Gezondheid alle pijlers

Helicobacter pylori

20-08-2018 23:29 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is iemand van jullie bekend met deze bacterie en wat waren de symptomen?

Als ik terug ben van vakantie ga ik direct de huisarts bellen voor een afspraak. Maar ik loop al een tijdje met het idee rond dat ik dit misschien heb.

ik dus maagklachten.
Ik ben eigenlijk altijd misselijk en mijn maag doet pijn.

Herkend iemand deze klachten?
anoniem_204891 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 10:00
22.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
5 jaar geleden?

Ik ben geen arts, maar toen ik die bacterie had, had ik een enorme maagzweer en gaf ik bloed over, niet vijf jaar van te voren maar gewoon op dat moment.

Ik zou wel naar de huisarts gaan omdat je altijd misselijk bent.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
20-08-2018 23:33
5 jaar geleden?

Ik ben geen arts, maar toen ik die bacterie had, had ik een enorme maagzweer en gaf ik bloed over, niet vijf jaar van te voren maar gewoon op dat moment.

Ik zou wel naar de huisarts gaan omdat je altijd misselijk bent.
Ik slik heel veel medicatie en daardoor blijft het nu bij misselijkheid en pijn. Een pilletje vergeten en ik sta boven de wc :cry:
Ik heb eerder wel een maagontsteking gehad. Maar ze hebben nooit een biopt genomen.
Waarom 5 jaar wachten om naar een dokter te gaan O_O

Ik heb je geloept, je hebt nog meer klachten waarmee je nooit naar de dokter bent gegaan zie ik (paar dagen geleden).

Dat je dat nog weet na vijf jaar vind ik wel bijzonder!! Ik zou dat allang vergeten zijn :)
Naar de dokter dus, of iemand hier dezelfde klachten ook heeft doet er toch helemaal niet toe?

Die bacterie ken ik niet trouwens. Gewoon naar de dokter ipv Googelen wat het zou kunnen zijn.. zo snel mogelijk ook zou ik zeggen, sterkte!
ostara. schreef:
20-08-2018 23:36
Ik slik heel veel medicatie en daardoor blijft het nu bij misselijkheid en pijn. Een pilletje vergeten en ik sta boven de wc :cry:
Ik heb eerder wel een maagontsteking gehad. Maar ze hebben nooit een biopt genomen.
Je bent dus wel onder behandeling?

Ik snap het niet; als je die medicijnen zelf koopt bij de drogist: stoppen ermee zou ik denken, wie weet doet het meer kwaad dan goed en sowieso naar de dokter.
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 23:41
Reden: aanvulling
6.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huh? Waarmee niet dan?
Ik ben hier overigens de afgelopen jaren vaak voor naar de huisarts geweest. Maar behalve steeds een ophoging van de medicatie is er niets gebeurd.
Vraag om een doorverwijzing naar de MDL arts. Wellicht kunnen ze een gastroscopie doen en biopten nemen. Lijkt me best nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-08-2018 23:40
Je bent dus wel onder behandeling?

Ik snap het niet; als je die medicijnen zelf koopt bij de drogist: stoppen ermee zou ik denken, wie weet doet het meer kwaad dan goed en sowieso naar de dokter.
Ik koop ze niet.
Ik slik 80 Mg nexium en raniditinine ( schrijf je dat zo)
Alle reacties Link kopieren
To, waar krijg je die medicatie dan voor?

Snap er niets van, je krijgt ergens medicatie voor maar je denkt zelf dat je al vijf jaar iets anders hebt? Of begrijp ik het verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
20-08-2018 23:43
Vraag om een doorverwijzing naar de MDL arts. Wellicht kunnen ze een gastroscopie doen en biopten nemen. Lijkt me best nuttig.
Ja die krijg ik dus niet. Ik heb twee maagonderzoeken gehad. Bij de 1 een hele grote ontsteking, daarna een bak medicatie en nog een onderzoek en geen ontsteking meer.

Maar wel klachten sindsdien. Dus ik dacht misschien is het wel een bacterie. Dus ik wil vragen naar een onderzoek.

Maar als iedereen hier zegt die klachten passen daar niet bij dan heb ik daar niets aan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
20-08-2018 23:46
To, waar krijg je die medicatie dan voor?

Snap er niets van, je krijgt ergens medicatie voor maar je denkt zelf dat je al vijf jaar iets anders hebt? Of begrijp ik het verkeerd?
Ik had een maagontsteking , dus ik kreeg maagzuurremmers.
De maagontsteking is weg, maar de klachten niet. Dus het advies is de medicatie handhaven. Maar omdat de klachten niet verdwenen zijn is de medicatie steeds verhoogd, maar de klachten zijn nog steeds niet verdwenen.
ostara. schreef:
20-08-2018 23:47
Ja die krijg ik dus niet. Ik heb twee maagonderzoeken gehad. Bij de 1 een hele grote ontsteking, daarna een bak medicatie en nog een onderzoek en geen ontsteking meer.

Maar wel klachten sindsdien. Dus ik dacht misschien is het wel een bacterie. Dus ik wil vragen naar een onderzoek.

Maar als iedereen hier zegt die klachten passen daar niet bij dan heb ik daar niets aan natuurlijk.

Wie moeten jou vertellen wat de symptomen zijn? Ik kan jou de symptomen wel vertellen en dan?

Je hebt nu twee maagzuurremmers. Waarom krijg je maagzuurremmers?

Je gaat naar de ha met jouw symptomen. Van daaruit kan medicatie weer opgehoogd worden of je vraagt om die doorverwijzing. Je ha kan niet eeuwig blijven ophogen. Ik blijf erbij: ha en doorverwijzing naar MDL
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zit aan de max qua medicatie, dus ik ben lichtelijk wanhopig...

Ik krijg maagzuurremmers omdat ik pijn in mijn maag heb en zodra ik minder inneem sta ik te spugen boven het toilet.
Alle reacties Link kopieren
En dan ben ik op vakantie en dan kom ik nog steeds niet uitgerust thuis omdat ik door de misselijkheid gewoon niet kan slapen. Het voelt hetzelfde als zwangerschapsmisselijkheid, alleen dan zonder zwangerschap.
Dring aan op een doorverwijzing en vertel dat je nog steeds ziek bent.

Die medicijnen ken ik niet, ben geen arts en geen idee wat het is :)
Je schreef in een ander topic op de 17e dat je ook stroomstootjes in je hoofd voelt maar daar nooit melding van hebt gemaakt bij de dokter, wie weet heeft dat er ook mee te maken.

En vergeet niet: ieder mens is anders, daarnaast mag je geen medische adviezen, diagnoses enz. geven (zie de huisregels)

Daarom denk ik dat je gewoon naar de dokter moet gaan, maak een lijstje met alle klachten die je hebt en dring aan op verder onderzoek. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
20-08-2018 23:48
Ik had een maagontsteking , dus ik kreeg maagzuurremmers.
De maagontsteking is weg, maar de klachten niet. Dus het advies is de medicatie handhaven. Maar omdat de klachten niet verdwenen zijn is de medicatie steeds verhoogd, maar de klachten zijn nog steeds niet verdwenen.
Ik neem aan dat die arts dus dacht dat je ontsteking kwam door te veel maagzuur (dus remmers). En dat je nu nog steeds te veel maagzuur hebt (dus nog steeds remmers).
Lijkt me rottig, zou toch terug gaan en zeggen dat wat het ook is je er flink last van hebt.

Het zal vast ook anders kunnen lopen maar voor mij was het zo dat voordat ik bloed begon te spugen ik helemaal niet in de gaten had dat ik een helicobacter had. Toen ik bij een arts kwam was dat ook meteen wat hij ging testen want volgens hem was bloed spugen meestal helico. Dus ik had niet de symptomen die jij beschrijft
Oké. Ik begrijp dat je hier het liefst zou horen: “Oh TO dat is idd helicobacter pylori! Ga naar de ha en laat je doorverwijzen naar de MDL arts voor een gastroscopie en biopten!” Dat kan dus niet.

Zoals ik al zei, ik kan je alle symptomen op een presenteerblaadje geven. Dat is het niet. Je hebt er niks aan.

Ga nogmaals naar de ha en laat je doorverwijzen naar de MAAG-, Darm-, Leverarts.
Alle reacties Link kopieren
O die stroomstootjes :facepalm:
Daar maak ik mij dus geen zorgen om. Ik ken wel meer mensen die het hebben.
Vaak doet het zich voor als ik een virusje heb.

Ik heb het al twintig jaar en het is niet erger geworden. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het proberen. Ik voel mij gewoon een beetje een zeur bij de huisarts. Ik kom altijd voor mijn maag.

Ik heb gelukkig nooit bloed gespuugd, wel medicatie gehad om het spugen te stoppen, want er bleef geen slokje water in.
ostara. schreef:
21-08-2018 00:01
Ik ga het proberen. Ik voel mij gewoon een beetje een zeur bij de huisarts. Ik kom altijd voor mijn maag.

Ik heb gelukkig nooit bloed gespuugd, wel medicatie gehad om het spugen te stoppen, want er bleef geen slokje water in.

Nee je gaat het niet proberen maar doen. Voet bij stuk houden. Je wil een doorverwijzing. Waarom? Omdat dit niet normaal is en je niet zonder duidelijke reden de rest van je leven aan maagzuurremmers kunt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
21-08-2018 00:03
Nee je gaat het niet proberen maar doen. Voet bij stuk houden. Je wil een doorverwijzing. Waarom? Omdat dit niet normaal is en je niet zonder duidelijke reden de rest van je leven aan maagzuurremmers kunt zitten.
Nou daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb drie artsen gesproken en alle drie zeggen ze dat ik het gewoon moet blijven slikken en vooral niet moet afbouwen.

Bik de apotheek heb ik informatie ingewonnen en zij zeggen ook dat ik vooral niet aan stoppen moet denken.

Dus blijkbaar wordt het toch normaal gevonden.

Toen ik zwanger was heb ik 5 verschillende artsen gezien. Steeds opgesomd welke medicatie ik gebruike en geen 1 vraag erover gehad.
ostara. schreef:
21-08-2018 00:06
Nou daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb drie artsen gesproken en alle drie zeggen ze dat ik het gewoon moet blijven slikken en vooral niet moet afbouwen.

Bik de apotheek heb ik informatie ingewonnen en zij zeggen ook dat ik vooral niet aan stoppen moet denken.

Dus blijkbaar wordt het toch normaal gevonden.

Toen ik zwanger was heb ik 5 verschillende artsen gezien. Steeds opgesomd welke medicatie ik gebruike en geen 1 vraag erover gehad.

Ja, ter voorkoming van maagzuur is het heel nuttig allemaal. Maar er moet toch een reden zijn? Misschien werkt je maagklep niet voldoende? Waarom dan niet en is er geen oplossing voor als bijvoorbeeld een nissenoperatie. Ik roep maar wat hè. ;)

Medicatie is leuk maar geen structurele oplossing omdat het niet afdoende werkt of afdoende blijft werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen eens bellen, dan maak ik alvast een afspraak voor volgende week.

Ik snap er zelf niets van, ik eet echt heel netjes, weinig vet, veel vezels. Ik rook niet, ik drink niet en ik heb een bmi van 18.

De arts is tot nu toe weinig bereid om naar een oorzaak te kijken. Ik heb al een paar keer geopperd dat het toch raar is dat ik als gezonde 20’er zoveel pillen slik en nog steeds het gevoel heb alsof ik griep heb. ( als de misselijkheid even weg is en ja die momenten zijn er dan voel ik mij energiek en heb ik negens last van)

Ik ga proberen te slapen
Ja dat is toch ook vreemd? Op je strepen staan meid!

Welterusten :)
ze nemen bij een maagonderzoek toch altijd een biopt om te kijken of je de bacterie hebt? in ieder geval terug naar de huisarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven