Helicobacter pylori
maandag 20 augustus 2018 om 23:29
Is iemand van jullie bekend met deze bacterie en wat waren de symptomen?
Als ik terug ben van vakantie ga ik direct de huisarts bellen voor een afspraak. Maar ik loop al een tijdje met het idee rond dat ik dit misschien heb.
ik dus maagklachten.
Ik ben eigenlijk altijd misselijk en mijn maag doet pijn.
Herkend iemand deze klachten?
Als ik terug ben van vakantie ga ik direct de huisarts bellen voor een afspraak. Maar ik loop al een tijdje met het idee rond dat ik dit misschien heb.
ik dus maagklachten.
Ik ben eigenlijk altijd misselijk en mijn maag doet pijn.
Herkend iemand deze klachten?
anoniem_204891 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 10:00
22.88% gewijzigd
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:44
Plat liggen na een maaltijd is trouwens slecht bij deze klachten. Blijf na het eten minimaal 30 min recht op en slaap het liefst met het bovenlichaam wat verhoogd ter voorkoming van misselijkheid en brandend maagzuur.
Verder levensstijl: geen alcohol, liever geen koffie/thee, geen vette snacks, ...etc.
Verder levensstijl: geen alcohol, liever geen koffie/thee, geen vette snacks, ...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:45
Weet niet of je die gebruikt, maar ik kreeg juist maagpijn van de protonpompremmer Omeprazol.
Zo leek het tenminste. Toeval is nooit uit te sluiten, maar als ik Ranitidine nam had ik dat niet.
Normaal gebruik ik maagzout of Rennies de enkele keer dat ik teveel maagzuur heb. Vroeger had ik dat enige weken achtereen en daarna stopte het weer. Tegenwoordig een of een paar keer per jaar een dagje.
Zo leek het tenminste. Toeval is nooit uit te sluiten, maar als ik Ranitidine nam had ik dat niet.
Normaal gebruik ik maagzout of Rennies de enkele keer dat ik teveel maagzuur heb. Vroeger had ik dat enige weken achtereen en daarna stopte het weer. Tegenwoordig een of een paar keer per jaar een dagje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:50
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:04
Liggen is echt heel slecht na het eten. Ik heb het ook en lig meestal rechtop op de hoekbank met een kussen in mijn rug om mijn boven lichaam omhoog te houden. Met liggen houd je het probleem in stand en kan ook je slokdarm ontstoken raken door het maagzuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:07
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:29
Ik kreeg ook last van omeprazol.retrostar schreef: ↑21-08-2018 10:45Weet niet of je die gebruikt, maar ik kreeg juist maagpijn van de protonpompremmer Omeprazol.
Nu slik ik pantoprazol en dat gaat prima.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar