Gezondheid alle pijlers

Diarree, niet ziek. Werken?

23-02-2018 08:10 18 berichten
Ik heb sinds gister avond diarree maar het is niet zo dat ik ieder kwartier/half uur op de pot zit. Naast wat buikkrampen voel ik me ook gewoon prima. Maar omdat ik met mensen werk vraag ik me toch af of ik me niet beter ziek kan melden i.v.m. mogelijk besmettingsgevaar. Er zijn al zoveel zieken en ik meld mezelf eigenlijk nooit ziek. Als ik nou ieder kwartier naar de wc had moeten rennen en me goed beroerd voelde had ik niet eens getwijfeld maar nu denk ik wellicht voor de zekerheid een diarreeremmer erin en gaan.
Alle reacties Link kopieren
Goed je handen wassen wanneer je wel gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja uiteraard was ik goed m'n handen.
Neem contact op met je werkgever, als je in de thuiszorg werkt met oudere of zieken zou ik het sowieso niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook diarree hebben door iets wat je gegeten hebt. Ik heb prikkelbare darm en als ik me elke keer ziek zou melden als ik diarree had was mijn baas niet blij met mij.
Ligt aan doelgroep waarmee je werkt.

Ouderen en kinderen met verlaagde weerstand.........dan overleg werkgever.

Detailhandel, klantcontactcenter, receptie bedrijf.......gaan werken en indien het niet anders kan alsnog naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad remmer, veel water drinken en gaan!
Alle reacties Link kopieren
Tja. Ik vind het ook erg afhankelijk van het werk dat je doet. Ik ben grieperig en ik ga gewoon werken. Pillen en koffie (en op tijd naar bed). Ideaal is het niet, maar er zijn momenteel zoveel zieken die écht niet kunnen werken, als iedereen met een fikse verkoudheid ook nog thuisblijft kunnen ze de winkels wel sluiten.

Maar ik hoef geen zwaar lichamelijk werk te doen, dat scheelt. Toen ik nog in de slagerij werkte heb ik me met iets vergelijkbaars wel ziekgemeld.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik inderdaad nog in de thuiszorg werkte meldde ik me wel eerder ziek dan nu. Ik loop ook de hele week al te snotteren en proesten. Niet fijn maar niet ziek genoeg om thuis te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Lastig. Ik zit met ongeveer hetzelfde, maar ben vandaag gelukkig vrij.
Anders was ik denk ik niet gegaan, maar dat komt mede doordat de diarree waterdun is en ik een half uur geleden zelfs de wc thuis niet gered heb :-?
Als het echt ieder kwartier is, dan is dat wel heul vaak, dan lijkt naar werk gaan me niet zoveel zin hebben?
Ik heb even gebeld en ze vonden het okee dat ik ga werken. De laatste keer dat ik op de pot zat was 7 uur dus wellicht is het nu ook wel over. Heb er voor de zekerheid diarree remmer genomen en neem het mee. Hoef gelukkig maar een half dagje.
Alle reacties Link kopieren
Als je in de zorg werkt zou ik thuisblijven. Als je in een winkel werkt of achter de receptie of zo dan zou ik gaan en heel goed handen wassen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Inderdaad afhankelijk van het werk dat je doet en van hoe erg het is. Als je de wc niet op tijd haalt bijvoorbeeld is een kantoorbaan ook niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
23-02-2018 08:19
Ik ben grieperig en ik ga gewoon werken.
Dan ben je gewoon een beetje verkouden... Met griep (zelf met een lichte) kan je niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk ook wel een optelsom waarbij de balans naar de ene of naar de andere kant uitslaat.

Vermoedelijk kan je de heel leuke, belangrijke dingen nog wel doen en de vervelende dingen die niet in jouw directe belang zijn (opgeteld bij de symptomen) niet. Tenzij dat laatste weer vervelende implicaties zou hebben zoals een slechte indruk, sterfte van je patiënten of ontslag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het werk wat je doet natuurlijk Een kantoorbaan kan prima Ben ooit eens thuisgebleven met een flinke verkoudheid. Tja met eten werken en daar overheen niezen is nou niet echt hygiënisch te noemen. Dus overleg met je werkgever zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens op mijn vrije dag gebeld naar werk dat ik dacht dat mijn diarree alweer over was, maar toch de vraag of ik de volgende dag niet beter thuis kon blijven. Ik kreeg gelijk mijn dagje ziekteverlof, maar dat lag helemaal aan de omstandigheden. Op die dag dat ik vrij was werd de isolatie van mijn afdeling opgeheven, die er was vanwege het norovirus.
Mijn buikkrampen zijn inmiddels over. Als er al niet zoveel zieken waren op mijn werk (thuiszorg) had ik zowiezo niet gegaan maar dit was echt zo'n geval is het wel erg genoeg. Daarnaast heb ik soms ook dat mijn maag een avond van slag is als ik iets gegeten heb zoals bij te pittig eten.. Dan moet ik een paar keer rennen en dan is het weer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven