Gezondheid alle pijlers

Perifere spondyloartritis/perifere reuma

07-07-2019 19:04 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met perifere spondyloartritis. Dit is een vorm van reuma die voornamelijk in de armen, benen, schouders en heupen zit.

Er vallen een aantal soorten reuma onder zoals artritis psoratica, reactieve artritis e.d.

Hoe ging het met jullie na het beginnen met reumamedicijnen (niet alleen ontstekingremmers) zoals sulfasalizine. Hoe lang duurde het voordat de pijn en ontstekingen grotendeels weg gingen. Wat zijn jullie beperkingen? Kan je gewoon werken? Gaat de vermoeidheid over met medicijnen?

Ik vraag dit omdat dit waarschijnlijk de oorzaak is van de pijn en ontstekingen van de gewrichten van mijn zoon. Hij staat nog aan het begin en wij maken ons zorgen. Wij weten nog niet exact welke vorm hij heeft maar het zeer waarschijnlijk wel een perifere spondyloartritis.

Ik kan heel weinig patientenervaringen vinden helaas.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met perifere spondyloartritis, wel met axiale spondyloartritis. Na starten met een biological eigenlijk al binnen een paar dagen effect op vermoeidheid en pijn. (Effect op ontsteking is niet mee zekerheid te zeggen, want geen foto's gemaakt)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft bechterew en gebruikt ook biologicals. Zoon moet eerst maanden of langer andere medicijnen slikken. Mijn man heeft de neiging om zijn Embrel spuiten aan zoon te geven maar dat kan natuurlijk ook niet.

Zoon krijgt medicijnen die mijn man #% jaar geleden al kreeg Is er dan niets veranderd?

Biologicals zijn duur daarom willen ze dat je eerst lang pillen slikt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had ook heel snel resultaat. Helaas kreeg hij het wel te laat. Hij had toen al zeker 35 jaar Bechterew. Toch scheelt het zeker ook met zijn darmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven