Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking....

11-07-2019 10:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Echt al 100 jaar niet gehad en nu toch gekregen...blaasontsteking. Met koorts, vanmorgen 38.7. Urine naar de huisarts gebracht en antibiotica gekregen. Vandaag niet aan het werk. Maar....we hebben vakantie geboekt, zaterdag vertrek....ik.kan nu geen 30 minuten zonder wc in de buurt, als ik moet, dan moet ik ook acuut... we vliegen 4 uurtjes en dw reis naar schiphol is 1.5uur in de auto.

Wat is jullie ervaring. Slaat antibiotica snel aan bij blaasontsteking? Uiteraard de vraag ook bij de huisarts en apotheek gesteld maar daar kreeg ik een redelijk vaag antwoord dat het meestal met een paar dagen wel werkt. Maar ja..is een paar dagen 1 dag, 2 dagen...wat is jullie ervaring? Omdat ik ook koorts had kreeg ik niet zo'n 1 daagse stoot kuur maar een 5 daagse kuur.
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring (N=1) dat het razendsnel aanslaat
Morgen voel je je al beter
Ja, wees gerust. Antibiotica slaat heel snel aan.
Alle reacties Link kopieren
En goed blijven drinken!
Dag of twee is mijn ervaring.(heb trouwens nog nooit een een daagse kuur gehad)
lilalinda schreef:
11-07-2019 10:35
mijn ervaring (N=1) dat het razendsnel aanslaat
Morgen voel je je al beter
Maak er maar N=2 van want dat is ook mijn ervaring.
Is het misschien een optie om met de trein naar schiphol te gaan? Daar zit tenminste een wc in... Hoop dat je je snel beter voelt to!
ClumsyNinja schreef:
11-07-2019 10:49
Maak er maar N=2 van want dat is ook mijn ervaring.
.
N=3
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het ook altijd al binnen paar uur beter met antibiotica.
Om de stress wat te verminderen kun je even een Nalgene fles kopen (brede opening, sluit goed) en een rok aandoen. Dan kun je in de auto bijv wel even snel, en naar mijn ervaring moet je al minder nodig als je weet dat er een mogelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
N=4 hoor. Die ab tegen blaasontsteking slaat razendsnel aan. Binnen een uur of 12 al een enorme klachtenverlichting en de aandrang verdwijnt ook.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
De Latijnse naam voor blaasontsteking is cystitis, onthou dat even. In veel landen hoef je niet langs de huisarts voor medicijnen en AB. Met die wetenschap ben ik al een paar keer goed geholpen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik heb zondag ook een 5 daagse kuur voor blaasontsteking gekregen. Klachten waren na ruim een dag weg
ninanoname schreef:
11-07-2019 11:03
De Latijnse naam voor blaasontsteking is cystitis, onthou dat even. In veel landen hoef je niet langs de huisarts voor medicijnen en AB. Met die wetenschap ben ik al een paar keer goed geholpen.
Als je na een 5daagse kuur antibiotica nog steeds klachten hebt zou ik in het buitenland toch even een arts opzoeken. Maar ik denk niet dat to zich daar nu al zorgen over hoeft te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen medisch advies maar mijn ervaring na tientallen blaasontstekingen gehad te hebben: de AB slaat heel snel aan. Ik heb elke keer binnen een dag al verlichting gehad. Als ik zaterdag zou vliegen zou ik me totaal geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het na een halve dag al een stuk beter, n = ?
Je zou bij de ha ook kunnen vragen een extra kuur vragen voor het geval deze niet helemaal aanslaat. Misschien geeft je dat rust.
Ik ben ook met een blaasontsteking op vakantie gegaan en ja het ging prima.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor jullie tips! Ik merk nu nog geen verbetering maar ik hou me maar rustig en ik ga er maar vanuit dat het zaterdag gewoon een stuk beter gaat. En dat moet lukken als ik jullie ervaringen zo lees. Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is ook dat de antibiotica snel aanslaat. Daarom benadrukken ze volgens mij ook altijd om de kuur helemaal af te maken, ook al gaat het na een paar dagen al beter.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger heel veel last van blaasontstekingen gehad. Antibiotica kon ik gewoon zo ophalen bij de apotheek, zo vaak had ik het. Mijn ervaring ermee was dat het razendsnel werkte. Echt je bent er zo vanaf.
Veel water drinken! Eventueel cranberrysap, als dat ook gerust stelt. Sinds ik van die cranberry capsules slik is het bij mij nooit meer terug gekomen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
11-07-2019 11:51
Als je na een 5daagse kuur antibiotica nog steeds klachten hebt zou ik in het buitenland toch even een arts opzoeken. Maar ik denk niet dat to zich daar nu al zorgen over hoeft te maken.
Misschien dat to daarom de huisarts of de assistente kan vragen om een extra kuurtje mee te nemen als reserve. Dan hoeft ze niet aan de buitenlandse paardenmiddelen met alle eventuele ellendige gevolgen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Pietertje, je bent nog maar net aan de kuur begonnen :) De eerste paar dagen drink ik altijd heel veel water ook. Misschien is het puur psychologisch maar het geeft mij het gevoel dat ik de infectie eruit spoel.
De kuur icm veel water drinken zal vaak binnen 48 uur je klachten verminderen.
Waar je mijn inziens meer alert op zou moeten zijn is zonneschijn & antibiotica gebruik.
Afhankelijk van welke kuur je hebt, ik gok nitrofurantoine en dan is dit minder van toepassing , is het niet verstandig om in de zon te gaan tot 5 dagen na de laatste inname.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink mezelf echt helemaal gek en ik peis me ook nog gek maar zo snel zal het ook niet gaan. Ik ben niet een vreselijke zonaanbidder, we gaan meer cultuurreis doen. Ik zorg voor bedekking, ik verbrand sowieso heel snel dus ik ga al bijna niet onbeschermd de zon in. Altijd lange mouwen en een hoedje op en niet tussem 11 en 3 in de felle zon
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat antibiotica (zeer) snel aanslaat bij blaasontsteking.
Ik heb vroeger veel blaasontstekingen gehad.
Bij mij sloeg de AB ook aan na 1 dag.
Op dag 2 was dat branderig gevoel bijna verdwenen, alsook het 'gevoel' om het kwartier te moeten plassen.
En ja TO; heel veel water drinken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven