Gezondheid alle pijlers

Vraag over zwangerschaptesten action (early pregnancy/normal

26-05-2018 12:33 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,
Ik heb heel graag jullie hulp nodig. Ik wil eigenlijk absoluut niet zwanger worden, dus ik heb de pil ook ingenomen iedere dag binnen 12 uur. Het normale tijdstip waarop ik de pil inneem is 23.00 uur in de avond. Echter ik heb ook wel eens dagen gehad dat ik hem om 07.00 (8 uur te laat) sochtends innam, en ook weleens dagen gehad dat ik het om 20.00 s'avonds innam (3 uur te vroeg). Ik ben wel ongesteld geworden, maar normaal ben ik dat 4 dagen en nu maar 2 geweest. (Dokter dacht overigens dat er niets aan de hand was).

Ik zou nu heel graag voor de zekerheid een zwangerschaptest doen. Nu ben ik net bij de action geweest en ik zag een normale en een early detection zwangerschapstest van de action liggen. Ik heb de normale zwangerschapstest uitgekozen, maar was dit wel een slim idee?
Toen ik mijn dokter belde leek het alsof ik die test onmiddelijk kon gaan doen, maar na wat googelen kwam ik erachter dat ik de test pas weer kan gaan doen 4 dagen voordat ik ongesteld wordt. Op 15 juni wordt ik pas weer ongesteld.

Mijn vraag is dus of ik nu beter een early pregnancy test kan doen of een normale test? En of er een test is die ik misschien meteen nu kan doen??? Op 15 juni wordt ik dus pas weer ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Als je je laatste ongi niet vertrouwd dan kun je nu gewoon testen...
Alle reacties Link kopieren
Als jij denkt dat je nu zwanger bent kun je die test doen.
Vandaag of morgenochtend met ochtendurine, omdat dat op het voorschrift staat.

Jouw dokter denkt dat je niet zwanger bent.
Jij denkt van wel.
Als hij gelijk heeft ben je 15 juni ongesteld.
Als jij gelijk hebt ben je nu al zwanger en pas weer over negen maanden ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
26-05-2018 12:35
Als je je laatste ongi niet vertrouwd dan kun je nu gewoon testen...
Ik was voor de laatste keer ongesteld op 18 mei.
Kan ik dus nu nog steeds testen met mijn net gekochte "normale" pregnancy test van de action?
Sorry ik ben 25 en heb me nog nooit hoeven druk maken om dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Op de verpakking staat namelijk: Deeze test kan worden toegepast vanaf de eerste dag nadat uw mensturatie verwacht wordt. Daarom dacht ik dat ik moest wachten met testen tot 15 juni?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je de pil gebruikt heb je wel een bloeding maar dat is een onttrekkingsbloeding en geen ongesteldheid.

Ik zou trouwens je pil vast in de ochtend slikken en er niet zo mee rommelen op een tijdstip waarop je ook in slaap kan zijn gevallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 12:41
Op de verpakking staat namelijk: Deeze test kan worden toegepast vanaf de eerste dag nadat uw mensturatie verwacht wordt. Daarom dacht ik dat ik moest wachten met testen tot 15 juni?
Je wil hem toch doen omdat je je vorige ongesteldheid niet vertrouwde (2 i.p.v. 4 dagen).
Als je bang bent toen al zwanger te zijn en daardoor het bloedverlies anders was dan was dat de eerste verwachte menstruatie en niet 15 juni, dus dan kun je hem nu makkelijk doen.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
26-05-2018 12:47
Je wil hem toch doen omdat je je vorige ongesteldheid niet vertrouwde (2 i.p.v. 4 dagen).
Als je bang bent toen al zwanger te zijn en daardoor het bloedverlies anders was dan was dat de eerste verwachte menstruatie en niet 15 juni, dus dan kun je hem nu makkelijk doen.
Dat klopt inderdaad. Ik was bang omdat ik mijn vorige ongesteldheid niet vertrouwde. Bedankt voor de tijd nemen om mijn bericht te lezen:)!
Oke dan ga ik hem morgen doen!
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 12:38
Ik was voor de laatste keer ongesteld op 18 mei.
Kan ik dus nu nog steeds testen met mijn net gekochte "normale" pregnancy test van de action?
Sorry ik ben 25 en heb me nog nooit hoeven druk maken om dit soort dingen.
Als jij denkt dat het geen echte menstruatie was dan kan je nu gewoon met een normale test testen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-05-2018 12:43
Wanneer je de pil gebruikt heb je wel een bloeding maar dat is een onttrekkingsbloeding en geen ongesteldheid.

Ik zou trouwens je pil vast in de ochtend slikken en er niet zo mee rommelen op een tijdstip waarop je ook in slaap kan zijn gevallen.
Daar heb je gelijk in. Ik ga dat de volgende maand aanpassen. Dit is inderdaad echt een rottijdstip.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
26-05-2018 12:50
Als jij denkt dat het geen echte menstruatie was dan kan je nu gewoon met een normale test testen.
Bedankt. Dat ga ik morgenochtend doen.
Wat is precies het verschil tussen een early pretection test en een normale test? Ook wel benieuwd na.
Alle reacties Link kopieren
Even een hele stomme vraag, maar zag ik in een ander topic nou goed dat jij verloskunde studeert TO?
Is daar het onderwerp zwangerschapstesten nooit voorbijgekomen? Ik neem aan dat je als toekomstig verloskundige toch ook op de hoogte moet zijn hoe die dingen werken? Of is dat een hele vreemde aanname....
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
26-05-2018 12:53
Even een hele stomme vraag, maar zag ik in een ander topic nou goed dat jij verloskunde studeert TO?
Is daar het onderwerp zwangerschapstesten nooit voorbijgekomen? Ik neem aan dat je als toekomstig verloskundige toch ook op de hoogte moet zijn hoe die dingen werken? Of is dat een hele vreemde aanname....
Dit geschreven om onherkenbaar te blijven.
Ik studeer dus idd geen verloskunde goed gezien:)!
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 12:52
Bedankt. Dat ga ik morgenochtend doen.
Wat is precies het verschil tussen een early pretection test en een normale test? Ook wel benieuwd na.
Een early is een gevoeligere test dan een normal.
Met de early wordt inprincipe met een lage dosis hcg al gemeten.
Maar totaal doelloos want in je eigen theorie ben je al overtijd.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
26-05-2018 12:50
Als jij denkt dat het geen echte menstruatie was dan kan je nu gewoon met een normale test testen.
Ik weet zeker dat het geen normale menstruatie was. Die heb je namelijk niet wanneer je de pil slikt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja als jij denkt dat die menstruatie van 18 mei geen echte menstruatie was, aangezien hij korter was, dan zou je nu al positief moeten testen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-05-2018 12:59
Ik weet zeker dat het geen normale menstruatie was. Die heb je namelijk niet wanneer je de pil slikt.
De menstruatie was gewoon in mijn stop weeks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er lekker alvast overheen plassen. Het zijn er toch twee in een doosje? Doe je er morgen nog eentje desnoods.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-05-2018 12:59
Ik weet zeker dat het geen normale menstruatie was. Die heb je namelijk niet wanneer je de pil slikt.
True maar ze vertrouwd haar onttrekingsbloeding niet (en iedereen blijft het menstruatie noemen helaas)
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 13:10
De menstruatie was gewoon in mijn stop weeks.
Onttrekingsbloeding.
Je menstrueert enkel als je een eisprong hebt.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
26-05-2018 13:28
Onttrekingsbloeding.
Je menstrueert enkel als je een eisprong hebt.
En hoe denk je dan zo zeker te weten dat het een onttrekingsbloeding is en geen ongesteldheid? Waarop is dat gebaseerd?
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 18:03
En hoe denk je dan zo zeker te weten dat het een onttrekingsbloeding is en geen ongesteldheid? Waarop is dat gebaseerd?
Als jij de pil slikt wordt de eisprong voorkomen. Hierdoor is het bloed wat je krijgt een onttrekingsbloeding.
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 18:03
En hoe denk je dan zo zeker te weten dat het een onttrekingsbloeding is en geen ongesteldheid? Waarop is dat gebaseerd?
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/di ... eding.html
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 18:03
En hoe denk je dan zo zeker te weten dat het een onttrekingsbloeding is en geen ongesteldheid? Waarop is dat gebaseerd?
De biologie les in 2 Mavo. Mijn hemel. Ik mag echt hopen dat je een man bent. Zo weinig kennis over je eigen lichaam.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
26-05-2018 18:09
Als jij de pil slikt wordt de eisprong voorkomen. Hierdoor is het bloed wat je krijgt een onttrekingsbloeding.
De onttrekkingsbloeding is een nagebootste menstruatie. Deze bloeding vindt plaats in de stopweek. Dit las ik in dat artikel dat je me stuurde.
Echter ik wordt altijd ongesteld in mijn stopweek?
Of is onttrekkingsbloeding daar gewoon een mooier woord voor of denk je echt dat ik nu zwanger ben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven