Gezondheid alle pijlers

Buikpijn tussen menstruatie

01-05-2018 13:00 28 berichten
Beste allen,

Ik weet dat jullie geen dokter zijn, maar ik wil dit even van me af schrijven... In januari kreeg ik pijn in mijn onderbuik. Ik moest ook veel en vaak plassen, dus de dokter gebeld. Er zat een heel klein beetje ontsteking in, maar een kuur was nog niet nodig. Ze raadde cranberrytabletten aan en veel drinken. Klonk mij als muziek in de oren, ik verdraag antibiotica slecht en ik had 2 dagen later tentamens. En de pijn ging gelukkig ook wel weg.

Echter, begin maart kreeg ik weer buikpijn. Door omstandigheden weet ik dit toen in eerste instantie aan stress. Na ruim een week toch maar weer plasje langs gebracht en dit keer was het raak. Helaas dus toch een kuurtje en ik ging er van uit dat het dan klaar zou zijn. Niet dus. Weer urine gebracht, zat een beetje bloed in. Opgestuurd naar het ziekenhuis, die zagen geen bloed, wel veel bacteriën. Opgestuurd voor kweek, geen bacteriegroei. Weer naar de dokter, doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar moet ik maandag a.s. naartoe.

Het gekke is, drie weken geleden was ik ongesteld, weinig last. Na de stopweek weer begonnen met de pil en na ongeveer een week begon die zeurende buipijn weer. Ik kan de buikpijn het beste omschrijven als een soort van menstruatiepijn, met uitstraling naar rug en liezen. Ik ben niet misselijk, eet verder goed en ontlasting is ook normaal.

Ik weet, jullie zijn geen dokter en kunnen en mogen dus ook geen diagnoses stellen, maar herkent iemand deze klachten?

Edit: misschien is buikpijn tussen menstruatie geen goede titel... Misschien beter menstruatiepijn zonder menstruatie?
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 13:09
Reden: edit
7.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast mij een beetje dat je na die kuur niet een vervolg kuur hebt gekregen. Want als ik je verhaal goed begrijp, was je urine niet schoon na die kuur.

Goed dat er verder onderzoek word gedaan. Die menstruatie pijn kan van alles zijn.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het laatste stukje wat je schrijft herken ik wel een beetje. Bij mij had het te maken met hormonen en verandering van cyclus. 'Vroeger' had ik die pijn vaak tijdens de menstruatie. Nu heb ik het vaak tijdens de ovulatie en dan tijdens de menstruatie nergens last van.

Sterkte ermee!
viva-life22 schreef:
01-05-2018 13:40
Het verbaast mij een beetje dat je na die kuur niet een vervolg kuur hebt gekregen. Want als ik je verhaal goed begrijp, was je urine niet schoon na die kuur.

Goed dat er verder onderzoek word gedaan. Die menstruatie pijn kan van alles zijn.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het laatste stukje wat je schrijft herken ik wel een beetje. Bij mij had het te maken met hormonen en verandering van cyclus. 'Vroeger' had ik die pijn vaak tijdens de menstruatie. Nu heb ik het vaak tijdens de ovulatie en dan tijdens de menstruatie nergens last van.

Sterkte ermee!
Urine was inderdaad niet schoon, maar uit de kweek bleek dan weer geen bacteriegroei. Dus tja...

Ik ben een veertiger en aan de pil. Ga denk ik na mijn bezoek aan de gynaecoloog zelf maar eens wat dokteren door te stoppen met de pil. Volgens de huisarts kunnen mijn buikklachten niet komen door de pil, maar dan nog.

Bedankt! Je gaat je toch wat zorgen maken na een tijdje he...
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een soatest laten doen?

Ik ben een paar jaar geleden ook met deze klachten naar de huisarts geweest en hij wilde dat ook uitgesloten hebben.
Klinkt misschien erg hard, maar je zal niet de enige zijn die zijn/haar partner 100% vertrouwt terwijl die toch vreemd is gegaan.
saartje- wijzigde dit bericht op 01-05-2018 14:01
80.32% gewijzigd
saartje- schreef:
01-05-2018 13:58
Heb je al een soatest laten doen?
Klinkt bijzonder wat ik nu ga zeggen, maar ik heb al 12/13 jaar geen seks meer gehad. Mijn vorige partner schijnt mij te hebben belazerd en ik ben zelf ook niet altijd handig geweest met veilige seks, maar de huisarts gaf aan dat na 13 jaar een soa echt niet meer de kop opsteekt. Ga er maar van uit dat ze daar gelijk in heeft.
Ik herken het een beetje. Ik had ook een dergelijke buikpijn waarvan de oorzaak niet direct aan te wijzen was. Ik was destijds aan de pil om mijn menstruatieklachten te verminderen, dat lukt ook wel, maar ik bleef last houden.
Uiteindelijk bij wijze van proef eerst een implanon en later een mirena geprobeerd en sindsdien was mijn buikpijn ook weg.
Mijn huisarts weet het aan de pil.
lise1985 schreef:
01-05-2018 14:13
Ik herken het een beetje. Ik had ook een dergelijke buikpijn waarvan de oorzaak niet direct aan te wijzen was. Ik was destijds aan de pil om mijn menstruatieklachten te verminderen, dat lukt ook wel, maar ik bleef last houden.
Uiteindelijk bij wijze van proef eerst een implanon en later een mirena geprobeerd en sindsdien was mijn buikpijn ook weg.
Mijn huisarts weet het aan de pil.
Dus toch wel? Mijn huisarts zei dus juist van niet. Ik maak deze strip + 2 nog even af, anders ben ik maandag ongesteld als ik voor inwendige echo moet. Dat schijnt geen probleem te zijn, maar ik weiger dat, bah! Zal het ook met haar eens overleggen... Ben er dan toch! ;-)

Heb je de mirena nog steeds? Ik vind dat allemaal zulke spannende dingen. Ik ben eigenlijk alleen aan de pil om mijn menstruatie in de hand te houden. Dat ik zelf kan bepalen wanneer wel en niet en niet dat je ineens feest heb zeg maar.
Lily1504 schreef:
01-05-2018 14:17
Dus toch wel? Mijn huisarts zei dus juist van niet. Ik maak deze strip + 2 nog even af, anders ben ik maandag ongesteld als ik voor inwendige echo moet. Dat schijnt geen probleem te zijn, maar ik weiger dat, bah! Zal het ook met haar eens overleggen... Ben er dan toch! ;-)

Heb je de mirena nog steeds? Ik vind dat allemaal zulke spannende dingen. Ik ben eigenlijk alleen aan de pil om mijn menstruatie in de hand te houden. Dat ik zelf kan bepalen wanneer wel en niet en niet dat je ineens feest heb zeg maar.
Het was maar een gok van mijn huisarts hoor, maar op zich wel toevallig. Nu waren er bij mij ook tig aanwijzingen dat ik endometriose zou hebben en ook dan is een implanon of mirena een goed hulpmiddel om de klachten te verminderen. Kortom, de werkelijke oorzaak zal ik wel nooit weten.

Ik heb inmiddels mijn derde mirena en ik ben er zeer tevreden over. Nooit meer ongesteld, geen menstruatieklachten en vooral geen pijn meer (in mijn buik dan).
Alle reacties Link kopieren
Hier wel veel buikpijn, zo’n 3 weken per maand. Alleen de week na de menstruatie is rustiger. Helaas helpt bij mij de Mirena niet.
Er is ook al eens aan endometriose gedacht maar niet gevonden. Onlangs nog bij gyneacoloog geweest vanwege aanhoudende jeuk maar die noemde het gewoon een gevoelige baarmoeder helaas. Zal het ermee moeten doen maar het is echt niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
01-05-2018 14:01
Klinkt bijzonder wat ik nu ga zeggen, maar ik heb al 12/13 jaar geen seks meer gehad. Mijn vorige partner schijnt mij te hebben belazerd en ik ben zelf ook niet altijd handig geweest met veilige seks, maar de huisarts gaf aan dat na 13 jaar een soa echt niet meer de kop opsteekt. Ga er maar van uit dat ze daar gelijk in heeft.
Dat kan wel hoor. Sommige soa's zoals chlamydia kan niet opvallen en dan na jaren schade geven. Nooit een test gedaan?
multomap schreef:
01-05-2018 17:19
Hier wel veel buikpijn, zo’n 3 weken per maand. Alleen de week na de menstruatie is rustiger. Helaas helpt bij mij de Mirena niet.


Dit! Tussentijds buikpijn, tijdens menstruatie weinig bijzonders, dan een week geen buikpijn en ineens was het er weer.

We zullen zien wat het wordt. Zal ook de mogelijkheid van een soa-test voorstellen.
Ik ben inmiddels bij de gynaecoloog geweest. Baarmoeder en eierstokken zagen er keurig uit en ik mocht weer gaan. Wel met het voorstel om eens te kijken of een maand of 3 zonder de pil verschil zou maken. Nu had ik afgelopen zondag weer moeten beginnen met de pil, maar dus niet gedaan. Sinds dinsdag knallende koppijn en bij vlagen misselijk. Nu heb ik gelezen dat dit bijwerkingen kunnen zijn van het 'ontpillen'. Er zijn hier vast dames die daar ervaring mee hebben, ongeacht de reden van stoppen. Hebben jullie ook klachten gehad en hoe lang duurden deze ongeveer? Ik ben namelijk nu al bijna in staat om weer te gaan slikken.
Sorry als ik hiervoor een nieuw topic had moeten openen, maar dat leek me niet nodig.... Vanmorgen weer bij de huisarts geweest. Ook weer een plasje ingeleverd. Ze gaf aan dat ik me geen zorgen moest maken en het los moest laten. Vanmiddag gebeld voor de uitslag en er bleek weer bloed in mijn urine te zitten. Of ik dan volgende week dinsdag wel weer een plasje wilde inleveren. Eenmaal opgehangen, dacht ik: NEE!

Ik loop al sinds januari met buikpijn. Kuurtje gehad, nog steeds bloed in urine. Bloed opgestuurd voor kweek, bloed kwam in ieder geval niet uit de nieren. Gynaecoloog geweest, ziet er keurig uit, geen rare dingen. Maar inmiddels dus 4 maanden verder, nog steeds elke dag buikpijn met inmiddels ook pijn in heupen/liezen. En dus weer bloed in urine. Titel klopt dus niet meer, want dit heeft volgens mij niets meer te maken met (pijn tussen) menstruaties. Ik heb teruggebeld en aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik graag zou willen dat ik doorverwezen word. Morgen is er overleg en hoor ik meer. Ik maak me inmiddels gewoon echt verschrikkelijk zorgen. Rationeel weet ik heus wel dat ik niet van het ergste uit moet gaan, maar er zijn ook wat andere deeltjes in mijn hoofd die wel met alles aan de wandel gaan, of ik wil of niet. Heb ik gelijk dat ik doorgestuurd wil worden (uroloog), of overdrijf ik? En lief zijn, ik maak me echt zorgen... :-$
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 15:35
9.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
je doet het goed, terug naar de huisarts, je zorgen uiten, en er op staan dat je serieus genomen wordt

Sterkte!
Nee, dat is niet overdreven. Ik vind het zelfs eigenlijk niet kunnen dat de huisarts eerst moet overleggen voor je wordt doorverwezen. Niet omdat ik denk dat het iets ernstigs is hoor, maar dat moeten ze gewoon doen als je het vraagt.
lilalinda schreef:
22-05-2018 15:25
je doet het goed, terug naar de huisarts, je zorgen uiten, en er op staan dat je serieus genomen wordt

Sterkte!
Dankjewel! En ik vanmorgen net hier op het forum vertellen dat ik zo'n fijne huisarts heb. En dat is ze ook wel, maar met deze beslissing ben ik het gewoon niet eens.
Izzy_ schreef:
22-05-2018 15:26
Nee, dat is niet overdreven. Ik vind het zelfs eigenlijk niet kunnen dat de huisarts eerst moet overleggen voor je wordt doorverwezen. Niet omdat ik denk dat het iets ernstigs is hoor, maar dat moeten ze gewoon doen als je het vraagt.
Dat moet ik even uitleggen. Ik belde en de assistente las de uitslag voor. Toevallig stond de huisarts achter haar en vertelde dus dat ik volgende week maar weer urine in moest leveren. Voor de zoveelste keer.... Opgehangen, nagedacht en teruggebeld. Maar wegens drukte op de praktijk kon de assistente niet direct met de huisarts overleggen, maar pas morgen tijdens het reguliere overleg. Ik hoop dat ik zo duidelijker ben.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer hetzelfde probleem hier. Maar dan met ontlasting.

Pijnlijke onderbuik, vaste ontlasting (krijg ik Forlax voor), maar tijdens de menstruatie is diezelfde pijn weg (ik heb wel de gebruikelijke pms krampen) en is de ontlasting doorgeslagen naar de dunne kant, menstruatie over, die lage buikpuin en harde ontlasting ook weer terug. :huh:
KoffieDoosje schreef:
22-05-2018 15:43
Ongeveer hetzelfde probleem hier. Maar dan met ontlasting.

Pijnlijke onderbuik, vaste ontlasting (krijg ik Forlax voor), maar tijdens de menstruatie is diezelfde pijn weg (ik heb wel de gebruikelijke pms krampen) en is de ontlasting doorgeslagen naar de dunne kant, menstruatie over, die lage buikpuin en harde ontlasting ook weer terug. :huh:
Owh, dat is wel vervelend zeg! En komt wel aardig overeen, ondanks dat het een ander gebied is. Ik weet inmiddels niet meer zo goed of dit bij mij ook het geval is. Voor de zoveelste keer op rij is er bloed in mijn urine gevonden (geen menstruatiebloed) en zijn de klachten erger geworden/uitgebreid. En heb nu dan ook gevraagd voor doorverwijzing.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 15:52
3.06% gewijzigd
dubbel
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 15:51
Reden: dubbel
99.18% gewijzigd
Lily1504 schreef:
22-05-2018 15:28
Dat moet ik even uitleggen. Ik belde en de assistente las de uitslag voor. Toevallig stond de huisarts achter haar en vertelde dus dat ik volgende week maar weer urine in moest leveren. Voor de zoveelste keer.... Opgehangen, nagedacht en teruggebeld. Maar wegens drukte op de praktijk kon de assistente niet direct met de huisarts overleggen, maar pas morgen tijdens het reguliere overleg. Ik hoop dat ik zo duidelijker ben.
OK, dat maakt het natuurlijk anders, een assistente kan zulke beslissingen niet nemen zonder overleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook buikpijnklachten gehad terwijl ik niet menstrueerde. Ik had destijds wel een partner en ging ook bloeden na interactie. Iets was dus niet goed, want ik heb nooit contactbloedingen. Ben naar de HA gegaan voor een uitstrijkje op BMHK en soa's. Daar kwam een ontsteking in mijn bekken uit, Mycoplasma genitalium. Misschien kun je dit eens opgooien bij je HA en toch vragen om een uitstrijkje en soa test. Beter alles uitsluiten als het al zo lang duurt en er niks lijkt te helpen...
emmapas90 schreef:
22-05-2018 16:32
Ik heb ook buikpijnklachten gehad terwijl ik niet menstrueerde. Ik had destijds wel een partner en ging ook bloeden na interactie. Iets was dus niet goed, want ik heb nooit contactbloedingen. Ben naar de HA gegaan voor een uitstrijkje op BMHK en soa's. Daar kwam een ontsteking in mijn bekken uit, Mycoplasma genitalium. Misschien kun je dit eens opgooien bij je HA en toch vragen om een uitstrijkje en soa test. Beter alles uitsluiten als het al zo lang duurt en er niks lijkt te helpen...
Zowel gynaecoloog als huisarts gaven aan dat soa test in mijn geval niet nodig was, omdat ik al 13 jaar niet meer seksueel actief ben geweest. Dus bloeden na interactie is hier niet aan de orde, zit echt in mijn (ochtend)urine. Dus denk zelf nu dat het met mijn urinewegen te maken heeft. Maar ik ben geen dokter natuurlijk.

Verder heb ik net mijn reguliere uitstrijkje gehad. HPV-virus was niet aanwezig, hoef over 10 jaar pas weer. Op de pap-uitslag wacht ik nog.

En het is niet eens dat er niets helpt, want ik krijg ook gewoon niets. Eén antibioticakuur gehad en dat was het. Verder wordt er niet doorgepakt.
Ik haal dit topic weer even omhoog, sorry.

Inmiddels is mijn urine weer twee keer onderzocht. Bij test huisarts zat er bloed in urine. Daarna sediment en vervolgens op kweek. Uit sediment kwam veel bacteriën, uit kweek geen bacteriegroei. De laatste keer was 24 mei.

Na lang zeuren heeft de huisarts me doorgestuurd naar de uroloog. De urine van 24 mei was helemaal schoon. Maar omdat het procedure was, moest ik toch nog een keer urine inleveren en een plasdagboek bijhouden. Vandaag terug naar uroloog en wat blijkt? Wel weer bacteriën in urine. Nu moet mijn urine wéér op kweek. Ook moet ik naar de bekkentherapeut, iets met blaascapaciteit.

De buikpijn is ook nog altijd aanwezig, maar het bijzondere blijft dat ik tijdens mijn menstruatie nergens last van heb.

Herkent iemand zich in mijn verhaal? In hoe wisselend urine bijvoorbeeld is? Overigens is gebleken dat ik bij de huisarts altijd positief zal testen op bloed in urine. Er zit een stofje in mijn urine die dezelfde reactie geeft op de dipstick en dus altijd vals positief is.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
25-06-2018 15:35


De buikpijn is ook nog altijd aanwezig, maar het bijzondere blijft dat ik tijdens mijn menstruatie nergens last van heb.

Herkent iemand zich in mijn verhaal?
kan het zijn, dat je tijdens je menstruatie door menstruatiekrampen je andere pijn niet voelt??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven