Gezondheid alle pijlers

Allergie voor gympen

24-03-2019 09:46 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vanuit niets heb ik opeens last van rode uitslag, jeuk op mijn voet altijd na het dragen van gympen.
Het is zo extreem dat ik moet krabben tot bloedend aan toe.
Ben al bij de huisarts geweest en zalfje helpt niets.
Ik heb al moeilijke voeten draag steunzolen dus ben beperkt in schoenkeuze. Gympen zijn lekker stevig, maar nu komt dit probleem om de hoek kijken...
Ben benieuwd of iemand dit probleem herkent en tips heeft.
Wat moet ik anders aan in de zomer...?

Gr R
Alle reacties Link kopieren
Draag je geen sokken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent allergisch (als je dat al bent) voor een component in de schoen. Heb je het aan beide voeten?
Alle reacties Link kopieren
Waar heeft de gymp dan direct contact met de huid?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zou het niet met de warmte/ventilatie/zweten te maken kunnen hebben? Draag je sokken? En wat voor sokken?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor zalfje heb je gekregen dan?
Zijn er geen leren schoenen die je kunt dragen? Dat is misschien minder broeierig.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze in de wasmachine? Misschien dat wassen helpt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Er zijn ook leren gympen. En ieder sjiek merk heeft tegenwoordig ook wat nettere gympen, misschien geen Nikes Adidas etc dat meer dragen maar sneaker met een leren voetbed van een merk zoals Gabor, think! ofzo.
Echt kut voor je, ik zou dat heel erg vinden :hug:
Lijkt me stug dat je uitslag krijgt van het woord gymp. Aangezien dat nogal een breed begrip is.

Wat voor soort gympen draag je? Zijn ze gevoerd zoals Nike's ofzo? Of zijn ze van stof zoals Allstars of leren gympen? Ademen ze een beetje?

Wat voor soort sokken draag je er in?

En wat je anders kan dragen in de zomer? Poeh. ;)


Nou ik draag nooit gympen in de zomer maar sandalen en slippers. :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat voor sokken draag je?

Heb je dit ook met alle gympen, ook met nieuwe?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Draag nikes, new balance en eigen merk gymp van only. Draag sneakersokjes maar wel wreef van mijn voet is dan nog bloot en maakt contact met de gymp. Creme is hydrocortison met miconazolnitraat.
Alle reacties Link kopieren
Heb het aan beide voeten
Alle reacties Link kopieren
Andere sokken dragen die je hele voet inpakken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien zit er nikkel in de ringen waar je veters doorheen zitten, veel mensen zijn daar allergisch voor. Andere sneakersokken waarbij je wreef niet in aanraking komt met het metaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoeveel latex er in gympen zit; volgens mij is het meeste kunststof tegenwoordig.

Oh toch: https://www.huidziekten.nl/folders/nede ... lergie.htm
retrostar wijzigde dit bericht op 24-03-2019 10:25
30.88% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook! Volgens mijn huisarts komt het steeds vaker voor, en is met name het middel wat soms gebruikt wordt in de containers waar de schoenen in vervoerd worden (bepaalde chemicaliën) of bij goedkope schoenen de lijm de boosdoener. Je kan kijken of je je schoenen kan wassen, dat wil nog wel eens helpen. En goedkope schoenen vermijden, als dat kan. Er bestaan trouwens ook hypoallegene schoenen, voor als niks meer helpt. Sterkte! Het is ontzettend vervelend, vorig jaar zijn mijn benen in één zomer tijd van puntgaaf, naar luipaardpatroon gegaan door alle littekens.
Rigimoken schreef:
24-03-2019 10:09
Draag nikes, new balance en eigen merk gymp van only. Draag sneakersokjes maar wel wreef van mijn voet is dan nog bloot en maakt contact met de gymp. Creme is hydrocortison met miconazolnitraat.

Ik zou in ieder geval beginnen met gewone sokken dragen (dus geen sneakersokken) zodat je wreef van de voet bedekt is. Kijken of het probleem dan verdwijnt.

Vroeg me verder af of de schoen wel genoeg ademt.
Rigimoken schreef:
24-03-2019 10:09
Draag nikes, new balance en eigen merk gymp van only. Draag sneakersokjes maar wel wreef van mijn voet is dan nog bloot en maakt contact met de gymp. Creme is hydrocortison met miconazolnitraat.


En die allergische reactie zit op je wreef? Andere sokken dan he, zodat je voet helemaal geen contact meer maakt. En leren sneakers gaan kopen.
Gelukkig zijn er nog 2 miljoen ander soort gympen en schoeisel voor de zomer dan die Nike's en Only gymp en die specifieke sokjes.







Lijkt me trouwens heel gek als het nikkelallergie zou zijn dat de uitslag op de wreef zit.
TheBevernator schreef:
24-03-2019 10:16
Ik heb dit ook! Volgens mijn huisarts komt het steeds vaker voor, en is met name het middel wat soms gebruikt wordt in de containers waar de schoenen in vervoerd worden (bepaalde chemicaliën) of bij goedkope schoenen de lijm de boosdoener. Je kan kijken of je je schoenen kan wassen, dat wil nog wel eens helpen. En goedkope schoenen vermijden, als dat kan. Er bestaan trouwens ook hypoallegene schoenen, voor als niks meer helpt. Sterkte! Het is ontzettend vervelend, vorig jaar zijn mijn benen in één zomer tijd van puntgaaf, naar luipaardpatroon gegaan door alle littekens.
Dat van die chemicaliën, zal me inderdaad ook niet verbazen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd ook een nikkelallergie.
Alle reacties Link kopieren
To, Google eens op contacteczeem. Verder, doordat het bijvoorbeeld door chemicaliën veroorzaakt wordt kan het dus ook bij leren schoenen, of dure andere schoenen voorkomen, hoeft dus niet specifiek aan gympen te liggen (alhoewel ik het met gympen eigenlijk standaard krijg). Het wassen van de schoenen is dan het enige wat helpt. En inderdaad zoveel mogelijk het contact met de huid vermijden door hoge sokken te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hoge sokken echt niet mooi....:(
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
24-03-2019 10:36
Ik vind hoge sokken echt niet mooi....:(
Oprollen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven