Gezondheid alle pijlers

Menstruatie problems.

29-08-2019 17:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen!

Inmiddels heb ik zo'n 14 jaar de pil geslikt en het laatste halfjaar had ik het Mirena spiraaltje. Omdat dat dat niet beviel en ik sowieso een keer wilde weten hoe het leven zonder hormonen zou zijn ben ik helemaal gestopt met hormonen.

Het duurde ongeveer 7 weken voor ik mijn eerste echte menstruatie kreeg, de eerste 2 dagen waren licht de 3e dag was behoorlijk heftig daarna weer 2 dagen heel licht en daarna stopte de menstruatie weer.

Na 3 weken en 6 dagen kreeg ik een klein beetje bloed bij het afvegen, ik dacht nog nou mooi cyclus bijna 4 weken later. Maar het lijkt wel alsof de menstruatie niet echt wil doorkomen het blijft echt heel licht en eigenlijk is het niet tampon waardig. Eigenlijk alleen zichbaar bij het afvegen na een toilet bezoek. En sorry voor de details de geur is ook niet erg prettig, dit had ik nooit toen ik aan de pil was.

Ergens maak ik mij een beetje zorgen, zou dit iets kunnen zijn wat niet goed is of komt het gewoon omdat ik zolang hormonen heb gehad en ook vrij veel heb doorgeslikt?

Hopenlijk kunnen jullie mij een beetje geruststellen!

Liefs Tailor. :)
anoniem_390004 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 17:52
6.43% gewijzigd
Doe eens gek, maak een afspraak met je huisarts om dit te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Onveilige seks gehad??
Belangrijk om te weten is dat je zelf geen invloed kunt uitoefenen op de timing van je ongesteldheid. Je kunt je menstruatie dus niet overslaan, verschuiven of uitstellen. Bij het gebruik van een hormoonspiraaltje zoals Mirena kan je menstruatie veranderen of zelfs helemaal wegblijven.

https://www.anticonceptie.nl/product/spiraaltje/mirena/
Alle reacties Link kopieren
De huisarts zegt er niet veel van, gewoon afwachten zegt ze dus daar kan ik weinig mee.

Wij hebben seks gehad met condooms en die waren na de seks allemaal nog goed.

Ik gebruik dus inmiddels helemaal geen anticonceptie meer, dus ook geen spiraaltje!
Je hebt hem eruit laten halen bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch even testen?
Alle reacties Link kopieren
Klopt de spiraal is zo'n 2.5 maanden geleden er uit gehaald. Ik heb een normale menstruatie gehad en nu precies 4 weken ben ik weer ongesteld maar echt heel minimaal. Net alsof het niet echt op gang wil komen.
Als je niet zwanger wil worden en het bevalt zonder hormonen minder dan met hormonen (geur, niet weten wanneer je ongesteld bent en dat niet kunnen regelen) en je had nooit last van de hormonen (in de zin van verdwijnend libido oid) dan zou ik gewoon weer lekker aan de hormonale anticonceptie gaan.

Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Klopt de spiraal is zo'n 2.5 maanden geleden er uit gehaald. Ik heb een normale menstruatie gehad en nu precies 4 weken ben ik weer ongesteld maar echt heel minimaal. Net alsof het niet echt op gang wil komen.

Ik ben gelukkig niet zwanger, dat had ik al getest!
Tailorr schreef:
29-08-2019 18:08
Klopt de spiraal is zo'n 2.5 maanden geleden er uit gehaald. Ik heb een normale menstruatie gehad en nu precies 4 weken ben ik weer ongesteld maar echt heel minimaal. Net alsof het niet echt op gang wil komen.

Ik ben gelukkig niet zwanger, dat had ik al getest!

Waarom kan je dan niks met het advies van je huisarts? Je hebt nou eenmaal niet alles in de hand.
Tailorr schreef:
29-08-2019 17:53
De huisarts zegt er niet veel van, gewoon afwachten zegt ze dus daar kan ik weinig mee.

Wij hebben seks gehad met condooms en die waren na de seks allemaal nog goed.

Ik gebruik dus inmiddels helemaal geen anticonceptie meer, dus ook geen spiraaltje!
als jij niks met afwachten kan dan wil je tips om je menstuatie op gang te helpen?
bijv.
keihard de trap afrennen
trampoline springen
in je baarmoeder knijpen
op je buik stompen?

zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij gewoon af of dit normaal is, ik heb nog nooit menstruaties mee gemaakt zonder pil gebruik omdat ik gelijk aan de pil ben gegaan ivm heel veel puistjes.

Ik ben slechts wat ongerust dus had gehoopt op mensen die het zelfde mee hebben gemaakt. Zodat ik weet dat er niks aan het handje is.
anoniem_390004 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 18:48
1.00% gewijzigd
Tailorr schreef:
29-08-2019 18:47
Ik vraag mij gewoon af of dit normaal is, ik heb nog nooit menstruaties mee gemaakt zonder pil gebruik omdat ik gelijk aan de pil ben gegaan ivm heel veel puistjes.

Ik ben slechts wat ongerust dus had gehoopt op mensen die het zelfde mee hadden gemaakt. Zodat ik weet dat er niks aan het handje is.

Je huisarts heeft vast veel ervaring.
Tailorr schreef:
29-08-2019 18:47
Ik vraag mij gewoon af of dit normaal is, ik heb nog nooit menstruaties mee gemaakt zonder pil gebruik omdat ik gelijk aan de pil ben gegaan ivm heel veel puistjes.

Ik ben slechts wat ongerust dus had gehoopt op mensen die het zelfde mee hebben gemaakt. Zodat ik weet dat er niks aan het handje is.
maar je hebt toch gehoord wat de dokter zei? of zou die maar zo iets verzinnen?
Star² schreef:
29-08-2019 18:48
Je huisarts heeft vast veel ervaring.
misschien is die huisarts een pathologisch leugenaar
Alle reacties Link kopieren
Naast het advies van de huisarts (even aankijken en anders onderzoek voor bmhk) had ik gehoopt dat ik hier gerust gesteld kon worden.

Maar niet dus! :D
Tailorr schreef:
29-08-2019 18:51
Naast het advies van de huisarts (even aankijken en anders onderzoek voor bmhk) had ik gehoopt dat ik hier gerust gesteld kon worden.

Maar niet dus! :D
die huisarts heeft er jaren voor gestudeerd he?
Wij zitten de hele dag een beetje te forummen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-08-2019 18:52
die huisarts heeft er jaren voor gestudeerd he?
Wij zitten de hele dag een beetje te forummen

:-D
S-Meds schreef:
29-08-2019 18:52
die huisarts heeft er jaren voor gestudeerd he?
Wij zitten de hele dag een beetje te forummen
Hey spreek voor jezelf!

(Okay ik ook)
Hi,

Ik heb ook nauwelijks een menstruatie sinds ik gestopt ben met de spiraal.
Dit is echter al 3 jaar zo en de huisarts kan echt niks voor mij doen. Het ziekenhuis ook niet, dus totaal niet geruststellend. haha sorry.
Maarrr ik weet wel dat, tenzij je echt nu aan kinderen wil beginnen, dit echt geen probleem hoeft te zijn van iets ergs. Maargoed, dit is natuurlijk geen garantie voor jou. Maar ik zou me geen zorgen maken hoor, maar huisarts bellen is ook kleine moeite natuurlijk.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven