Gezondheid alle pijlers

Extreme vermoeidheid PMS/tips?

23-04-2019 19:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand wellicht tips? Nu ben ik sowieso de laatste tijd niet helemaal "fit", dus daardoor zal het wellicht verergeren. Echter lijkt het met de jaren (en sinds de bevalling) steeds erger te worden; die alles overheersende vermoeidheid tijdens de pms periode. Voornamelijk de 4/5 dagen voor de menstruatie is het een verschrikking. Op het werk kan ik amper m'n ogen openhouden, super vergeetachtig.... Lig in die dagen rond 2000 in bed, eet gezond, maar het is gewoon bijna niet te doen.
Een hoop klaag klaag, maar het beïnvloed gewoon mijn werkzaamheden, sociale leven etc. En gewoon te moe om in de avond nog even gezellig met dochterlief wat leuks te doen. Zo zonde!
Iemand goede tips?:)
Alle reacties Link kopieren
Beweeg je? Buitenlucht? Hoe slaap je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gebruik je nog iets van de pil / spiraaltje etc?
Ik heb precies hetzelfde in die dagen die jij omschrijft. Ik probeer het altijd aan anderen uit te leggen dat het lijkt alsof er een soort 'slaaphormoon' in mijn lichaam is losgelaten...
Die vreselijke vergeetachtigheid en vermoeidheid en níets lijkt te helpen. Als ik kon, zou ik dagenlang alleen maar slapen...
Ik gebruik etherische oliën (van goede kwaliteit; niet de gemiddelde goedkope meuk uit de drogist wat niks doet).

Mijn cyclus is van 6/7 dagen zwaar ongesteld, PMS, 6/7 dagen per maand hormonale migraine gegaan naar 3/4 dagen licht ongesteld, en nauwelijks PMS meer. Hormonale migraine is sinds oktober (toen ben ik er mee begonnen) op 1 hand te tellen.
EHR schreef:
23-04-2019 20:09
Ik gebruik etherische oliën (van goede kwaliteit; niet de gemiddelde goedkope meuk uit de drogist wat niks doet).

Mijn cyclus is van 6/7 dagen zwaar ongesteld, PMS, 6/7 dagen per maand hormonale migraine gegaan naar 3/4 dagen licht ongesteld, en nauwelijks PMS meer. Hormonale migraine is sinds oktober (toen ben ik er mee begonnen) op 1 hand te tellen.
Ws een hele domme vraag van mij, maar hoe gebruik je die oliën? In een brandertje of op je lichaam of....? Ik sta zelf voor veel open. En jouw ervaring klinkt positief...
Alle reacties Link kopieren
Slaap goed. Altijd mooi ritme van 2100-2130 tot 0600. Misschien zou ik op werkdagen vaker naar buiten moeten. Alhoewel ik doordeweeks vrijwel alles fiets...
Geen hormonale anticonceptie. Wat jij zegt Marygold! Alsof iemand de hele dag stiekem slaapmiddel in m'n thee en koffie giet :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
23-04-2019 20:09
Ik gebruik etherische oliën (van goede kwaliteit; niet de gemiddelde goedkope meuk uit de drogist wat niks doet).

Mijn cyclus is van 6/7 dagen zwaar ongesteld, PMS, 6/7 dagen per maand hormonale migraine gegaan naar 3/4 dagen licht ongesteld, en nauwelijks PMS meer. Hormonale migraine is sinds oktober (toen ben ik er mee begonnen) op 1 hand te tellen.
Ik neem aan dat je dit verstuifd door de lucht ofso?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs mijn bloed laten prikken door vergelijkbare klachten en ik bleek een forse vitamine D tekort te hebben. Ik heb er pillen voor gekregen om D weer op peil te krijgen.

Ik dacht overigens ook dat het lag aan mijn hormonen, omdat het juist op kwam zetten toen er iets met mijn hormonen aan de hand was.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook, iets minder extreem maar ik had ook hele nare gedachten erbij. Na mijn bevalling, toen kind 7 maanden was ben ik weer aan de pil begonnen. Dit ging beter. Ook heb ik eens gaan googlen op eten, toen kwam ik ook informatie tegen over koolhydraten. Het is nu gelukkig wat minder, ik ben ook veel meer gaan sporten, waardoor ik veel buiten ben. Geen idee of dat direct daar invloed op heeft of de pil.
northcape wijzigde dit bericht op 24-04-2019 21:12
0.00% gewijzigd
Bij mij is het trouwens idd nog het ergste zonder enige vorm van hormonale conceptie... Nu ik dat wel gebruik is het ietsje beter.
Blauwkleedje31 schreef:
23-04-2019 20:43
Ik neem aan dat je dit verstuifd door de lucht ofso?
Ik gebruik sowieso een koude neven difusser. Maar veel oliën smeer ik met een draagolie op mijn huid.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
24-04-2019 07:32
Ik gebruik sowieso een koude neven difusser. Maar veel oliën smeer ik met een draagolie op mijn huid.
Dat heeft bewezen nul invloed op je cyclus. Wel is het een feit dat duur van de menstruatie en pms en de daaraan gerelateerde klachten veranderen in de loop der jaren.
Dat gebeurt bij jou ook. Ten onrechte koppel je het aan olieen, terwijl er geen causaal verband is.
De veranderingen treden ook op bij vrouwen die niets doen of continueren bij vrouwen die van alles proberen.

TO, de enige manier om invloed te hebben op dit soort zaken is hormonale beinvloeding. Aan de pil bijvoorbeeld, al heeft die haar eigen bijwerkingen en zul je dus voors en tegens moeten afwegen. Je hormonale cyclus verandert zelf ook enorm tussen 15 en 50, maar goed daar moet je geduld voor hebben.
Verder is het helaas vooral accepteren en er je weg mee vinden. Dus inderdaad verder zoveel energie als mogelijk opdoen. Al is acht uur naar bed wel erg vroeg ;-)

Laat je geen geld uit de zak kloppen voor homeopatische zaken. Dat doet echt niks. Geef het geld uit aan iets waar je gelukkig van wordt.
Ik heb in de loop der jaren teveel koffie gedronken en daar word ik nu doodmoe van, dus probeer het eens een tijdje zonder koffie en thee, ik durf te wedden dat je daar zienderogen van opknapt.
Doorslikken van de pil zorgt dat je niet ongesteld word en dus ook niet tot amper PMS hebt.

En die olietjes.. ik heb zo'n vriendin die daar ook in gelooft en toch werkt het nooit en bedenkt ze er excuses voor. En als je een beetje logisch kan nadenken weet je waarom een olietje op je buik of in de lucht echt niet zorgt voor geen buikkrampen/hormonale buien of minder hevige bloedingen. ( een van de 2000 andere dingen wara het zogenaamd allemaal voor zou werken).

Of je was je aan het aanstellen en dan werkt het placebo effect vast.

Ik zou daar geen euro aan uitgeven.
@Lucifer en Pernis: ik heb een mooi citaat voor jullie.

“The probleem is not that people are uneducated. The problem is that they are just educated enough to believe what they have been taught, but not educated enough to question what they have been taught.”

Perfect op jullie van toepassing. In plaats van gelijk beginnen te kwaken over iets waarvan je geen verstand hebt (aromatherapie is iets geheel anders dan homeopathie for starters), misschien eerst eens wat pubmed onderzoeken lezen.

Voor de rest maak ik geen woord extra vuil aan jullie cognitieve dissonantie.

@TO: mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel. Heb je iets van: “laat maar!” is dat ook prima. Ik hoop dat je er snel minder last van hebt.
EHR schreef:
24-04-2019 19:00
@Lucifer en Pernis: ik heb een mooi citaat voor jullie.

“The probleem is not that people are uneducated. The problem is that they are just educated enough to believe what they have been taught, but not educated enough to question what they have been taught.”

Perfect op jullie van toepassing. In plaats van gelijk beginnen te kwaken over iets waarvan je geen verstand hebt (aromatherapie is iets geheel anders dan homeopathie for starters), misschien eerst eens wat pubmed onderzoeken lezen.

Voor de rest maak ik geen woord extra vuil aan jullie cognitieve dissonantie.

@TO: mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel. Heb je iets van: “laat maar!” is dat ook prima. Ik hoop dat je er snel minder last van hebt.

Haha, grappenmaakster.


Veel plezier met je olietjes.
Lucifer2018 schreef:
24-04-2019 19:09
Haha, grappenmaakster.


Veel plezier met je olietjes.
Je weet overduidelijk niet waar je het over hebt, maar wil toch wel als een expert overkomen. Typisch Vivatrekje.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
24-04-2019 19:00
@Lucifer en Pernis: ik heb een mooi citaat voor jullie.

“The probleem is not that people are uneducated. The problem is that they are just educated enough to believe what they have been taught, but not educated enough to question what they have been taught.”

Perfect op jullie van toepassing. In plaats van gelijk beginnen te kwaken over iets waarvan je geen verstand hebt (aromatherapie is iets geheel anders dan homeopathie for starters), misschien eerst eens wat pubmed onderzoeken lezen.

Voor de rest maak ik geen woord extra vuil aan jullie cognitieve dissonantie.

@TO: mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel. Heb je iets van: “laat maar!” is dat ook prima. Ik hoop dat je er snel minder last van hebt.
Aromatherapie, homeopathie, geef het ene naampje maar het blijft klinkklare nonsens. Lekker geurtje is mooi meegenomen, daar houdt t op.

Kun je nog zo verontwaardigd doen en met Engelse citaten aankomen, jij bent en blijft dus de onwetende dommie hier.

TO, ik hoop dat je logisch nadenkt en begrijpt dat een olie je hormoonhuishouding niet beinvloedt. Ga anders eens naar een vrouwenarts. Wens je alle goeds!
Ik zou naar de huisarts gaan, echt TO, zonde als je zo moe bent en zelf gaat klooien.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel grappig dat je alles wil proberen terwijl je de meest voor de hand liggende vragen ontwijkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit wel. Ik ben een week voor mijn menstruatie ook zo vreselijk moe. Een allesoverheersende vermoeidheid die in je hele lichaam zit. Bijna niet te doen! En daar komt dan ook nog bij mij hoofdpijn bij. Als ik eenmaal ongesteld ben dan is het over.

Ik ga op die dagen vroeg op bed want anders zit ik mijzelf alleen maar in de weg. Ik gebruik geen anti conceptie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven