Gezondheid alle pijlers

Vieze lucht tussen de tanden

13-12-2018 21:48 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week flos ik 1x daags naast het tandenpoetsen. Elke keer hangt er een viezige rioleringslucht aan het flosstokje. Hoe kom ik hier van af? Ik vind dit ontzettend smerig en ik wil niet dat ik uit mijn mond ruik. Mijn tandvlees oogt rustig en is niet pijnlijk.

Meer mensen die hier last van hebben? En wat kan ik er nog meer aan doen?
Als volgens de tandarts jouw tandvlees niet ontstoken is, hoort de zogenaamde rioollucht erbij. Aan de flosdraad komen bacteriën en etensresten die er al een tijdje zitten en die ruiken niet zo fris. Er is btw ook flosdraad waar mint aanzit, mocht je dat prettiger vinden.

Mijn tandvlees is niet ontstoken en aan mijn flosdraad en ragers ga ik ook niet ruiken. :$
Alle reacties Link kopieren
Als de flosdraad naar bloemetjes zou ruiken, zou het niet nodig zijn om te flossen. :hihi:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat snap ik ook wel, maar ik rook er niet nadrukkelijk aan, maar ik rook het al van een afstandje. Schaam me er eerlijk gezegd voor.
doornroosje9 schreef:
13-12-2018 22:04
Als de flosdraad naar bloemetjes zou ruiken, zou het niet nodig zijn om te flossen. :hihi:
Idd... TO, ongeveer een derde van je tandoppervlak bevindt zich tussen je tanden en kiezen. Daar kom je met poetsen moeilijk bij. Perfecte plek om als bacterie lekker te gaan zitten vermenigvuldigen en stinken dus. Misschien is flos of stokers met munt aroma een idee als je de geur storend vindt?
Ik zou andersom denken: juist door te flossen zorg je ervoor dat die lucht uit je mond verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
blijven flossen lijkt mij
Alle reacties Link kopieren
Als je een paar keer een zuiver flosdraadje neemt en een keer of drie tussen dezelfde tanden flost, ruik je het dan nog?
Life is short. Eat dessert first.
P3arl schreef:
13-12-2018 22:07
Nee, dat snap ik ook wel, maar ik rook er niet nadrukkelijk aan, maar ik rook het al van een afstandje. Schaam me er eerlijk gezegd voor.
Herkenbaar hoor! En ik heb geen bloedend tandvlees.
Heb je wel eens aan je eigen tandenborstel geroken als die na het poetsen is opgedroogd? Blegh. Stinkt ook een beetje, totdat je er tandpasta op smeert.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die Gum staafjes. Die adviseerde de tandarts.
Ik flos en gebruik die gumragers, beide rieken.
Je kunt de ragers ook eerst in de tandpasta dopen en dan rageren.
Alle reacties Link kopieren
En spoelen met listerine en een tongschaper helpen ook. En je tandenborstel echt regelmatig vervangen. Veel mensen wachten daar te lang mee.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
13-12-2018 22:11
Ik heb van die Gum staafjes. Die adviseerde de tandarts.
O, die vind ik echt vervelend, die buigen zo snel door. Interprox hier en gewone flossdraad. Maar het merk maakt geen bal uit hoor.

Lijkt me vrij normaal hoor, TO, geen zorgen maken.
Life is short. Eat dessert first.
je komt vanhet stinkende flostouwtje af door het weg te gooien
(lees topic nog eens)
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
13-12-2018 22:11
Ik heb van die Gum staafjes. Die adviseerde de tandarts.
Die doop ik wel eens in de tandpasta :biggrin:
Verder kun je ook mondspoeling gebruiken na het flossen/stokeren en voor het slapen gaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier een fan van tandenstokers, gebruik ze al jaren en de tandarts ziet het meteen als ik er een half jaar met de pet naar heb gegooid.
Wat je ruikt zijn de bacterien die anders langzaam maar zeker je gebit en tandvlees aan gaan tasten.
Wat gebruikte je hiervoor om tussen je tanden te reinigen?
Heb je je gebit ook goed laten schoonmaken en polijsten? Tandsteen of aanslag krijg je niet weg met flossen alleen.
Mij werden tandenstokers aangeraden omdat ik dat flossen niet onder de knie kreeg, draad brak altijd, was er snel klaar mee om die reden. Er bestaan ook hele dunne houten tandenstokers, met of zonder mintsmaakje.
Alle reacties Link kopieren
Spoelen na het flossen met mondwater.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak hoor je eigenlijk een tandenborstel te vervangen? Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook, als ik een tijdje laks ben geweest en weer ga flossen/ragen/stoken, dan stinkt dat ook. Een tijdje braaf dagelijks doen en het is weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Dat hoort zo. Dat zijn de bacteriën die je zojuist tussen je tanden vandaan hebt gehaald.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
P3arl schreef:
14-12-2018 07:17
Hoe vaak hoor je eigenlijk een tandenborstel te vervangen? Iemand enig idee?
Volgens mij als de haren 'naar buiten' gaan staan. Tegenwoordig heb je ook van die borstels waarbij een kleurrandje in de haren zelf gaan vervagen. Als de kleur is verdwenen, moet je hem vervangen.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
14-12-2018 07:17
Hoe vaak hoor je eigenlijk een tandenborstel te vervangen? Iemand enig idee?
3 maanden dacht ik.

Ik heb hetzelfde, die lucht tussen mijn tanden. Het zijn gewoon etensresten, dat is logisch dat het stinkt. Dagelijks blijven flossen en goed poetsen. Je hoeft je niet te schamen, want niemand ruikt dat hoor! Mondwater zou ik zelf afraden, mijn tandarts is daar ook geen fan van. Het brengt meer schade aan je gebit toe dan goeds. Misschien zijn er 'goede' merken mondwater, maar dat weet ik niet, gebruik het niet.

Die tandenstokers (die zachte dingetjes) zijn fijn voor tussen de kiezen, flossen tussen de voortanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven