Gezondheid alle pijlers

wortel van getrokken kies is blijven zitten, wat te doen?

02-09-2019 22:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag naar ervaringen; lastige pijnlijke kies met breuk in wortel. Bleek niet meer te redden en moest worden getrokken. Helaas lukte het niet om de laatste stukje wortel te verwijderen. Deze brak diep af. Volgens tandarts moet ik hiervoor naar kaakchirurg. Ervaringsdeskundigen zeggen; welnee, gewoon laten zitten tot je er last van krijgt. Wat is wijsheid, wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-09-2019 13:30
Reden: Medisch advies
98.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-09-2019 13:30
Reden: Medisch advies
98.23% gewijzigd
''Geen woorden maar daden''
Vorig jaar is bij mij een kies getrokken waarvan de wortel ook gebroken was, de tandarts dacht dat hij alles had maar de wond ging slecht dicht en bleef gevoelig.
Na een maand kwam er opeens nog een stuk wortel naar boven en toen dat eruit was ging echt binnen een paar uur de wond al een stuk dicht en een week later had ik nergens meer last van O_O
Ik zou zeggen dat je lichaam het zelf wel naar buiten werkt en ik zou het even aankijken. Bij aanhoudende pijn wellicht toch naar de kaakchirurg,
Alle reacties Link kopieren
Heb hetzelfde gehad maar bij mij ging dat stukje wortel ontsteken en dat was niet fijn. Als je er geen last van hebt zou ik het gewoon laten zitten. Als je er wel last van krijgt kan het er alsnog uit (en daar zou ik dan weer niet al te lang mee wachten).
ik zou het voor de zekerheid even laten checken bij de kaakchirurg maar ik heb dan ook zojuist een gigantische ontsteking in mn kaak gehad en godsamme wat doet dat pijn. echt pijn die je je ergste vijand niet gunt zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker het advies van je tandarts hierin opvolgen!
Kameelperd schreef:
03-09-2019 11:19
Vorig jaar is bij mij een kies getrokken waarvan de wortel ook gebroken was, de tandarts dacht dat hij alles had maar de wond ging slecht dicht en bleef gevoelig.
Na een maand kwam er opeens nog een stuk wortel naar boven en toen dat eruit was ging echt binnen een paar uur de wond al een stuk dicht en een week later had ik nergens meer last van O_O
Ik zou zeggen dat je lichaam het zelf wel naar buiten werkt en ik zou het even aankijken. Bij aanhoudende pijn wellicht toch naar de kaakchirurg,
Ja, je lichaam lost dat vanzelf op, maar dat kan gepaard gaan met ontstekingen en pijn. Bij mij kwamen restanten van mijn getrokken verstandskiezen maanden later naar buiten, tegelijk met een boel pus, hechtdraad en andere rommel. Niet heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het advies van de tandarts opvolgen en naar de kaakchirurg gaan. Dan ben je er 100% vanaf en weet je tenminste zeker dat het laatste stukje wortel geen ontsteking kan veroorzaken in de toekomst.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
CommonSense schreef:
03-09-2019 13:48
Ja, je lichaam lost dat vanzelf op, maar dat kan gepaard gaan met ontstekingen en pijn. Bij mij kwamen restanten van mijn getrokken verstandskiezen maanden later naar buiten, tegelijk met een boel pus, hechtdraad en andere rommel. Niet heel prettig.
Ieuw dat is wel heel pijnlijk, dan heb ik nog mazzel gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven