Gezondheid alle pijlers

Chlamydia-vraagje

18-08-2007 21:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Een aantal jaar geleden bleken mijn toenmalige vriend en ik na een soa/HIV-test chlamydia te hebben. Het moest wel van hem komen, aangezien ik voor hem altijd veilig gevreeën had. We zijn toen gelijktijdig behandeld middels een antibiotica-kuur (hij is één dag eerder gestart dan ik). Tijdens deze behandeling hebben we echter wel gevreeën. Toen het uit was tussen deze jongen en mij, ben ik naar de huisarts gegaan voor een na-controle, want dat leek me wel zo verstandig. De ha vond het echter niet nodig om nog een uitstrijkje te maken om te kijken of de chlamydia weg was, want volgens haar is een gelijktijdige behandeling altijd afdoende. Maar het zit me toch niet lekker. Ik hoor namelijk verschillende dingen: aan de ene kant dat sex tijdens een kuur voor chlamydia het zogenaamde 'pingpong-effect' in de hand kan werken en aan de andere kant dat een gelijktijdige behandeling voldoende is, omdat de antibiotica tenslotte gelijktijdig bij beide personen de infectie te lijf gaat. Mijn huisarts vond het dus onzin om nog een keer te testen en ik weet niet meer wat nou wel of niet klopt. Heeft iemand hier misschien het antwoord op?
Alle reacties Link kopieren
Ja mag altijd bij een andere arts een second opinion aanvragen en bestaat de Rutger Stichting of iets dergelijks nog? Dan kan je je daar voor de zekerheid toch laten testen als het je niet lekker zit? Zekerheid voor alles toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, tuurlijk, dat is zo. Maar ik wil liever niet nog een keer naar de GG&GD (Rutgers Stichting bestaat volgens mij al een tijdje niet meer), want dat vond ik toen echt vreselijk (vrouw die me onderzocht was een soort slager, ik heb serieus nog een dag krom gelopen). Bovendien gaan ze me dan ook gelijk weer testen op alles, terwijl dat dus helemaal niet nodig is.

Ik heb komende week weer een afspraak met de ha gemaakt, maar ik weet nu al dat ze gaat zeggen dat het niet nodig is. En tja, wie kan het nou beter weten dan een arts? Maar ik heb zelf wat zitten rondsnuffelen naar informatie en ik lees dus erg contrasterende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn dochter heeft het gehad...

Gelijktijdig met haar vriend behandeld..

Later belde hij op...(verkering was al eventjes uit) dat hij het nog steeds had.

Mijn dochter naar huisarts gebeld, kreeg ze opnieuw medicijnen, zonder test!

Test schijnt duurder te zijn dan de medicijnen!!



Heb je trouwens nog klachten?

Als je je zorgen maakt gewoon er op staan dat je een test wilt. Dan krijg je 'm wel!

Succes ermee!!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Doubleimpact: Nee, ik heb geen klachten, maar dat hoeft bij chlamydia natuurlijk niks te zeggen. Je kunt er jaren mee rondlopen zonder iets te merken. Ik zal inderdaad gewoon tegen de ha zeggen dat ik hoe dan ook een test wil en anders dan maar meteen een kuur.



@extrahalo: Ik dacht ook al dat zoveel pijn na een onderzoek niet normaal was. Dat mens was volgens mij met het verkeerde been uit bed gestapt, want ze was bloedchagerijnig en ramde dat spateltje er gewoon zomaar in. Ik wist niet wat me overkwam en geloof me, ik ben echt niet kleinzerig o.i.d. Maar de GG&GD, daar kom ik liever niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik 'n blaasontsteking had, toen vertelde mijn h.a dat ik een chlamydia had? Wij hebben med. ingenomen, maar mijn klachten bleven, doorverwezen naar het zkh. daar hadden ze het over 'n schimmelinfectie??????? Weer med. gekregen en deze hielpen wel, ik begrijp er nog steeds niets van wat ik nu gehad heb, maar ik had wel erg afscheiding waterig van kleur en 'n branderig gevoel. maar er is geen uitstrijkje ofzo gedaan door de h.a wel , in het ziekenhuis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven