Gezondheid alle pijlers

Spartaderen op benen (spinnetjes) 24 jaar

24-03-2019 17:02 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!!

Ik ben vanaf december ander werk gaan doen. Ik werk in een winkel en moet veel staan ( al hoewel ik wel veel loop om dingen in te pakken enzo) merk ik wel dat het soms zwaar is voor de benen.

Ik heb altijd al spataderen gehad maar de laatste tijd is het echt erger geworden. Het zijn gelukkig geen dikke aders nee maar van die spinnetjes. Voor amelijk zitten ze op mijn bovenbenen. Van men rechte bovenbeen kun je ze heel goed zien zitten. Ik weet niet ik schaam me er niet voor maar ik wordt er wel heel erg onzeker van. Ik vind het niet eruit zien en begin al zowat het gewoon te vermijden om naar men knieenn te kijken. Nu ben ik er wel achter gekomen dat het hoogwaarschijnelijk erfelijk is want men moeder heeft er ook last van.

Ik vind het alleen jammer dat ik ze al heb ook al ben ik nog maar 24.

Zijn er nog meer mensen die er last van hebben van mijn leeftijd? En wat doen jullie eraan? Ik probeer heel erg op te letten om af en toe gewoon de benen even omhoog te doen.

P.s. ik ben niet zwaar 1.75 meter lang en 65 kg
Volgens mij kan je ze weg laten spuiten. Gooi Google er maar even tegenaan. Er zijn verschillende oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
Spataders ontstaan doordat de kleppen in de aders niet goed werken. Het bloed stroomt dan terug. Door de hogere druk rekt de ader uit en worden ze zichtbaar.

Je kan op de dagen dat je werkt steunkousen dragen, dan ondersteun je je je vaten wat meer.

Andere tips van de site van de hartstichting:
- sta niet te lang achter elkaar stil
- strek bij lang stilstaan regelmatig de - -- voeten en loop af en toe op de tenen
vermijd knellende schoenen en hoge hakken
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je aan de pil bent maar dit kan er onder andere aan bijdragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven