Gezondheid alle pijlers

3 weken ongesteld

19-03-2019 12:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Voor dit onderwerp ben ik al bij de HA geweest maar aangezien ik ben verhuisd en mij dus moet inschrijven bij een nieuwe HA wil ik het toch even kwijt aangezien het nu langer duurt.

Sinds een jaar word ik in mijn derde week van de pil ineens ongesteld. Dit begint vaak met een heel klein beetje oud bloed maar wel menstruatiekrampen. Eerst dacht ik dat het misschien bruine afscheiding is aangezien het wat klonterig en slijmerig is. Ik slik de pil nooit door en ook slik ik hem op vaste tijdstippen. Zodra ik de laatste pil heb genomen, ben ik de volgende ochtend direct ongesteld wat ik ook erg vreemd vindt.

Hiervoor ben ik dus bij de HA geweest, zij raadde mij aan om 3 maanden te stoppen met de pil. Ik heb een vriend dus deze optie heeft niet mijn voorkeur. Zelf denk ik na over een spiraal. Heeft iemand iets soort gelijks meegemaakt? De laatste maanden maak ik mij namelijk zorgen of dit wel normaal is. Ik merk ook dat dit ook invloed heeft op mijn seks leven wat mij ook erg onzeker maakt.
Probeer eerst eens het advies van je huisarts op te volgen en kijk wat dat met je lichaam doet.
Alle reacties Link kopieren
een paar maanden stoppen met de pil, klinkt heel wijs.
even niks hormonaals
lise1985 schreef:
19-03-2019 12:58
Probeer eerst eens het advies van je huisarts op te volgen en kijk wat dat met je lichaam doet.
Dit, stel je voor je neemt een spiraal en je hebt een soortgelijk probleem. Nu is het nog makkelijk om effe drie cyclussen condooms te gebruiken en om te zien wat er dan gebeurt. Een spiraal erin en eruit als de klachten aanhouden lijkt mij vooral onprettig en onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor pil gebruik je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je Gewoon een te lichte pil hebt ik ben overgestapt op de microgynon 50 en toen was het probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
19-03-2019 13:12
Dit, stel je voor je neemt een spiraal en je hebt een soortgelijk probleem. Nu is het nog makkelijk om effe drie cyclussen condooms te gebruiken en om te zien wat er dan gebeurt. Een spiraal erin en eruit als de klachten aanhouden lijkt mij vooral onprettig en onhandig.
Daar ben ik het ook mee eens. Het idee alleen een condoom vind ik onprettig... Mar voor de hormonen is het misschien wel beter. Je begint dan toch te twijfelen aan jezelf.
sweetener schreef:
19-03-2019 13:24
Daar ben ik het ook mee eens. Het idee alleen een condoom vind ik onprettig... Mar voor de hormonen is het misschien wel beter. Je begint dan toch te twijfelen aan jezelf.
En als je eens vraagt om een andere pil? Ik heb weleens maandenlang bijna iedere dag gebloed, en zodra ik overstapte op een andere pil was dat voorbij. Misschien kan je dat een maandje proberen, en anders zou ik toch echt het advies van de huisarts volgen.
staafmixer schreef:
19-03-2019 13:17
Ik denk dat je Gewoon een te lichte pil hebt ik ben overgestapt op de microgynon 50 en toen was het probleem opgelost.
Dit. Het lijkt er op dat met je huidige pil je eigen hormonen er nog tussendoor komen fietsen...
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
19-03-2019 13:17
Ik denk dat je Gewoon een te lichte pil hebt ik ben overgestapt op de microgynon 50 en toen was het probleem opgelost.
Volgens mij heb ik microgynon 30. Deze gebruik ik nu al zeker 10 jaar en had voorheen nooit klachten.. Kan dat zomaar komen?
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
19-03-2019 13:34
En als je eens vraagt om een andere pil? Ik heb weleens maandenlang bijna iedere dag gebloed, en zodra ik overstapte op een andere pil was dat voorbij. Misschien kan je dat een maandje proberen, en anders zou ik toch echt het advies van de huisarts volgen.
Ze raadde mij eerst aan om tijdelijk een extra hormonen pil te slikken, dat is een strip van 10 pillen dacht ik naast mijn huidige pil. Hierover had zij overleg met de gynaecoloog en die raadde dit juist af. Het rare vind ik ook dat de eerste dagen, zoals nu bruin bloed is en heel weinig, nog geen inlegkruisje per dag. Wel merk ik het aan de menstruatiekrampen dat het er aan zit te komen. Ik zit nu bijna in de derde week van mijn pil en zit te twijfelen om nu een stopweek in te lassen.
Ik heb begrepen dat een aantal keer in je leven, je cyclus kan veranderen. Dit hoeft niet voor elke vrouw te gelden. Het betekent ook niet meteen dat er iets ongewoons aan de hand is.
Als je erg onzeker over bent zou je eens een keer een afspraak voor controle met bv een inwendige echo kunnen maken bij een gynaecoloog?
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
19-03-2019 13:43
Dit. Het lijkt er op dat met je huidige pil je eigen hormonen er nog tussendoor komen fietsen...
Het probleem is juist dat ik mij door deze pil erg naar kan voelen en tijdens de stopweek echt verschil merk, alsof deze hormonen mij al teveel is. Hierdoor durf ik niet meer hormonen te slikken..
sweetener schreef:
19-03-2019 13:53
Het probleem is juist dat ik mij door deze pil erg naar kan voelen en tijdens de stopweek echt verschil merk, alsof deze hormonen mij al teveel is. Hierdoor durf ik niet meer hormonen te slikken..
Ok, ik begrijp je wel... Ik snap dat het je wat onzeker maakt.
Alle reacties Link kopieren
sweetener schreef:
19-03-2019 13:48
Volgens mij heb ik microgynon 30. Deze gebruik ik nu al zeker 10 jaar en had voorheen nooit klachten.. Kan dat zomaar komen?
Die had ik dus eerst en op een gegeven moment had ik steeds doorbraak bloedingen en ik voelden me ook niet echt veilig qua zwangerschap door deze pil dus vandaar naar de 50 overgestapt.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
19-03-2019 13:54
Ok, ik begrijp je wel... Ik snap dat het je wat onzeker maakt.
Het is ook vooral omdat ik de eerste dagen echt ''een paar druppels'' bloed, dus het niks voorstelt. Als ik seks heb met mijn vriend zit erna het bed onder het bloed wat ik totaal niet zie aankomen omdat het bloeden niks voorstelt. Dit is vooral hetgene wat mij zo onzeker maakt en weerhoud om in die 3 weken het met mijn partner te doen... Hij heeft er wel heel erg veel begrip voor maar het is natuurlijk alles behalve fijn!
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
19-03-2019 13:57
Die had ik dus eerst en op een gegeven moment had ik steeds doorbraak bloedingen en ik voelden me ook niet echt veilig qua zwangerschap door deze pil dus vandaar naar de 50 overgestapt.
Had jij met de 30 ook bijwerkingen qua stemmingswisselingen? En merk je verschil tussen deze twee pillen?
Ik zou echt proberen een afspraak te krijgen voor een echo. Steeds hevig bloeden na de seks is niet normaal.
Kijk of ze cystes, myomen, endometriose of verklevingen kunnen vinden...
Alle reacties Link kopieren
sweetener schreef:
19-03-2019 14:00
Had jij met de 30 ook bijwerkingen qua stemmingswisselingen? En merk je verschil tussen deze twee pillen?
Nou bij de een had ik vaak doorbraak bloedingen en als ik hem 1x vergat volgende dag meteen ongesteld.

Bij de 50 niet.
Mijn libido is wel minder geworden.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
19-03-2019 14:03
Ik zou echt proberen een afspraak te krijgen voor een echo. Steeds hevig bloeden na de seks is niet normaal.
Kijk of ze cystes, myomen, endometriose of verklevingen kunnen vinden...
Nouja het is niet echt hevig bloeden. Na de seks bloed ik verder niet echt meer. Ervoor heb ik een paar druppels gebloed en tijdens de seks lijkt het alsof dat bloed ''los komt''. Het is dan ook echt oud bloed wat ik dus ook in mijn inlegkruisje tegen kom. Na de seks bloed ik niet door en ook voel ik er niks van.
sweetener schreef:
19-03-2019 14:06
Nouja het is niet echt hevig bloeden. Na de seks bloed ik verder niet echt meer. Ervoor heb ik een paar druppels gebloed en tijdens de seks lijkt het alsof dat bloed ''los komt''. Het is dan ook echt oud bloed wat ik dus ook in mijn inlegkruisje tegen kom. Na de seks bloed ik niet door en ook voel ik er niks van.
Hmmm okee. Je moet doen wat voor jou het beste voelt. Anders probeer je toch even drie maanden te stoppen?Benieuwd wat je lijf dan doet.
Daarna kun je altijd nog iets anders besluiten...
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
19-03-2019 14:04
Nou bij de een had ik vaak doorbraak bloedingen en als ik hem 1x vergat volgende dag meteen ongesteld.

Bij de 50 niet.
Mijn libido is wel minder geworden.
Dat heb ik dus exact hetzelfde! Begon jouw doorbraakbloeding ook met weinig bruin bloed? Mijn libido is nu al minder geworden, de enige keer dat ik echt zin heb is in mijn stopweek, wanneer ik ongesteld ben... :lol:
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
19-03-2019 13:17
Ik denk dat je Gewoon een te lichte pil hebt ik ben overgestapt op de microgynon 50 en toen was het probleem opgelost.
Ik had ongeveer hetzelfde inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook nog de tryginon die geeft per week verschillende hormoon hoeveelheden af. Ik zou inniedergeval gewoon overleggen over anticonceptie.
Want wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
19-03-2019 14:19
Je hebt ook nog de tryginon die geeft per week verschillende hormoon hoeveelheden af. Ik zou inniedergeval gewoon overleggen over anticonceptie.
Want wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken.
Dat is ook zeker waar! Misschien is het toch verstandig om 3 maanden te stoppen om mijn hormonen weer op peil te houden en daarna overwegen om eventueel een spiraal te nemen of andere mogelijkheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven