daarom condooms tijdens en tot en met 4 weken na het stoppen van sint-janskruid.
Let op: ook de minipil met desogestrel of lynestrenol en het implantatiestaafje worden door sint-janskruid minder betrouwbaar. Dit geldt ook voor de vaginale ring en de anticonceptiepleister. Ook de betrouwbaarheid van de morning-afterpil met levonorgestrel of ulipristal kan verminderd zijn. Dit geldt ook als u sint-janskruid in de afgelopen 4 weken heeft gebruikt. Overleg hierover met uw arts.
Monicaxxxx schreef:
23-01-2018 21:14
Ja, ik ben aan de pil. Wat kunnen daar de gevolgen van zijn dan ? 😳
Die werkt niet meer.

Jeetje, kijk die aflevering van Radar of lees je in voordat je pillen in je mik duwt.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
23-01-2018 21:17
Die werkt niet meer.

Jeetje, kijk die aflevering van Radar of lees je in voordat je pillen in je mik duwt.
Nou zeg, ik heb nog niks in mn mik geduwd hoor. Ik vraag jullie om advies, niet om wijzende vingers.
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
23-01-2018 21:17
Anticonceptiepil. Sint-janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil. Hierdoor stijgt de kans op een zwangerschap. Mogelijk mag u geen sint-janskruid gebruiken. Of misschien krijgt u een ander anticonceptiemiddel, zoals een spiraaltje of de prikpil. Als dit niet mogelijk is, kunt u condooms gebruiken. Als u stopt met sint-janskruid, is het effect op de hormonen nog 4 weken aanwezig. Gebruik daarom condooms tijdens en tot en met 4 weken na het stoppen van sint-janskruid.
Let op: ook de minipil met desogestrel of lynestrenol en het implantatiestaafje worden door sint-janskruid minder betrouwbaar. Dit geldt ook voor de vaginale ring en de anticonceptiepleister. Ook de betrouwbaarheid van de morning-afterpil met levonorgestrel of ulipristal kan verminderd zijn. Dit geldt ook als u sint-janskruid in de afgelopen 4 weken heeft gebruikt. Overleg hierover met uw arts.
Bedankt voor je reactie! Dit had ik nog niet gezien
Monicaxxxx schreef:
23-01-2018 21:27
Nou zeg, ik heb nog niks in mn mik geduwd hoor. Ik vraag jullie om advies, niet om wijzende vingers.
Waarom vraag je ons om advies?
Stel nou dat wij gezegd hadden dat je het moet doen en jij bent volgende maand zwanger en hebt een build up, dan vind jij dat je je goed verdiept hebt in het medicijn dat je slikt?

Ik niet. Ik vind het ontzettend dom dat je je gezondheid niet wat serieuzer neemt en je dus laat voorlichten door iemand die er voor gestudeerd heeft. Je huisarts bijvoorbeeld.
En vraag gelijk een verwijzing voor therapie.
Bespreek dit zo met je huisarts. Die heeft vast betere tips, en misschien wel een ander pilletje dan het slikken van sint-janskruid!
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
23-01-2018 21:30
Waarom vraag je ons om advies?
Stel nou dat wij gezegd hadden dat je het moet doen en jij bent volgende maand zwanger en hebt een build up, dan vind jij dat je je goed verdiept hebt in het medicijn dat je slikt?

Ik niet. Ik vind het ontzettend dom dat je je gezondheid niet wat serieuzer neemt en je dus laat voorlichten door iemand die er voor gestudeerd heeft. Je huisarts bijvoorbeeld.
En vraag gelijk een verwijzing voor therapie.
Nou, misschien omdat er mensen tussen kunnen zitten die het zelf ook hebben gebruikt 😴 die zouden me dan kunnen vertellen hoe zij zich daarbij voelden en of het werkte voor hun. Betekend toch niet dat ik het gelijk met pakken ga inslaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven