Gezondheid alle pijlers

Beenmergpunctie

28-02-2019 15:18 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik heb onlangs een beenmergpuntie gehad onder een roesje met midazolam. Mocht er iemand zijn die binnenkort ook een punctie krijgt en wil weten hoe het bij mij was gegaan, bij deze meer info:
Ik kan van harte aanraden om het met midazolam te ondergaan. Ik werd er namelijk zelf heel relaxt en blij van, moest ook wel veel lachen op gegeven moment. Vantevoren was ik wat angstig dus op zich prima uitwerking zo.
De verdoving voelde aan als een wespensteek. Vervolgens voelde t vacuumzuigen (de biopsie) aan als een scherpe pijn. Daarna moest een nog een botbiopt komen, het voelde ook echt aan alsof er iets uit je rug werd gehaald. Al met al geen pretje, maar door de midazolam en aanwezigheid van mijn vriend kon ik het goed weerstaan.
Na biopsie ook wel pijn gehad, alsof je hard gevallen bent op je bil. Heb daarvoor ook wel paracetamol moeten nemen. Maar dat gaat na een aantal dagen ook weg.
Al met al viel het dus mee, ik hoef t niet perse een tweede keer te doen maar had me er vooraf wel minder zorgen om kunnen maken.
Groetjes roombotercroissant
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het meeviel maar wat wil je met dit bericht?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
28-02-2019 15:33
Fijn dat het meeviel maar wat wil je met dit bericht?
Dit
Mocht er iemand zijn die binnenkort ook een punctie krijgt en wil weten hoe het bij mij was gegaan, bij deze meer info:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gewoon een verdovingsprik en vriendin (die ik had meegenomen voor de steun) moest op de gang blijven staan. :|
De assistente heeft heel erg haar best gedaan om me gerust te stellen en dat lukte haar aardig.
Arts kon alleen moeilijk in mijn bot komen. Dus dat was wel heel vervelend, want hij heeft aardig moeten duwen en trekken. Ik heb na afloop een beetje een zeurende pijn gehad, inderdaad alsof je op je bil bent gevallen. En soms voel ik de plek nog als ik op een harde ondergrond lig. Voel jij dat ook nog?
Verder viel het mij trouwens ook best mee.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Ik heb er toevallig gisteren ook weer eentje gehad. Nu een wat gevoelige heup (mijn zoontje gaf mij per ongeluk een schop precies op de plek vanmorgen 😄). Punctie zelf was goed verdoofd, want ik voelde niets gelukkig (ik heb het geluk dat het het bij mij weinig pijnlijk is). Nu wachten op de uitslag, dat vind ik het vervelendste gedeelte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven