Gezondheid alle pijlers

Zorgen maken over menstruatie?

20-06-2018 23:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Sinds een jaar slik ik de pil, maar dit niet zonder gevolgen. Hiervoor spiraal gehad maar deze er na 2/3 jaar uit laten halen. En voor mijn spiraal slikte ik ook de pil.

Nu ben ik sinds ik de pil slik erg weinig ongesteld, en dit wordt steeds erger. Ik verlies eigenlijk alleen maar stukjes weefsel en amper bloed, kleur is ook niet helder maar oud. Bij wijze van spreken kan ik gewoon een hele dag maandverband in zonder te hoeven verschonen (wat ik natuurlijk niet doe).

Ik ben altijd al onregelmatig ongesteld geweest. Met de pil word ik pas in het midden van de stopweek ongesteld.

Nu ben ik door stress en vervelende dingen die er onlangs zijn gebeurd de pil 3 keer vergeten aan de 3e week van de strip. Ben hierdoor 2 dagen eerder met de stopweek begonnen, en juist door de stress weet ik niet meer welke dag. Hierna geen seks gehad. Maar het voelt niet meer veilig.

Nu heb ik ook meer dan 3 weken last van buikpijn. Niet ernstig, maar vervelende stekende pijn.

Herkent iemand die de pil ook slikt dit? Ik denk dat ik morgen een afspraak ga maken bij de ha, maar wilde graag jullie mening/ervaring.
Ik heb een tijd Cerazette geslikt en toen werd ik helemaal niet meer ongesteld, maar verder herken ik het niet. Lijkt me toch echt iets om eens met jouw huisarts te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
In principe heb je geen menustruatie met de pil je cyclus wordt stil gelegd en er komt een ontrekkingsbloeding in de stopweek ‘nep’ ongesteldheid maar bij klachten en die heb je zo te lezen zeker naar je huisarts gaan!!

En als je drie keer vergeet idd niet onveilig seks hebben maar vanaf je nieuwe strip is hij weer betrouwbaar als je gewoon op tijd weer begint
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
21-06-2018 05:53
In principe heb je geen menustruatie met de pil je cyclus wordt stil gelegd en er komt een ontrekkingsbloeding in de stopweek ‘nep’ ongesteldheid maar bij klachten en die heb je zo te lezen zeker naar je huisarts gaan!!

En als je drie keer vergeet idd niet onveilig seks hebben maar vanaf je nieuwe strip is hij weer betrouwbaar als je gewoon op tijd weer begint
Ja dat klopt, de pil is sws troep voor je menstruatie. Ik was voordat ik mijn spiraal had ook aan de pil, en toen was ik wel gewoon normaal ongesteld. Normaal bloed en gewoon 5 dagen.
Jlou schreef:
21-06-2018 10:32
Ja dat klopt, de pil is sws troep voor je menstruatie. Ik was voordat ik mijn spiraal had ook aan de pil, en toen was ik wel gewoon normaal ongesteld. Normaal bloed en gewoon 5 dagen.
De pil is niet 'troep voor je menstruatie', de pil legt je cyclus plat. Dat is de hele functie van de pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven