Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

13-08-2018 00:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik zit er denk ik al vier jaar overname te denken om een borstverkleining te nemen. Ik heb cupmaat 70F en dat klopt helemaal niet in verhouding tot de rest van mijn lichaam, ik ben namelijk 160 en weeg 58 kilo.

Ik heb heel vaak nekklachten en last van mijn bovenrug. Ook heb ik na een dag de striemen van bh bandjes in mijn lichaam staan. Ook zitten mijn borsten gewoon in de weg, het is niet fijn om snachts wakker te worden omdat je tiet onder je ligt. En dan nog niet gesproken over sporten.

Ik heb de knoop doorgehakt, ik wil het veranderen. De eerste stap is al gezet een afspraak voor over drie weken bij de huisarts. Kan iemand mij vertellen wat de volgende stappen zijn die gaan komen? En is een kliniek of een ziekenhuis beter.
Alle reacties Link kopieren
Ziekenhuis. Het is een behoorlijke operatie, dan wil je de beste zorg
Alle reacties Link kopieren
70F is wel heel groot
Last van je rug als je ouder bent. Zou voor een C gaan.
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Ik ben van E naar C gegaan. Het is alweer 10 jaar geleden, maar mijn eerste stap was een afspraak met een chirurg in het ziekenhuis. Zij gaf toen aan dat het zeer waarschijnijk vergoed zou worden door de verzekering. Tweede stap was het papierwerk daarvoor regelen en toen werd er een datum geprikt voor de operatie. Heel simpel en het ging heel snel. Ziekenhuis of kliniek maakt niet uit, ik ken twee mensen die de operatie in een kliniek hebben laten doen en dat was ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Het twijfelen vooraf was voor mij een langer traject dan de borstverkleining zelf. Omdat ik zoveel jaren twijfelde, en ik zóveel rug- en nekpijn had, besloten om toch een afspraak te maken met de huisarts. Kreeg meteen verwijzing. Daarna naar plastisch chirurg. Wat een lieve vrouw had ik! Het voelde zó fijn om dit onderwerp eens met een haar te kunnen bespreken. Ik wilde in eerste instantie alleen maar info, in de hoop van mijn getwijfel af te komen. En dat gebeurde. Er werd een datum geprikt en werd geopereerd. Was een allerbeste beslissing!

Een paar dagen geleden is er ook een topic geopend over borstverkleining. En er zijn er meer hier op het forum. Misschien heb je er wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Ik ben van een G naar een D cup gegaan. Ben net als jij 1.58 en klein. Had heel erg last van mijn rug en nek. Beste beslissing ooit. Operatie viel 100% mee.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
13-08-2018 07:52
Het twijfelen vooraf was voor mij een langer traject dan de borstverkleining zelf. Omdat ik zoveel jaren twijfelde, en ik zóveel rug- en nekpijn had, besloten om toch een afspraak te maken met de huisarts. Kreeg meteen verwijzing. Daarna naar plastisch chirurg. Wat een lieve vrouw had ik! Het voelde zó fijn om dit onderwerp eens met een haar te kunnen bespreken. Ik wilde in eerste instantie alleen maar info, in de hoop van mijn getwijfel af te komen. En dat gebeurde. Er werd een datum geprikt en werd geopereerd. Was een allerbeste beslissing!

Een paar dagen geleden is er ook een topic geopend over borstverkleining. En er zijn er meer hier op het forum. Misschien heb je er wat aan.
Mijn chirurg was behoorlijk kortaf en zakelijk. Maar hij heeft zo´n goed werk geleverd dat je er niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van ziet.

Dus laat je vooral niet afschrikken.
En inderdaad, na jaren van twijfelen en die eerste stap, gaat het snel. En dan wil je dat ook.

Voor iedereen die op dit soort topics reageert; waarschijnlijk vind je al snel een berichtje in je inbox van iemand die dit ook overweegt. Doet ze (of hij??) al jaren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Doen hoor! In mijn vorige baan had ik vaak contact met dames die zo'n ingreep ondergingen en ondergaan hadden. Ze waren allemaal opgelucht.
Eenmaal een mevrouw van 70 jaar! Die zei : ik wist helemaal niet dat dat kon, had ik het maar geweten, dan had ik het 40 jaar eerder laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de positieve reacties. Ik ben er voor mijn gevoel aan toe. Ik ben nog maar 21, maar ik heb er nu gewoon last van. Ik ga nog wel eventjes speuren op het forum.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
13-08-2018 09:48
Iedereen bedankt voor de positieve reacties. Ik ben er voor mijn gevoel aan toe. Ik ben nog maar 21, maar ik heb er nu gewoon last van. Ik ga nog wel eventjes speuren op het forum.
Is ook niet gek. Ik had op mijn 15e al een cup E en ben op mijn 19e geopereerd. Nog altijd zo blij dat ik die keuze toen gemaakt heb. Nog wel eens gedacht of de opmerking gekregen om het pas te doen nadat je kinderen hebt gekregen, omdat het met een zwangerschap weer kan groeien. Maar daar was ik op mijn 19e nog lang niet mee bezig! En nu ben ik inmiddels wel een keer zwanger geweest en mijn borsten zijn helemaal niet gegroeid gelukkig. Succes met je beslissing!
Als je zo klein en slank bent, zou ik een B-cup kiezen.
Het komt ook wel voor dat ze in een bepaalde levensfase weer gaan groeien namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet extreem slank ofzo ik heb wel wat heupen en benen maar alsnog past het niet bij mijn lichaam. Ikzelf zat te denken aan een c, maar een plastisch chirurg zal vast wel weten wat bij mij past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven