Gezondheid alle pijlers

Gedeprimeerd door chronische pijn en niet niet normaal leven

22-09-2018 14:05 25 berichten
Hee dames,

Ik heb even een uitlaatklep nodig. Ik leef inmiddels sinds mijn 18e ( nu 23) met chronische rugpijn.
Dit was op mijn 20e zo hevig dat ik alleen nog maar dacht aan euthanasie. Ik kon nergens meer van genieten en verging 24/7 van de pijn. Uiteindelijk rond die tijd bij een osteopaat terecht gekomen die mij kon zeggen wat het was en mij ook kon helpen.
Het bleek dat mijn energiebanen compleet verstoord waren door veel emotionele stress en trauma's uit mijn jeugd.
Sinds 2,5 jaar ben ik dus in behandeling, de pijn is al veel afgezakt maar ik leef nog elke dag met pijn en kan niet normaal leven.

Ik ben gewoon even op het punt gekomen dat ik op ben, mijn geduld in dit proces is op.
Ik ben zo boos en gefrustreerd waarom ik niet gewoon normaal kan zijn. Waarom ik elke dag pijn moet hebben. Met moeite kan ik 15-20 uur p week werken en daarna ben ik kapot. Het is zo zwaar om mezelf elke dag weer omhoog te helpe terwijl de pijn mij weer naar beneden drukt.

Iedereen om mij heen kan studeren, normaal werken, op reis gaan, lol maken, op zichzelf wonen etc, Ik baal gewoon even zo erg dat ik dit niet kan.

Het laat me waardeloos voelen. Ik vind het ook maar moeilijk om mezelf te blijven.
Hoe kan ik mezelf zijn als ik niet kan leven naar het leven dat bij me past?
Ik wil het werk doen waar mijn hart ligt, mijn grote passie kunnen uitvoeren, leuke uitstapjes kunnen maken, kunnen koken en bakken..

Ik voel me nogal down de laatste tijd. Ik weet het gewoon even niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je willen adviseren om met de huisarts in gesprek te gaan en te vragen naar een revalidatietraject. Daarbij krijg je niet alleen fysiek ondersteuning om de situatie zoveel mogelijk te verbeteren, maar ook mentaal. Ik denk echt dat je daar heel veel aan kunt hebben.
compleet verstoorde energiebanen.....???
sorry maar het klinkt mij als heel zweverig

Ik zou zeggen: opnieuw naar de huisarts en laat je eens verwijzen naar een (goede) pijnpoli! Er zijn de afgelopen jaartjes heel wat nieuwe behandelingen bij gekomen.

sterkte!
Ga je op dit topic wel reageren, of blijft het weer bij 1 post?

Daarnaast, regel een goed revalidatietraject voor jezelf i.p.v. het geneuzel over energiebanen.
Alle reacties Link kopieren
^
Dit inderdaad, ik ben bij een ostheopaat geweest die zei dat ik chronische pijn had door mijn ASS. Blijkt dat ik weldegelijk wat mankeer, dus laat je niet afschepen door zo iemand hoor!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, juist voor chronische rugpijn zijn de laatste tien jaar hele effectieve behandeltrajecten ontwikkeld.
Ga terug naar je huisarts en vraag naar de mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook therapieën om te leren omgaan met chronische pijn. Dat lijkt mij enorm zinvol voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ieder zijn ding, maar of het mijn behandeling zou zijn weet ik niet.

Anyhow. Ook ik ben nog jong en kamp al jaren met extreme rugklachten. Ik weet wat de oorzaken zijn en ik heb jarenlang diverse behandelingen geprobeerd maar helaas, het helpt niet. Leer er maar mee leven... lang heb af en toe een naproxen genomen, bijvoorbeeld in een poging om ziekmelding te voorkomen. Maar die werkten op een gegeven moment niet meer. Ik kan uit je post niet opmaken of je al continu pijnstillers gebruikt. Ik heb zelf, nadat ik het jaren afgehouden heb, eindelijk een goed gesprek gevoerd met mijn arts over (continue) pijnstilling. Lang niet aan gewild ivm leeftijd en angst voor complicaties. Maar echt waar, wat is mijn kwaliteit van leven verbeterd sinds ik deze stap genomen heb!! Ik vat het niet licht op en vind het nog steeds heftig dat het zo moet, maar achteraf kan ik me alleen maar afvragen waarom ik hier niet eerder voor gegaan ben..

Maar zoals ik al zei, ik weet niet of je hier wat aan hebt, voor hetzelfde geld ben je al 3 stappen verder...
Ik was zelf ook heel sceptisch toen ze erover begon, maar mijn pijn is inmiddels in 2,5 jaar van een 10 ( vergaan van pijn) naar een 2,5 gegaan ( wel elke dag pijn en niet normaal leven maar wel zo nu en dan kunnen genieten van even naar het terras gaan etc).
Haar uitleg is dat ik door zwaar emotionele stress uit mijn jeugd en trauma's nu die pijn heb..
Frantic schreef:
22-09-2018 14:29
Hm, ieder zijn ding, maar of het mijn behandeling zou zijn weet ik niet.

Anyhow. Ook ik ben nog jong en kamp al jaren met extreme rugklachten. Ik weet wat de oorzaken zijn en ik heb jarenlang diverse behandelingen geprobeerd maar helaas, het helpt niet. Leer er maar mee leven... lang heb af en toe een naproxen genomen, bijvoorbeeld in een poging om ziekmelding te voorkomen. Maar die werkten op een gegeven moment niet meer. Ik kan uit je post niet opmaken of je al continu pijnstillers gebruikt. Ik heb zelf, nadat ik het jaren afgehouden heb, eindelijk een goed gesprek gevoerd met mijn arts over (continue) pijnstilling. Lang niet aan gewild ivm leeftijd en angst voor complicaties. Maar echt waar, wat is mijn kwaliteit van leven verbeterd sinds ik deze stap genomen heb!! Ik vat het niet licht op en vind het nog steeds heftig dat het zo moet, maar achteraf kan ik me alleen maar afvragen waarom ik hier niet eerder voor gegaan ben..

Maar zoals ik al zei, ik weet niet of je hier wat aan hebt, voor hetzelfde geld ben je al 3 stappen verder...
Mag ik vragen wat bij jou de oorzaak is? en welke medicatie gebruik je?
Ik heb idd door bang zijn voor complicaties en het verslaafd eraan raken ook nooit medicatie geslikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap om heel eerlijk te zijn totaal niet dat je genoegen neemt met "verstoorde energiebanen".
Het kan best dat het door trauma/spanning minder snel herstelt maar of het echt de oorzaak is vraag ik me af. Misschien is er wel iets anders veranderd waardoor het nu beter gaat.
Ik zou je aanraden om toch nog even verder te kijken, want altijd pijn is geen doen.
Alle reacties Link kopieren
Goh ik zou een moord doen als ik 20 uur per week kon werken..
Alle reacties Link kopieren
LifeIsSimple schreef:
22-09-2018 14:43

Haar uitleg is dat ik door zwaar emotionele stress uit mijn jeugd en trauma's nu die pijn heb..
Ze is helemaal niet bevoegd om zulke uitspraken te mogen doen: kwakzalverij!
Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
LifeIsSimple schreef:
22-09-2018 14:44
Mag ik vragen wat bij jou de oorzaak is? en welke medicatie gebruik je?
Ik heb idd door bang zijn voor complicaties en het verslaafd eraan raken ook nooit medicatie geslikt.
Dus je hebt constant pijn, denkt aan euthanasie, maar medicijnen daar wil je niet aan? Het lijkt me dat je dan toch eerst de reguliere zorg opzoekt voor je jezelf van kant laat maken?
Alle reacties Link kopieren
In mijn geval begonnen de chronische pijnklachten pas goed zo'n 22 jaar geleden (raak de tel kwijt) en de laatste vijf jaar kan ik weer iets meer dan de 18 jaar daarvóór die ik thuis gedwongen doorbracht met enkele keer even wat "luchten" buiten.

Maar als jeugdige deed ik ook de dingen niet die anderen konden doen dus echt goede herinneringen heb ik ook niet aan de tijd daarvóór. Wel dat ik zó naar buiten kon lopen maar bepaalde dingen als gaan fietsen met vrienden kon ik toen ook niet. Nu kan ik nog steeds niet de energie opbrengen om te doen wat anderen van me verlangen en altijd heb ik het gevoel dat ik me moet excuseren en alles uitleggen.

Ik ben ook bij vlagen woedend geweest maar het mocht niet baten. Mensen gingen me daardoor nog meer uit de weg. Het leven is oneerlijk ja. Maar soms lijkt het alleen maar of de anderen altijd gelukkig zijn en missen ze andere dingen die jij juist hebt. Iedereen heeft zo zijn eigen problemen.

Ik weet ook niet wat ik je aan zou moeten raden. Misschien helpt bij jou psychische bijstand of moet je juist door blijven zoeken naar een somatische oorzaak en medicatie. Sterkte en succes!
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je je niet van onder tot boven onderzoeken?? Ik val bijna om.. chronische pijn maar niet naar de dokter en naar verschillende artsen geweest. Wil je wel beter worden?
Alle reacties Link kopieren
Verstoorde energiebanen? Ga naar een revalidatietraject. Dat wordt vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Die ostheopaat klinkt vreselijk met haar gewauwel over energiebanen. Vriendin van me zocht het ook eerst in die hoek maar is er uiteindelijk via een revalidatietraject vrijwel helemaal bovenop gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet in osteopaten dus daar zou ik mijn geld niet aan besteden.
Dan moet het maar zoals het kan
Bij welke echte artsen ben je al geweest? Huisarts / orthopeed / neuroloog / pijnpoli / revalidatie...?
Alle reacties Link kopieren
Je gelooft in vreemde dingen.. verstoorde energiebanen, complicaties of verslaafd raken aan pijnstillers..
Als je met beleid omgaat met pijnstilling kan er een wereld voor je opengaan.
Maar ik sluit mij aan bij de voorgangers; ga naar de huisarts, en volg een normaal traject mbt onderzoek, diagnose en behandeling.

Kijk niet vreemd op als je omgang met pijn daarin uitdrukkelijk wordt meegenomen.
Je eigen manier van met pijn omgaan maakt namelijk ontzettend veel uit in je leven.
Het klinkt alsof er bij jou nog heel veel winst te halen is.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
LifeIsSimple schreef:
22-09-2018 14:43
Ik was zelf ook heel sceptisch toen ze erover begon, maar mijn pijn is inmiddels in 2,5 jaar van een 10 ( vergaan van pijn) naar een 2,5 gegaan ( wel elke dag pijn en niet normaal leven maar wel zo nu en dan kunnen genieten van even naar het terras gaan etc).
Haar uitleg is dat ik door zwaar emotionele stress uit mijn jeugd en trauma's nu die pijn heb..
Kijk, als een kwakzalver in staat was om je pijn van een 10 naar een 2,5 te laten gaan, moet je eens kijken wat een echte arts voor je kan betekenen!
Er gaat een wereld voor je open!
Alle reacties Link kopieren
Of een psycholoog als je zoveel trauma's hebt wil misschien ook nog weleens helpen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
LifeIsSimple schreef:
22-09-2018 14:44
Mag ik vragen wat bij jou de oorzaak is? en welke medicatie gebruik je?
Ik heb idd door bang zijn voor complicaties en het verslaafd eraan raken ook nooit medicatie geslikt.
PB gestuurd..
Huh

Je vergaat van de rugpijn
Maar hebt nog nooit pijnstilling geprobeerd
En je dacht aan euthanasie?

Kom jou zeg.. dit kan ik niet serieus nemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven