Gezondheid alle pijlers

Tussentijdse bloeding?

11-05-2019 21:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Sinds een aantal maanden bloed ik door de pil heen. Overigens is het niet veel op een dag maar juist kleine “bloed propjes” en bruine afscheiding. Vaak is dit rond eind 2e week/3e week van de pil. Deze maand is het juist eind 1e week/2e week en vorige maand helemaal niets... uiteraard ben ik hiervoor bij de HA geweest en zij gaf aan dat mijn hormonen in de schop kunnen zijn en raad aan een tijdje te stoppen met de pil maar dit zie ik eigenlijk niet zitten. Ik moet toegeven dat ik de laatste maanden erg veel stress heb, dit zal vast een rol mee spelen. Zijn er meerdere die dit hebben (gehad)? Soms maak ik mij zorgen of dit wel “normaal” is.
Slik je de pil door of doe je wel elke keer een stopweek?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem. Ik ben sinds maart weer begonnen met de pil (ik heb geen stopweek) en ik bloed al een week. Superirritant. En ik heb ook deze maand heel veel stress, en dacht dat het ermee te maken kon hebben...verder ben ik heel tevreden met deze pil, dus ik wil er ook niet mee stoppen.
pingu wijzigde dit bericht op 11-05-2019 21:57
1.56% gewijzigd
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Soms helpt het ook om een andere (zwaardere) pil te gaan gebruiken.
Pingu schreef:
11-05-2019 21:57
Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem. Ik ben sinds maart weer begonnen met de pil (ik heb geen stopwee) en ik bloed al een week. Superirritant. En ik heb ook deze week heel veel stress, en dacht dat het ermee te maken kon hebben...verder ben ik heel tevreden met deze pil, dus ik wil er ook niet mee stoppen.
Stopweek inlassen. Als je stopweek overslaat en je gaat bloeden is het het beste om wel even een stopweek te doen, je lichaam moet blijkbaar van die troep af. Daarna kun je weer gewoon doorslikken zolang het gaat. Ik bloed ook eens in de zoveel maanden en dan houd ik even een stopweek. Zo heeft mijn huisarts het me geadviseerd en het werkt altijd.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
11-05-2019 21:50
Slik je de pil door of doe je wel elke keer een stopweek?
Ik slik de pil nooit door, altijd een stopweek!
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
11-05-2019 21:57
Soms helpt het ook om een andere (zwaardere) pil te gaan gebruiken.
Ik zie een zwaardere pil niet echt zitten omdat ik al veel bijwerkingen krijg van de pil. Ik krijg vaak andere merken mee van de HA en daar reageer ik al heel wisselend op
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook tussendoor bloedverlies, maar toen ik originele Microgynon ging innemen niet meer.
Mijn verzekering vergoedde 250 euro per jaar, dus merk maakt dan niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Zo vreemd, ik heb precies hetzelfde probleem in de afgelopen 5 maanden! Laatste 3 maanden heb ik het eens goed in de gaten gehouden. En net als jij eind 2e week/3e week van de pil begint het, als klokwerk!!

Ik heb wel een hele hoop stress de laatste tijd, dus voorlopig leg ik de schuld daar.
Binnenkort zowiesow een uitstrijkje laten maken (Hier in Engeland krijg je dat om de 3 jaar aangeboden). Om in ieder geval daar iets uit te sluiten.

Maar wij gaan binnenkort dan wel stoppen met de pil, omdat we na onze bruiloft gaan proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven