Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
08-07-2020 13:00
Is het zo duidelijker?
Ja :proud:
Nemain• schreef:
08-07-2020 12:55
Verder snap ik er weinig van :lol:
Ik snap waarom je er niet veel van snapt. ;-D
ModeratorViva schreef:
08-07-2020 13:00
Is het zo duidelijker?
Ja, top!
-al gedaan-

:D

O, en suggestie: voeg aan dubbelnicken iets toe: bewust dubbelnicken in hetzelfde topic. Dat scheelt veel onnodige stafjes.
feow wijzigde dit bericht op 08-07-2020 13:05
41.15% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
08-07-2020 13:03
Mods, ik heb een vraag.
Zou je de tussenkopjes bij jullie nieuwe regels even vetgedrukt willen maken?

Weekban
Voor bla
En bla
En blablablabla

Permaban
Voor tja
En tja
En tjatjatja.

:D

O, en suggestie: voeg aan dubbelnicken iets toe: bewust dubbelnicken in hetzelfde topic. Dat scheelt veel onnodige stafjes.

In het bantopic zelf staat het met dikgedrukte koppen
Nemain• schreef:
08-07-2020 13:02
Ja :proud:
Top :) .
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Ik moet even kauwen op die 'eenzijdige privévete' . Is het een eenzijdige privévete als iemand maanden- zo niet jaren lang één forummer achtervolgt met pesterige en beledigende posts?
Absoluut een verbetering!
Such fun!1
Mijn vetes zijn altijd privé.
En vaak beginnen ze eenzijdig.
Maar zodra het wederkerig is mag het wel??

*snapt ineens een pb* :proud:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Hopen dat het anonieme staffen snel weggaat. Ik bepaal nl zelf wat ik wel/niet kan hebben en wat ik 'op de man vind"

Daar hoeft Klaartje67 zich niet tegenaan te bemoeien.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Het begin is er in ieder geval; fijn!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Voor degenen die in de discussie zaten op het Meldtopic, de waarschuwing over op de manposten, geldt ook hier!

Twee vragen
Kan er iets gedaan worden aan:
Vijandig gedrag tegenover mensen die een nieuw topic openen ( ik lees alleen op Relatie dus daar gaat het over). Ik bedoel dat belachelijk maken, afdoen als niet ter zake of geen echt probleem ( want ikzelf heb er nooit last van etc). Dit lijkt onschuldig maar niet voor niets verdwijnt de topic opener vaak heel snel. Zonde toch?
Het officiële Napraat topic functioneert niet als zodanig en zou van naam moeten veranderen. Zou her niet mogelijk zijn om op iedere pijler een napraat te hebben?

Ik zie uit naar het antwoord op mijn vragen. De discussie met een aantal formummers heb ik reeds gevoerd. Ik weet nu dat ik een lompe, kansloze en zielige, gefrustreerde vrouw ben omdat ik dit ter discussie durf te stellen.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 12:04
Twee vragen
Kan er iets gedaan worden aan:
Vijandig gedrag tegenover mensen die een nieuw topic openen ( ik lees alleen op Relatie dus daar gaat het over). Ik bedoel dat belachelijk maken, afdoen als niet ter zake of geen echt probleem ( want ikzelf heb er nooit last van etc). Dit lijkt onschuldig maar niet voor niets verdwijnt de topic opener vaak heel snel. Zonde toch?
Het officiële Napraat topic functioneert niet als zodanig en zou van naam moeten veranderen. Zou her niet mogelijk zijn om op iedere pijler een napraat te hebben?

Ik zie uit naar het antwoord op mijn vragen. De discussie met een aantal formummers heb ik reeds gevoerd. Ik weet nu dat ik een lompe, kansloze en zielige, gefrustreerde vrouw ben omdat ik dit ter discussie durf te stellen.
Ik vraag me een beetje af hoe je dat voor je zou zien. Wat mag dan wel als reactie en wat niet? Wat jij als vijandig ziet, ziet een ander weer juist als opbouwend en proberen om een TO zelf actie te laten ondernemen. Het wordt een hele dunne scheidslijn op die manier.

Wat betreft het Napraattopic, daar zit op dit moment een redelijk vaste groep, dat is zo gegroeid. Maar dat betekent niet dat het topic van hen is. Iedereen mag daar gewoon schrijven en napraten. Wat we wel kunnen doen, is ingrijpen wanneer iemand op een normale manier daar gaat napraten en daar wordt vijandig op gereageerd.

ModeratorViva schreef:
10-07-2020 12:35
Wat we wel kunnen doen, is ingrijpen wanneer iemand op een normale manier daar gaat napraten en daar wordt vijandig op gereageerd.

Goeie!!

Want dat zie ik echt nooit gebeuren. Wie niet scheldend en spugend binnenkomt doet gewoon mee.
yasmijn schreef:
08-07-2020 09:53
O mooi zo! Ik hoop zo dat dat laffe anonieme staffen eraf gaat.
:high5:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Peixe schreef:
10-07-2020 12:38
Goeie!!

Want dat zie ik echt nooit gebeuren. Wie niet scheldend en spugend binnenkomt doet gewoon mee.
Precies dit.
Life is short. Eat dessert first.
Dank voor het antwoord. Ik had niet anders verwacht. Ik ben me ervan bewust dat dit klinkt alsof ik gelijk wil hebben. Dat is vast ook zo, maar vooral toont dit antwoord aan dat jullie geen zin hebben in ruzie met de napraat heksen.
Wil je mijn account anonimiseren? Ik lees alleen nog maar mee.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 12:47
Dank voor het antwoord. Ik had niet anders verwacht. Ik ben me ervan bewust dat dit klinkt alsof ik gelijk wil hebben. Dat is vast ook zo, maar vooral toont dit antwoord aan dat jullie geen zin hebben in ruzie met de napraat heksen.
Even serieus, zie je je eigen aandeel dan echt niet? Wat zou er gebeurd zijn als je gewoon mee zou komen napraten? En niet stampend en schreeuwend binnen zou gekomen zijn? Of op een normale manier jouw mening gezegd had?
Waterman26 schreef:
10-07-2020 12:47
O_O
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
doornroosje9 schreef:
10-07-2020 12:50
Even serieus, zie je je eigen aandeel dan echt niet? Wat zou er gebeurd zijn als je gewoon mee zou komen napraten? En niet stampend en schreeuwend binnen zou gekomen zijn? Of op een normale manier jouw mening gezegd had?
En dan in elkaar geslagen worden (jouw woorden). Ik waardeer je poging om echt antwoord te geven. Maar ik lees hier al langer. Het gaat niet om vandaag of gisteren. Dit forum is inderdaad te veel een afspiegeling van het schoolplein of iedere andere plek waar de grote bekken de dienst uitmaken. Dat moderatoren dat gedogen is de druppel. Even voor de goede orde: dit gaat niet over de discussie van vandaag of dit antwoord dat ik op deze vraag krijg. Het is gewoon exemplarisch voor iets wat ik al heel lang vind. En als ik het (eerder al) eens ter sprake breng, krijg ik altijd in mijn postvak mail van mensen die het ook vinden.
Ik haat een angstcultuur, in mijn persoonlijk leven ga ik die strijd wel aan. Op een forum. Mmmmwaaaaa laat maar.
Ik kan je zeggen dat ik dit wel zo ervaren heb. Op dit moment valt het mee. De meesten mogen mij daar nog steeds niet, dat is prima. Maar het is wat gemoedelijker geworden.

Dit heb ik een paar dagen geleden wel zo ervaren. Dat is mijn persoonlijke ervaring.
Dit is terug op te lezen vanaf pagina 54, 55 op napraat. Vooral op 55.

Jullie mogen zelf bepalen of je dat wel of niet, wegjagen vindt. Maar zo heb ik het wel ervaren. En ik ben er echt niet scheldend of spugend binnen gekomen. Ik probeerde juist mee te praten.

"Begrijpend lezen is in ieder geval niet haar ding"
"Begrijpelijk schrijven ook niet."
"moeten we Abyss niet aan DDennis koppelen"
"Zegt wel iets hè, dat mensen die je voor het eerst lezen je gelijk al irritant vinden."
Peixe schreef:
10-07-2020 12:38
Goeie!!

Spijker op zijn kop.
Maar wel het laatste woord willen hebben. :whistle:
Waterman26 schreef:
10-07-2020 12:56
En dan in elkaar geslagen worden (jouw woorden). Ik waardeer je poging om echt antwoord te geven. Maar ik lees hier al langer. Het gaat niet om vandaag of gisteren. Dit forum is inderdaad te veel een afspiegeling van het schoolplein of iedere andere plek waar de grote bekken de dienst uitmaken. Dat moderatoren dat gedogen is de druppel. Even voor de goede orde: dit gaat niet over de discussie van vandaag of dit antwoord dat ik op deze vraag krijg. Het is gewoon exemplarisch voor iets wat ik al heel lang vind. En als ik het (eerder al) eens ter sprake breng, krijg ik altijd in mijn postvak mail van mensen die het ook vinden.
Ik haat een angstcultuur, in mijn persoonlijk leven ga ik die strijd wel aan. Op een forum. Mmmmwaaaaa laat maar.
Dat in elkaar geslagen ging puur en alleen over die kroeg. Had niet eens het forum in mijn gedachten toen ik dat schreef.

En ik vind het echt heel stom dat het zo voelt voor sommige forummers hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven