Gezondheid alle pijlers

'Klachten' na uitspuiten oor, herkenbaar?

26-04-2018 10:15 18 berichten
*
anoniem_308981 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 20:44
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik laat regelmatig mijn oren uitspuiten. Het gevoel dat er nog water in zit herken ik wel. Maar verder heb ik daarna nooit klachten....
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk gaat dit over.

Je was er gewoon niet op voorbereid dat ze ook je linkeroor ging uitspuiten, en nu ben je daar meer op gefocust. Het is niet zo raar dat je oor nog even wat gevoelig is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
En dat oor is niet voorbehandeld met olie. Logisch dat dat nu kortdurend anders voelt.
Alle reacties Link kopieren
Is normaal. Had ik laatste keer ook. Was binnen een paar dagen over.
Dit is herkenbaar. Ik heb een "knikje" in mijn gehoorbuis zitten waardoor er acuut verstopping kan optreden. Geen tijd om met olie te druppelen, gewoon uitspuiten. Na een dag of 2 voelt alles weer normaal aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad.. beide oren met olie gedruppeld (3 dagen ervoor, 3 x per dag) maar hoe hard ze ook het water in mijn oor spoot er kwam niks uit.. uiteindelijk na een half uur!!!! kwam het eruit, plus ook bloed, ze had gewoon moeten stoppen en mij door laten sturen naar de KNO. ik heb nog weken erna last gehad van pijn aan beide oren.. nu is het inmiddels over. Maar of ik het nog een x zou laten doen weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
Wij spuiten onze oren thuis uit. Meestal zonder eerst met olie te druppelen. En ja, soms is het gevoelig daarna voor een aantal dagen, maar als je je erop focust, dan voel je veel meer. En de hypochondrie zal dat extra aanwakkeren.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Gaat weer over. Ik laat ze vaker uitspuiten en dat gaat altijd goed. De laatste keer had ik ook het gevoel dat er nog vuil of water in zat (had vtv niet gedruppeld), maar dat was na 2 dagen helemaal verdwenen.

OpenHaardVuur schreef:
26-04-2018 11:05
Wij spuiten onze oren thuis uit. Meestal zonder eerst met olie te druppelen. En ja, soms is het gevoelig daarna voor een aantal dagen, maar als je je erop focust, dan voel je veel meer. En de hypochondrie zal dat extra aanwakkeren.
Hoe precies?
De laatste twee keer dat ik uit liet spuiten deed het bij mij ook rete veel pijn want oorontsteking.
Of dat komt door verkeerd uitspuiten of te kort gedruppeld weet ik niet...

Als het pijn blijft doen en je maakt je druk ga je toch terug naar de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor mij wel herkenbaar, het gaat na een paar dagen weer over. Het gebeurd nogal eens dat de gehoorgang rond/achter de prop oorsmeer geïrriteerd of zelfs iets ontstoken is en daardoor gevoeliger is voor het water dat er tegenaan spuit. Dan is het in eerste instantie wat gevoelig maar na een paar dagen geneest dat.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Moonshine1984 schreef:
26-04-2018 11:33
Hoe precies?
(Heel) grote spuit vullen met lauwwarm water en voorzichtig in je gehoorgang spuiten. Ik doe het ook regelmatig thuis.
*
anoniem_308981 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 20:58
0.00% gewijzigd
Moonshine1984 schreef:
26-04-2018 11:33
Hoe precies?
Dat zou ik ook graag willen weten. Moet nu zeker eens per half jaar vanwege overmatige oorsmeer en daardoor ontstekingen en doofheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je klachten. Ik laat mijn oren ook om de zoveel tijd uitspuiten of doe het zelf met een spuit onder de douche. Uitspuiten bij de huisarts vind ik altijd erg pijnlijk, en heb er een keer dubbele oorontsteking door gekregen.

Dus nu doe ik het eigenlijk zelf afgezien van keren dat ik er niks uit krijg en nog steeds pijn heb.

Succes met je oren, het gaat waarschijnlijk vanzelf weg, je oren hebben wel even een opdonder gehad met zo'n spuit he!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Als kind zijn mijn oren regelmatig uitgespoten maar nooit vantevoren olie moeten druppelen. Helpt dat dan?
Alle reacties Link kopieren
rianne323 schreef:
29-04-2018 14:04
Als kind zijn mijn oren regelmatig uitgespoten maar nooit vantevoren olie moeten druppelen. Helpt dat dan?
Ja , wordt oorsmeer zachter van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven