Gezondheid alle pijlers

ijzerpillen, wanneer verbetering?

27-05-2018 09:08 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik zat te twijfelen of ik dit topic hier of op de zwanger-pijler moest plaatsen, toch voor hier gekozen omdat ijzertekort natuurlijk niet alleen voorkomt tijdens de zwangerschap.
Ik ben momenteel ruim 23 weken zwanger en heb bloedarmoede, mijn waarde was vorige week 6,2. Nu ben ik sinds drie dagen met ijzertabletten begonnen (ferrofumaraat). Ik heb me de afgelopen zo rot gevoeld, moe, zwak, koud, somber en gewoon geen energie. Ik herken mezelf hier helemaal niet in maar volgens de dokter zijn deze klachten allemaal te verklaren door bloedarmoede. Daarom ben ik blij dat ik er iets voor heb gekregen!
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn, hoe lang duurde het voordat je weer wat opknapte?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook bloedarmoede gehad. Ik was alleen niet zwanger. Na 3 maanden ijzerpillen slikken was mijn waarde weer normaal. Ik moest toen nog 3 maanden doorslikken. Daarna (dus na 6 maanden) begon ik pas echt verschil te merken. Vanaf die 6 maanden ging het ook wel snel steeds beter en een half jaar later had ik echt nergens meer last van.
Na mijn bevalling heb ik ijzerpillen gekregen. Het duurde echt wel een week of 2-3 voor ik effect merkte, en na een week of 8 slikken waren mijn waardes weer ok. Dus helaas, het duurt nog wel even..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Nog even geduld hebben dus...
Ik slik nu 2 weken ijzerpillen ben 33 zwanger. Ik merk nog niet echt verschil eigenlijk. Moet 6 juni weer bloedprikken ben benieuwd wat dan de waarde is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven