Gezondheid alle pijlers

Kriebelig gevoel lichaam

15-06-2019 17:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.
Ik heb sinds een paar dagen een gevoel alsof mijn hele lichaam kriebeld. Het is lastig te omschrijven. Maar het voelt een beetje alsof ik zenuwachtig ben. Enigszins vergelijkbaar met kriebels in je buik van de zenuwen, maar dan over mijn hele lichaam. Er is niks te zien en het voelt meer alsof het in mijn lichaam zit. Ik heb verder geen jeuk of tintelingen.

Ik word er nogal gek van. Mocht het langer aanhouden dan wil ik even langs de huisarts. Hoewel ik meer het idee heb dat het psychisch is dan lichamelijk.
Er mogen hier natuurlijk geen diagnoses gegeven worden. Maar is er iemand bekend met dit gevoel en heeft iemand tips om ermee om te gaan? Ik zoek zoveel mogelijk afleiding maar dat helpt ook niet continu.
Alle reacties Link kopieren
Verliefd?
Alle reacties Link kopieren
Vlooien?
Alle reacties Link kopieren
Overgang?
Hyperventilatie?
Alle reacties Link kopieren
Geil
ik geef mn bek ook maar een douw
Ben je ergens gestresst of nerveus over dan, als je denkt dat het psychisch is?
Beweeg je genoeg?
Ik kreeg vroeger altijd de kriebels als ik niet naar buiten was geweest en geen beweging had gehad. Een overmaat aan energie dat me tegen ging werken.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-06-2019 17:28
Ben je ergens gestresst of nerveus over dan, als je denkt dat het psychisch is?
Ik zit in therapie en ga helaas een hele moeilijke tijd door. De laatste tijd is het nog wat heftiger, dus het zou kunnen dat het daardoor komt.

Verliefd ben ik niet en vlooien verwacht ik ook niet.
Ik moet wel zeggen dat ik het gevoel deze week voor het eerst kreeg na een angst/paniekaanval. Hiee heb ik in het verleden ook veel last van gehad, maar dat kriebelige gevoel heb ik niet eerder gehad. Ik ben afgelopen dagen niet echt angstig geweest en mijn ademhaling is ook normaal.
Newief schreef:
15-06-2019 18:58
Ik zit in therapie en ga helaas een hele moeilijke tijd door. De laatste tijd is het nog wat heftiger, dus het zou kunnen dat het daardoor komt.

Verliefd ben ik niet en vlooien verwacht ik ook niet.
Ik moet wel zeggen dat ik het gevoel deze week voor het eerst kreeg na een angst/paniekaanval. Hiee heb ik in het verleden ook veel last van gehad, maar dat kriebelige gevoel heb ik niet eerder gehad. Ik ben afgelopen dagen niet echt angstig geweest en mijn ademhaling is ook normaal.
Bespreek je gevoel maar eens met de therapeut, kan maar zo wel bij elkaar horen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-06-2019 17:31
Beweeg je genoeg?
Ik kreeg vroeger altijd de kriebels als ik niet naar buiten was geweest en geen beweging had gehad. Een overmaat aan energie dat me tegen ging werken.
Ik beweeg regelmatig. Ik sport 2-3x per week en daarnaast wandel ik nog.
Het zou kunnen dat mijn lichaam behoefte heeft aan meer beweging om spanning kwijt te kunnen, dus ik kan kijken of dat eventueel helpt.
Newief schreef:
15-06-2019 19:01
Ik beweeg regelmatig. Ik sport 2-3x per week en daarnaast wandel ik nog.
Het zou kunnen dat mijn lichaam behoefte heeft aan meer beweging om spanning kwijt te kunnen, dus ik kan kijken of dat eventueel helpt.
Ik had echt dagelijks mijn portie beweging nodig om de kriebels te ontlopen, 2 of 3 keer per week iets doen hielp bij mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-06-2019 19:04
Ik had echt dagelijks mijn portie beweging nodig om de kriebels te ontlopen, 2 of 3 keer per week iets doen hielp bij mij niet.
Ik wandel sowieso dagelijks een half uur aan een stuk. Daarnaast ga ik overal lopend heen. Plus het gevoel is echt plots gekomen, terwijl ik niet minder ben gaan bewegen. Dus ik vraag me af of het daaraan ligt.
Newief schreef:
15-06-2019 20:26
Ik wandel sowieso dagelijks een half uur aan een stuk. Daarnaast ga ik overal lopend heen. Plus het gevoel is echt plots gekomen, terwijl ik niet minder ben gaan bewegen. Dus ik vraag me af of het daaraan ligt.
Dan even met je huisarts bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geen sex gehad?
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens magnesium geprobeerd?
Of insmeren met magnesiumolie?
Alle reacties Link kopieren
Als ik veel spanning heb voelt het alsof er koolzuur in mijn bloed zit.
Heel 'bruisend' door mijn hele lijf zegmaar. Kan goed van spanning komen!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
15-06-2019 21:11
Heb je weleens magnesium geprobeerd?
Of insmeren met magnesiumolie?
Magnesium slik ik al een lange tijd! Magnesiumolie is wel een goede.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
15-06-2019 21:35
Als ik veel spanning heb voelt het alsof er koolzuur in mijn bloed zit.
Heel 'bruisend' door mijn hele lijf zegmaar. Kan goed van spanning komen!
Dat klinkt inderdaad wel als hoe ik het nu ook voel. Toch proberen om de spanning meer kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren
Laat de huisarts het eerst onder(bloed)zoeken om vervolgens te kunnen uitsluiten of het lichamelijk is of niet.
.
Newief schreef:
15-06-2019 22:48
Magnesium slik ik al een lange tijd! Magnesiumolie is wel een goede.
Mss moet je daar wel mee stoppen.. pas nog een programma gezien waarin uitgelegd werd waarom het zelden een goed idee is om op eigen houtje vitamines en mineralen te gaan slikken.
Beter een voedingsmiddel eten waar magnesium inzit als dat al nodig is: eerst de huisarts vragen of dit een goed idee is en of je eigenlijk wel magnesium tekort komt.

Van een teveel aan vit. B6 kan je tintelingen in handen en voeten krijgen, zenuwpijn(!) en nog wat vervelende kwaaltjes.
Er werd ook uitgelegd dat lukraak iets erbij slikken ook kan zorgen dat andere stoffen niet goed opgenomen worden, en dat het absoluut niet waar is dat je alles wat je teveel slikt gewoon uitplast. Het kan ook je nieren en nog veel meer naar de verdommenis helpen.

Tenzij de dokter je het heeft voorgeschreven zou ik even stoppen met die magnesium, zou wat zijn als dat de oorzaak is: een overschot magnesium. Hier staat wat meer info over een teveel aan magnesium:
https://www.dokterdokter.nl/dossiers/ma ... /item71743
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
15-06-2019 23:22
Mss moet je daar wel mee stoppen.. pas nog een programma gezien waarin uitgelegd werd waarom het zelden een goed idee is om op eigen houtje vitamines en mineralen te gaan slikken.
Beter een voedingsmiddel eten waar magnesium inzit als dat al nodig is: eerst de huisarts vragen of dit een goed idee is en of je eigenlijk wel magnesium tekort komt.

Van een teveel aan vit. B6 kan je tintelingen in handen en voeten krijgen, zenuwpijn(!) en nog wat vervelende kwaaltjes.
Er werd ook uitgelegd dat lukraak iets erbij slikken ook kan zorgen dat andere stoffen niet goed opgenomen worden, en dat het absoluut niet waar is dat je alles wat je teveel slikt gewoon uitplast. Het kan ook je nieren en nog veel meer naar de verdommenis helpen.

Tenzij de dokter je het heeft voorgeschreven zou ik even stoppen met die magnesium, zou wat zijn als dat de oorzaak is: een overschot magnesium. Hier staat wat meer info over een teveel aan magnesium:
https://www.dokterdokter.nl/dossiers/ma ... /item71743
Ik slik per dag ongeveer 400mg. Zie nu dat dat voor een vrouw sowieso al wat te veel is. Daarnaast zit het ook nog in voeding, dus ik denk dat het inderdaad raadzaam is om er een tijdje mee te stoppen. Ik dacht dat ik me er goed in verdiept had, maar dit is toch nieuwe informatie. Ik ga eens kijken of dit na een tijdje verschil gaat maken. Erg bedankt voor deze tip!

Ik moet zeggen dat ik hier toch wel van schrik. Ik slik dit nu ongeveer 3 maanden, zou dit al schade gegeven kunnen hebben? Ik kan online niks vinden over wat er bedoeld wordt met een 'langere periode'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven