Autobanden oppompen hoe vaak

17-07-2015 21:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak pompen jullie extra lucht bij de autobanden?

Ik doe dit ongeveer elk half jaar, maar het schijnt nog vaker te moeten?

Er schijnen ook mensen te zijn die het nooit doen trouwens:)
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ze 1x per 3 maanden na en als ik verder dan 250km enkele reis ga.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat te weinig. Zeg maar nooit eigenlijk.
Volgens mij 'moet' het 1x per maand. Ik doe het nooit
Nooit.
Eens per jaar ofzo. Voordat we met de caravan vertrekken

En van de scooter merk ik het als het weer nodig is. Dan voel ik het.
Ik vlak voordat ik de auto laat keuren 😳 Omdat ik er dan ineens aan denk...haha
Sinds ik nieuwe voorbanden moest omdat ze erg versleten waren door te lage bandenspanning doe ik het nu eens in de 2, 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zie dat ze een beetje inzakken zeg maar...waarschijnlijk te laat dus
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn bus van het werk minstens 1x per maand. Bij de pomp waar ik verplicht moet tanken kan ik de spanning meten dus dan doe ik het vaak even snel. Mijn eigen auto eigenlijk nooit nu ik er zo over nadenk. Toch maar eens wat vaker doen. Geeft toch minder slijtage. Ik moet dan alleen wel speciaal een stukje om naar een ander pomp rijden omdat bij degene waar ik tank het niet kan.
Ik controleer het ongeveer 1 keer in de drie maanden. Meestal hoeft er niet zoveel bij, maar het zijn dan ook nog vrij nieuwe banden. M'n oude bandjes moest ik vaker bijvullen.
Nooit, eigenlijk ook nooit bij stil gestaan dat dat moet, vriend regelt altijd alle autozaken (erg hè )
Alle reacties Link kopieren
1x per maand
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Niet zo vaak, wanneer ik het check hoeft er eigenlijk nooit lucht bij. Als ik bij een Tango tank dan check ik het wel omdat lucht daar gratis is.
Alle reacties Link kopieren
In principe elke 2 of 3 week. Officieel hoort dat ook. Maar ja... Sta je daar weer, overal nog steeds die 2.5 bar er in... Lekker zuinig . Tip: even in het boekje of op de deurpost bestuurderskant kijken, staat meestal wel op hoe veel er in moet. En dan even wat meer: ik doe zelf 0.3 meer er in. Iets zuiniger + minder slijtage, maar wel veilig. En je komt niet zo snel op zachte banden te staan.
Alle reacties Link kopieren
Elke maand. Ruim te helft van de Nederlandse auto's rijdt rond met minstens 1 band die echt te zacht is. Dat is gevaarlijk (slechtere wegligging en langere remweg, gevaar van klapband), kost geld (ruim 100 euro per auto per jaar aan extra brandstof en bandenslijtage) en is slecht voor het milieu.

Ik vul net als Aapje0801 0,3 bar boven de adviesspanning, en om de zelfde reden.

Vergeet ook het reservewiel niet: als je dat nodig hebt is het echt niet handig als het half leeg staat.

Een te zachte band wordt na een eind rijden veel heter dan een band op de juiste spanning. Dus een hete band is ook een waarschuwing.



Er bestaan ventieldopjes met ingebouwde druk indicator. Zodra de spanning daalt onder de 2,2 bar, verdwijnt het groene cylindertje en zie je het rode staafje. Handig voor mensen die geen zin hebben om vaak te controleren.



Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Iig elke 3 maanden. En elke keer als ik de auto ga wassen/stofzuigen/vloeistoffen bijvul.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2018 15:39
Reden: Spam
98.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is 3 jaar oud. Heb je bericht als spam gemeld.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven