Gezondheid alle pijlers

Jeuk schaamstreek s' nachts

13-12-2018 16:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik hier last van. Het begint s avonds en ook s nachts.
Ik heb geen abnormale afscheiding en geen roodheid. Nou ja wel na een tijdje van het jeuken. Geen luis.
Ik vind t eigenlijk te genant om mee nr de huisarts te gaan.
Iemans dit probleem wel eens gehad? En wat was de oorzaak?
Alle reacties Link kopieren
Geen problemen mee gehad, maar misschien kan je proberen om katoenen ondergoed te dragen
Alle reacties Link kopieren
Draag ik al
Alle reacties Link kopieren
Met toenemende koude en jeuk/gevoelige huid, heb je toevallig een overgevoeligheid voor gluten/coeliakie?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Hier helpt geen ondergoed en Bepanthen smeren, bij mij komt het door het scheren.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht gewoon omdat het nu kouder is? Je huid word dan droger. Ook in dat gebied. Smeer op de huid (niet in de vagina) 's morgens na het douchen en savond een vette crème. Bv vasaline bij de schaamstreek. En de huid er om heen een bodylotion.

Verder niet warm en niet te vaak wassen.

1x perdag met lauw water wassen is voldoende.

Geen speciale schoonmaak producten gebruiken of maandverband met geurtjes.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 13-12-2018 17:06
9.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een periode niet scheren kan ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je van binnen of van buiten? Van binnen denk ik aan een schimmel of geslachtsziekte; van buiten misschien problemen met de haarfollikels. In elk geval is hier een arts nodig voor een diagnose.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit sinds het kouder begon te worden ook, is puur te wijten aan een droge huid. Bij mij wordt dit verergerd doordat ik nonstop inlegkruisjes moet dragen. Maar niet aan zitten en vaseline smeren doet wonderen!
Alle reacties Link kopieren
Of toch even naar de huisarts en een zalfje laten voorschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Droge huid misschien? En weet je zeker dat je geen luis hebt? Ze zijn heel klein, een millimeter of zo.
Alle reacties Link kopieren
Alleen savonds en snachts? En zit de jeuk zeg maar bij je vagina ingang? Dan kan het ook wormpjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die migreren dan vanuit de anus naar andere streken. Ze scheiden een zuur af wat jeuk en pijn geeft. Je kan kijken met een lamp en spiegel of je wat ziet of eventueel onder de douche proberen weg te spoelen. Indien het wormpjes zijn even anti wormenkuur halen bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
Doodler schreef:
13-12-2018 17:28
vaseline smeren doet wonderen!
Ja en wat voor wonderen. Vooral doen als je nog meer problemen wilt met je vagina!
waarom genant ?
ook voor dit soort problemen is er een huisarts
Alle reacties Link kopieren
Als het savonds snachts in de vagina is, is de kans heel groot dat het wormpjes zijn. Het is supersmerig, maar je zou idd met goed licht en een spiegel kunnen kijken zodra je jeuk hebt. Dan zie je ze kruipen. Ze zijn wit. In dat geval wormenkuurtje bij drogist halen. 1 pilletje en jeuk is weg. 2 wkn later nog een voor eitjes en klaar
Doodler schreef:
13-12-2018 17:28
Ik heb dit sinds het kouder begon te worden ook, is puur te wijten aan een droge huid. Bij mij wordt dit verergerd doordat ik nonstop inlegkruisjes moet dragen. Maar niet aan zitten en vaseline smeren doet wonderen!
Dat is ook niet gezond
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit een keer een schimmel gehad en toen had ik ook savonds en snachts jeuk
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
13-12-2018 18:52
Als het savonds snachts in de vagina is, is de kans heel groot dat het wormpjes zijn. Het is supersmerig, maar je zou idd met goed licht en een spiegel kunnen kijken zodra je jeuk hebt. Dan zie je ze kruipen. Ze zijn wit. In dat geval wormenkuurtje bij drogist halen. 1 pilletje en jeuk is weg. 2 wkn later nog een voor eitjes en klaar
Ze zegt schaamstreek, dus dat is per definitie niet de vagina.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook aan wormpjes.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
13-12-2018 18:23
Ja en wat voor wonderen. Vooral doen als je nog meer problemen wilt met je vagina!
Je smeert het er natuurlijk ook niet in hè.. Het is puur om de droge plekken te behandelen. Verder raadt de huisarts dit juist aan: gewoon witte (gezuiverde) vaseline van de apotheek.
Maar als je het zeker wil weten, ga dan alsjeblieft naar de huisarts. Die ziet zoveel ergere dingen op een dag en dan heb je tenminste zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Herken ik. Geen idee wat je eraan kunt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven