Met een been op de stoep, en een been in de goot : - )

26-02-2007 11:25 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar gelee ongeveer was hier een topic met vreemde gewoontes en bijgeloven. Ik heb me kostelijk vermaakt.

Helaas is het topic er niet meer, dus hier een  nieuwe .



Ik zal beginnen.



Ik moet elke dag mijn wc poetsen. Ook als ons gezin heel de dag niet thuis is geweest en  we laat thuis komen. Ook dan zit ik nog om 23.00 op mn knietjes de plee te schrobben.



Ik probeer nog steeds alleen de witte strepen van het zebra pad te raken. Godzijdank heb ik nu kinderen dus kan ik net doen of zij het leuk vinden...



Ik speel het huishouden. Ik ben huisvrouw en als ik s ochtends aan het werk ga speel ik meestal dat ik in een film een rol heb als huisvrouw. Of ik zet een cd op en bleeeer heel hard mee, doe ik net of ik een video clip aan het opnemen ben....
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik graag zien. Je mag wel los gaan in mijn huis hoor! Welke stofjes mis ik dan in mijn hersenen dat ik dat niet heb? Of komt het omdat ik geen kinderen heb?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik graag zien. Je mag wel los gaan in mijn huis hoor! Welke stofjes mis ik dan in mijn hersenen dat ik dat niet heb? Of komt het omdat ik geen kinderen heb? 






ik kom met alle liefde even langs :D

Godzijdank ist een anoniem forum, ik geloof ook niet dat iemand weet daat ik dat doe.. Hoewel mn vriend zei pas: als ik thuis kom en jij bent aan het schoonmaken zie ik je door het raam altijd vrolijk praten en lachen.......:$. Heb gelukkig een 7 maanden oude zoon als excuus haha
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Poeh, overduidelijk dat ik dat stofje in mijn hersenen mis. Soms wel heel vervelend. Behalve toen ik samenwoonde. Toen hoefde ik niet schoon te maken, toen hadden we iemand die het deed. En ex geirriteerd als ik wat deed want ik kon het toch niet (volgens hem). Nou dan niet. Nu ik alleen woon valt het mij erg zwaar. Het is gewoon een fulltime baan naast je werk. Laat staan met kids erbij. Ik zou niet weten hoe je dat moet doen. Wat een rot werk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ik heb dan ook geen werk, gelukkig niet, zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met het huishouden en 3 kinderen. Petje af voor degene die dat wel kunnen.



Maarre,..... heb je geen rare gewoontes verder :P
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
ik heb dan ook geen werk, gelukkig niet, zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met het huishouden en 3 kinderen. Petje af voor degene die dat wel kunnen.



Maarre,..... heb je geen rare gewoontes verder :P
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hoi,



Gelukkig ben ik er nu overheen, maar als kind vond het cijfer 2 en 5 heel lief en leuk, en was ik ook altijd erg blij als het antwoord op mijn som 2 of 5 was. Maar de 7, dat was een etterbak. Liever schreef ik het antwoord dan niet op. Maar ja, expres een fout maken deed ik dan toch ook weer niet.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met schrijven en foutjes maken. Zelfs een boodschappenlijstje moet over als ik me heb verschreven. :$ Gelukkig gebeurt dat niet vaak...

Alle reacties Link kopieren
Maarre,..... heb je geen rare gewoontes verder :P
Hihihi, ik wil niet verklaren dat ik de normaalste persoon ben. Ik ben er een met 100 gebruiksaanwijzingen. Maar ik heb geen dwangneuroses of dingen controleren, dingen verplicht doen, helemaal niets. Ik vrees dat mijn afkeer van het huishouden gewoon ligt in het feit dat ik het 8,5 jaar niet heb hoeven doen en dat ik er simpel weg een hekel aan heb en het een rot werk vind. Weet het ook niet maar dat denk ik.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
rare gewoontes... heb je even? ;)



- Als ik om zeven uur eruit moet, moet de wekker om 07.02 uur. Omdat hij op een even getal moet, en omdat het lijkt of ik dan veeel langer kan slapen dan wanneer de wekker op 06.58 of 07.00 uur staat. Snap je het nog??



- Ik kijk ongeveer 361x per etmaal hoelaat het is.... zodra ik "wakker" word (ook al is het 4 uur 'snachts, pikdonker en doodstil), kijk ik meteen op mn telefoon hoe laat het is.



- Als ik autorijd, wil ik niet stilstaan. Heeeel langzaam, stapvoets rijden mag wel, maar niet helemaal stilstaan.  Als ik op een kruising / rotonde kom, of als ik filerij, moet de versnellingspook in ieder geval in zn 2 blijven. Ik wil niet hoeven optrekken vanuit de 1 ! (hoewel daar meestal geen ontkomen aan is)



- ik tel heeeeel vaak... hoeveel slokjes mn kop thee is, hoevaak ik kauw voordat ik mn eten doorslik, hoeveel tegeltjes er in een m2 muur zitten, hoeveel lampjes er in mn kerstboom hangen, hoeveel smsjes ik per dag/week/maand/jaar verstuur/ontvang, aaarrghhh



- de luxaflex moeten naar boven toe dichtgedraaid zijn, niet naar beneden toe (als je begrijpt wat ik bedoel)



ooohhh... wat erg! Ik kan nog wel even zo doorgaan maar ik hou het hier maar even bij, om te voorkomen dat jullie denken dat ik compleet paranoia ben (wat jullie misschien nu al wel denken...) :P
Alle reacties Link kopieren


rare gewoontes... heb je even? ;)



-ooohhh... wat erg! Ik kan nog wel even zo doorgaan maar ik hou het hier maar even bij, om te voorkomen dat jullie denken dat ik compleet paranoia ben (wat jullie misschien nu al wel denken...) :P
Nee ik denk niet meteen paranoia, maar het ligt dit niet dicht tegen een dwangneurose aan? Of is dat popie-jopie-gezever? Kijk als jij er geen probleem er mee hebt dan is er niets aan de hand, denk ik. Als het je leven gaat beheersen of je gezin/familie, ja dan zou ik toch ff gaan nadenken wat je ermee aanmoet. Hoe je het beschrijft klinkt erg onschuldig. Maar dat kan ook schijn zijn. Hoe kijk jij ertegenaan? En je partner? Heb je/jullie er last van?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren


rare gewoontes... heb je even? ;)



- Als ik om zeven uur eruit moet, moet de wekker om 07.02 uur. Omdat hij op een even getal moet, en omdat het lijkt of ik dan veeel langer kan slapen dan wanneer de wekker op 06.58 of 07.00 uur staat. Snap je het nog??



Nee. 7.00 is dan toch ook een "even" getal? Hoewel ik de getallen denk ik zou optellen en dan kom je op een oneven getal uit. Wat is het "goede" verschil dan van 7.00 en 7.02? Alles opgeteld blijf je met een 7 of een 9 zitten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb geen rare gewoontes en geen rare trekjes. Het is de rest van de wereld wie raar is :P
Ik tel ook.........

tegeltjes.......



letters........



hoeveel keer trappen het is naar de creche.......en de volgende keer in minder willen doen........



ach. verder lijd ik een normaal leven.........

denk ik........
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook scheelt in hoeverre je in de stress raakt als je een keer niet kunt tellen, of de tel kwijt raakt, of ziet dat iemand anders de luxaflex anders dicht heeft gedaan. Als je dat ziet van buiten, en je ging net weg, laat je dan je gezelschap wachten om terug te gaan en het te veranderen?



Ik tel vaak. Als tijdverdrijf. Ik wil dat dingen op een vaste plek staan, vind het licht vervelend als iemand mijn frutsels heeft verplaatst. Maar ik kan wel het huis uit zonder het terug te zetten, en als ik de tel kwijt raak doordat mijn telefoon gaat, zal ik er geens tap minder om zetten...
Alle reacties Link kopieren
Als ik bij mijn vader thuis naar de zolder moet raak ik eerst met mijn handen de vloer aan voordat ik er zelf op ga staan.

En de prulletjes thuis moeten symmetrisch staan.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren




quote: revival reageerde



rare gewoontes... heb je even? ;)



- Als ik om zeven uur eruit moet, moet de wekker om 07.02 uur. Omdat hij op een even getal moet, en omdat het lijkt of ik dan veeel langer kan slapen dan wanneer de wekker op 06.58 of 07.00 uur staat. Snap je het nog??



Nee. 7.00 is dan toch ook een "even" getal? Hoewel ik de getallen denk ik zou optellen en dan kom je op een oneven getal uit. Wat is het "goede" verschil dan van 7.00 en 7.02? Alles opgeteld blijf je met een 7 of een 9 zitten.





Dát is het verschil tussen 07.00 en 07.02 uur



En nee, ik heb er geen problemen mee, en mn omgeving ook niet. Alleen als ik het allemaal op een rijtje zet, lijkt het wat ernstiger dan het is. MAar het komt echt niet in de beurt van dwangneurose hoor! gewoon trekjes die ik meestal uit verveling deed en inmiddels gewoonte zijn.
Alle reacties Link kopieren


En nee, ik heb er geen problemen mee, en mn omgeving ook niet. Alleen als ik het allemaal op een rijtje zet, lijkt het wat ernstiger dan het is. MAar het komt echt niet in de beurt van dwangneurose hoor! gewoon trekjes die ik meestal uit verveling deed en inmiddels gewoonte zijn.



Nou gelukkig, dan is er niets aan de hand. Ik ken het niet dus ik lees met verwondering dit topic. Hoewel ik er niet in geloof loop ik wel om een ladder heen dan eronder. Maar enkel omdat de keer dat ik eronder liep de glazenwasser water liet vallen. Liep goed af hoor. Maar gebroken glas, zout morsen, zwarte katten, je ik weet niet eens of het juist geluk of ongeluk brengt.



Ik vroeg mij in het algemeen af met het tellen, is het om op een bepaald getal te komen? Of moet het juist even of oneven zijn?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig heb ik er nog maar eentje (vind ik dan hè, misschien zijn het er wel veeeel meer...); ik tel altijd het aantal traptreden die ik loop. Bij mezelf thuis na 7 jaar ook niet meer, maar wel bij anderen of in het winkelcentrum.



Vroeguh, moest ik bij het lopen altijd op 'hele' tegels staan. Mocht niet op de randjes ertussen. Wat er zou gebeuren als ik het wel deed weet ik niet en zal niet schokkend geweest zijn, want inmiddels loop ik daar alweer jaren op! En verder had ik, net als iemand hierboven schreef, de tic om bij het schrijven geen fouten te maken. Deed ik dat wel, begon ik opnieuw. Lang leve de correctiestift!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik irritant vind is wekkers die niet juist op de tijd staan. Als die afgaat dat ik met mijn suffe kop zoveel minuten erbij of eraf moet trekken. Dat trek ik niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
O wat herkenbaar allemaal...er staan er al een paar tussen waar ik ook last van heb maar ik heb er nog een paar:



Alles moet even zijn, en in balans.

Ik had ooit een setje theelichtjes gezien, het waren er drie.

Ik heb 2 setjes gekocht omdat ik er zo 6 had en geen oneven getal.



Het volume van de tv moet altijd een even getal zijn.

Dus geen 11, 13 of 15.



Bij een parkeergarage altijd de rechteringang, want rechts is even.(geen flauw idee waarom maar links is oneven en rechts even. Ik kies dus altijd alles rechts.



De stoelen moeten onder tafel geschoven worden maar de rugleuning mag de tafel niet raken.



Altijd de deur 2 keer controleren als ik wegga. Als ik t niet 2 keer heb gecontroleerd rij ik terug, waar ik ook al ben.



Als ik op mn werk koffie pak en ik heb negatieve gedachten, gooi ik de koffie weg en start de automaat opnieuw.



Als de laatste zin op een pagina een lastige is, die ik drie keer moet lezen, moet ik m net zo lang lezen tot ik m uit mn hoofd foutloos kan opzeggen. Anders mag ik de bladzijde niet omslaan.



(blij dat ik dat niet met iedere zin heb, het is alleen de laatste :P)



IK kan nog wel even doorgaan, en dan op het gebied als ik een examen heb, want dan wordt alles in kwadraat en komen er nog heel veel meer dingen bij....
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verschrikkelijk om met alles een even aantal te hebben. Ik heb een collega gehad die volgens mij iets neurotisch was. Weet niet wat het was. Maar 1 stuk van iets kon niet. Moest altijd meerdere. Het huis leek wel een museum. Wel mooi maar erg dwangmatig omdat je net het idee had dat je dronken was en alles dubbel zag. Ik heb dat gelukkig niet. Als ik het zou kunnen betalen zou ik dolgraag een 3e kat (ook een Brits korthaar) willen hebben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Het volume van de tv moet altijd een even getal zijn.

Dus geen 11, 13 of 15.

Dat heb ik met de cd-speler id auto. Noooooit op een oneven aantal. En met snoepjes eten: altijd een even aantal.



Bij een parkeergarage altijd de rechteringang, want rechts is even.(geen flauw idee waarom maar links is oneven en rechts even. Ik kies dus altijd alles rechts.

Mag ik je de hand schudden: ook voor mij is rechts even...

(best raar, als je erover nadenkt)
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Zo moet ik met M&M's bijvoorbeeld eerst de 'lelijke kleuren' eten...
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Schoenen, sokken, kniekousen, panty's en broeken: eerst de rechtervoet/het rechterbeen. Heb ik de eerst de linkerschoen in mijn handen, wordt ie weer neergezet om èèrst de rechter aan te doen.
Known to cause insanity in laboratory mice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven