Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal en lengte/duur menstruatie

25-04-2019 17:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 10 maanden een Mirena spiraal. De laatste maanden vloei (groot woord want het is niet veel) ik vrij lang, zo’n 12 dagen.
Zijn er dames met jarenlange Mirena ervaring die kunnen vertellen of het nog verandert of dat het per cyclus kan blijven verschillen?
Ik weet dat het bij sommigen wegblijft maar prima (wel jammer) als dat bij mij niet gebeurt.
Ik heb de Mirena puur voor anticonceptie. Ik vloeide nooit veel en had weinig klachten, menstruatiepijn/kramp ken ik gewoon niet! Totdat ik de spiraal liet plaatsen maar daar hoeven we het niet over te hebben ;-)
Ik heb nu mijn derde of vierde. Ik vloei hooguit een klein beetje na het plaatsen, maar verder nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd het vloeien door de jaren heen steeds minder. Maar geen 12 dagen achter elkaar, hooguit 1 a 2 dagen
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even. Heb de Mirena een maand geleden laten plaatsen, en vanaf toen hele hevige menstruatie. Heb hem laten zetten ivm de klachten, dus ben niet anders gewend.

Hopen dat het snel beter bij je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Ik heb mijn derde spiraal nu en al sinds de eerste ben ik keurig elke maand tussen de 7 en 10 dagen ongesteld.

Zonder spiraal ben ik overigens ook altijd 7 dagen ongesteld, dus het is niet zo veel langer dan 'normaal', wel veel lichter.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik herken het, nu ruim een half jaar de mirena spiraal als anti conceptie. Vloei niet veel maar wel lang, 10 tot 14 dagen. De eerste maanden was het veel meer (en soms langer). Hopelijk wordt het in de loop van de tijd nog minder en korter...
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
25-04-2019 17:43
Ik heb nu mijn derde of vierde. Ik vloei hooguit een klein beetje na het plaatsen, maar verder nooit.
Top! Zit er voor mij niet in denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
25-04-2019 17:46
Bij mij werd het vloeien door de jaren heen steeds minder. Maar geen 12 dagen achter elkaar, hooguit 1 a 2 dagen
Zou ik ook al voor tekenen!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem126 schreef:
25-04-2019 17:55
Ik volg even. Heb de Mirena een maand geleden laten plaatsen, en vanaf toen hele hevige menstruatie. Heb hem laten zetten ivm de klachten, dus ben niet anders gewend.

Hopen dat het snel beter bij je gaat!
Zeker nog even de tijd geven hoor!

En ja, hoop dat het minder lang gaat duren. Het is zo weinig maar in een licht gekleurde string geeft het toch rotvlekken en het gaat er zo lastig uit. Te weinig voor (mini) tampon en geen inlegkruisje vanwege broeien/schimmelinfectie etc!
Alle reacties Link kopieren
Eadlynschreave en zjuulz84: vergelijkbaar verhaal! Dank voor het delen. Ik wacht het minimaal één jaar af.
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
25-04-2019 19:06
Zeker nog even de tijd geven hoor!

En ja, hoop dat het minder lang gaat duren. Het is zo weinig maar in een licht gekleurde string geeft het toch rotvlekken en het gaat er zo lastig uit. Te weinig voor (mini) tampon en geen inlegkruisje vanwege broeien/schimmelinfectie etc!
Ze hebben inderdaad gezegd dat het wel een paar maanden kan aanhouden, dus hopen dat het met een half jaar iets beter is. Het er in brengen was erg pijnlijk, maar dat weegt niks op tegen zonder spiraal pff..

Jeetje, wat vervelend zeg! Zeker als het steeds een beetje is. Je wil ook niet hele dagen tampons en inlegkruisjes verwisselen. Hopelijk hoor je uiteindelijk bij degenen die er helemaal vanaf zijn!
Alle reacties Link kopieren
EadlynSchreave schreef:
25-04-2019 17:55
Ik herken het. Ik heb mijn derde spiraal nu en al sinds de eerste ben ik keurig elke maand tussen de 7 en 10 dagen ongesteld.

Zonder spiraal ben ik overigens ook altijd 7 dagen ongesteld, dus het is niet zo veel langer dan 'normaal', wel veel lichter.
Dit is mijn ervaring ook. Ik heb nu 2 jaar een mirena spriraal. Zelfde duur, wel lichter. Dat maakt voor de krampen overigens niets uit en ik heb er flinke pms bijgekregen. Ik denk niet dat dit voor herhaling vatbaar is. Manlief is aan de beurt :lol:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
25-04-2019 19:04
Zou ik ook al voor tekenen!
Ja, was fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Update: ik heb de Mirena spiraal er vandaag door de huisarts laten uithalen. Hoe lastig het ging met inbrengen (door gynaecoloog - inclusief flauw vallen) zo simpel was het verwijderen ervan!
Ik bleef weer 14 dagen menstrueren. En niet dat ik veel vloeide, ik hoefde eigenlijk niet eens een tampon of inlegkruisje in. Maar daar zat ik niet op te wachten.
Verder meen ik dat ik er kribbig/kattig word, net als ik ervoer tijdens het slikken van de "gewone pil" (Trigynon). En mijn libido werd nadelig beinvloed. Voor mij reden genoeg om hem er - na 16 maanden - toch uit te laten halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven